Skip to content

זיהוי סופי: רוצח הילדים בטולוז ורוצח החיילים השתמשו באותו נשק

התובע הראשי של העיר טולוז אישר הערב כי רצח החיילים במונטובן, החייל בטולוז שבוע לפני כן והטבח בבית הספר היהודי נעשה באותו כלי נשק. המערכת הפוליטית הצרפתית כמרקחה. ממשלת צרפת הודיעה על דקה דומיה מחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התובע הראשי של העיר טולוז אישר הערב כי רצח החיילים במונטובן, החייל בטולוז שבוע לפני כן והטבח בבית הספר היהודי, נעשה באותו כלי נשק. המערכת הפוליטית הצרפתית כמרקחה. ממשלת צרפת הודיעה על דקה דומיה מחר 

מאת: עמית מנדלזון (מארסיי)

כוחות משטרה מוגברים באזור
כוחות משטרה מוגברים באזור

הרצח הבוקר של יונתן סנדלר ושני ילדיו בני השלוש והשש ועוד ילד בן 10 מעורר גלים עכורים במיוחד בצרפת. פחות מחודשיים לפני הבחירות, כשנושא בטחון האזרחים הוא אחד הנושאים שיכריעו את הבחירות, נושא שהימין הקיצוני מקפיד להדגיש פעם אחר פעם.

בביקור בבית הספר "אוצר התורה" אמר נשיא צרפת, ניקולה סרקוזי, שמדובר ב"טרגדיה לאומית". הוא גם ציין את הקושי שבחקירה האירוע בבית הספר היהודי, בעיקר בשל הקשר הישיר לשני האירועים הקודמים ונשבע לתפוס את הרוצח.

נשיא צרפת ניקולה סרקוזי - בנאום במקום האירוע

הרוצח עצמו הוא מסתורין ועשרות ספקולציות מסתובבות סביב זהותו. אין ספק שהוא מקצוען והוא משתמש בכלי נשק שמשמש רוצחים שכירים. הוא פועל בקור רוח ועד כה טרם זוהה. כלי הרצח הוא אקדח בקליבר 11.43. אותו אקדח שימש גם ברצח שלושת החיילים  במונטובן לפני מספר ימים ורצח חייל נוסף בטולוז שבוע קודם לכן. החיילים שנרצחו היו ממוצא ערבי ושבו זמן מה קודם לכן משירות באפגניסטן.

כמובן שאחת הספקולציות שהם נרצחו כבוגדים, מה שמסביר רצח ילדים יהודיים. החקירה נמשכת אבל אין ממש קצה של חוט. ספקולציה נוספת היא רצח על רקע גזעני נגד יהודים וערבים כאחד.

טולוז

העיר טולוז נחסמה על ידי המשטרה בשלב החיפושים, אבל האופנוען הצליח להיעלם בסמטאות העיר העתיקה, שבהן היה לכלי הרכב שלו יתרון ניכר על פני הרכבים המשטרתיים.

בינתיים, הועברה הנחיה לחזק את האבטחה בכל בתי הספר היהודים בצרפת, בדומה לזו שהופנתה לבסיסי הצבא לפני מספר ימים. התובע הראשי בפריז הכריז על פתיחת חקירה על: "רצח וניסיון לרצח כיוזמה טרוריסטית". ההתייחסות הצרפתית לאירוע כטרוריסטי בפוטנציאל הוא תופעה נדירה.

המערכת הפוליטית כמרקחה, והנפגעים העיקריים מהאירוע, שהתרחש קרוב כל כך למערכת הבחירות, הם הסוציאליסטים ומפלגות השמאל, למרות שייתכן שמדובר ברוצח על רקע גזעני, הרי שבעיית הביטחון האישי של אזרחי צרפת עומדת על השולחן כנושא מרכזי.

פרנסואה הולנד, המועמד הסוציאליסטי, הכריז על הפסקת הקמפיין כדי להגיע ולהביע סולידריות עם הקהילה היהודית בטולוז. הסלידה מהמעשה חוצה קווים פוליטיים: גם מרין לה פן, מועמדת הימין הקיצוני, וכמוה ז'אן לוק מלנשו (גוש השמאל), פרנסואה ביירו (מפלגת המרכז MODEM) וכן אווה ג'ולי  (הירוקים) גינו את הרצח ומסרו תנחומיהם למשפחות.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן