Skip to content

אדם חיבל במערכת החשמל של עיתון הארץ ותקף את כתב העיתון

בשעות הבוקר הגיע התוקף למערכת וחיבל בע=ארון החשמל של העיתון. ככתבהארץ היצא ותקף אותו בצעקות. התוקף נעצר ויובא מחר לפני שופט. מועצת העיתונות והתקשןורת גנתה בחריפות את המעשה וקראה "לנקוט בנחישות בצעדים לסיכול כל איום באיבו כולל איתור וחקירת המאיימים -  והבאתם לדין"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אדם חיבל הבוקר (רביעי) במערכת החשמל המרכזית של מערכת עיתון "הארץ" בתל אביב. לאחר שחיבל במערכת המתין בחוץ וכשראה את כתב הארץ, גידי ויץ, תקף אותו מילולית  וצעק לעברו בעיין היתר: "מה אתה רוצה מביבי?, איפה הרכב שלך?, יש לך פה רכב?". המשטרה זומנה למקום אך האדם ברח. לקראת הצהריים הצליחה המשטרה לעצרו ומהמשטרה נמסר כי  החשוד הוא תושב רמת גן בן 41, ומחר הוא יובא לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב. בשלב זה הוא מסרב לשתף פעולה עם החוקרים ושותק בחקירתו. החשוד יובא לדיון בהארכת מעצרו מחר (ה') בבית משפט השלום בת"א.

עיתון הארץ (צילום: גוגל מפות לשימוש חופשי)

הבוקר לקראת השעה 10:00, הגיע האיש למערכת העיתון, ניגש לארון החשמל המרכזי וחיבל במערכות השונות. החבלה גרמה לשיבושים באתרי "הארץ" ו-TheMarker ליותר משלוש שעות.

מדוברות המשטרה נמסר תחילה: "לפני זמן קצר התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על אדם שנכנס לבניין עיתון 'הארץ' ברחוב שוקן בתל אביב וביצע נזק לארון החשמל ועזב את המקום. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות האירוע". מאוחר יותר מסרה המשטרה שהאיש נעצר בשדרות ירושלים בתל אביב והוא הובא לחקירה בתחנת משטרת שרת".

בעקבות התקרית החליטה הנהלת "הארץ" לתגבר את האבטחה במערכת. מ"הארץ" נמסר: "למרות ניסיונות החבלה והקולות הגוברים בישראל לפגיעה בתקשורת החופשית בכלל וב'הארץ' בפרט, אנו נמשיך לבצע את שליחותנו העיתונאית ללא מורא".החשוד (41, רמת גן) שנעצר על ידי המשטרה בשעות הצהריים הובא לחקירה בתחנת משטרת שרת בסיומה נכלא.

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל גינתה בחריפות אך המעשה ומסרה כי בעקבות שורת איומים ותקיפות כנגד עיתונאים, מועצת העיתונות והתקשורת מזהירה מפני הפיכת כתבים ליעד לפגיעה. "המועצה קוראת למשטרה לנקוט בנחישות בצעדים לסיכול כל איום באיבו כולל איתור וחקירת המאיימים –  והבאתם לדין. בימים אלה דווחה גם תקיפה של העיתונאי אוהד חמו, בעת שהושלכו עליו אבנים במהלך צילום כתבה למהדורה המרכזית של חדשות 12. חמו סיקר עימות בין מתנחלים לבין פלשתינאים שעסקו במסיק זיתים בכפר בורקה. מועצת העיתונות והתקשורת קוראת לציבור העיתונאים לתעד כל איום על מנת לאתר מאיימים ולסכל כל כוונה לפגוע. זאת הן ברשתות החברתיות והן פנים אל פנים בשטח", נמסר מהמועצה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן