Skip to content

המחאה נגד נתניהו מתגברת – עשרות אלפים בירושלים ורבבות ברחבי המדינה

על פי דיווחי הדגלים השחורים הפגינו 170 אלף בני אדם ברחבי המדינה. "המדינה לפני קריסה", מזהיר ישי הדס מראשי הקריים מיניסטר, "אתם עוד תיזכרו בערגה את ההפגנות המנומסות שהיו בבלפור". צלמי מגפון תיעדו את ההפגנות. ציםי מנשה מביאה ראיון בלעדי עם ישי הדס (צפו)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדשה אמש (שבת) ברחבי הארץ, כשעשרות אלפים מחו בגשרים ובצמתים רבים. בירושלים נערכו צעדות מחאה לעבר מעון ראש הממשלה שיצאה מכמה מוקדים בעיר וביניהם מהכנסת לבלפור, ובכיכר רבין בתל אביב נערכה הפגנה של התנועה לאיכות השלטון, בה השתתפו כ2000 מפגינים. במקביל גם מתקיימת צעדה מחאה בעיר שהחלה בבימה, כמות הצעירים הייתה פחותה מהרגיל היות ורבים מהם עלו להפגין בבלפור.
המשטרה עמדה על כך שהמפגינים יפסיקו להשתמש בצופרים וזמבורות ב 21:30 על פי החלטת בית המשפט העליון וההגברה תשמש רק לנאומים ולא למוזיקה או בדומה לה. בתגובה לכך קרא ישי הדס מראשי קריים מיניסטר למפגינים שלהם מותר לשיר מוזיקה.


ראיון עם ישי הדס (צילום ציפי מנשה)

אנחנו לפני קריסה, מזהיר ישי, "בעוד מספר שבועות יצאו לרחובות אנשים דוגמת הסוחר שהשליך נעליים לרחוב והרחוב יבער", "אתם עוד תזכרו בערגה את ההפגנות המנומסות בבלפור", מסכם הדס, וזה רק בגלל איש אחד שנאשם ב3 כתבי אישום.

מפגינה בתל אביב – רגלי נשברה מתקיפת פרשים על סוסים (צילום באדיבות קריים מיניסטר)
האזהרה (צילום: ציפי מנשה)


זה יגמר ברע (צילום: רפי מיכאלי)

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: רפי מיכאלי


בלפור – ביבי הביתה (צילום: ציפי מנשה)

צילום: רפי מיכאלי


הצוללות (צילום: רפי מיכאלי)

כיכר רבין (צילום: דן בר דב)
שרגא אליעד בככר רבין (צילום: דן בר דב)


על חומותיך ירושלים, העמדתי שומרים (צילום באדיבות קריים מיניסטר)


נאומו של גפן. תקף במילים קשות (צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון)

מושב בן עמי גליל מערבי (צילום: מגפון ניוז)
יפו (צילום באדיבות הדגלים השחורים)
מגדל (צילום באדיבות הדגלים השחורים)
תל אביב (צילום באדיבות הדגלים השחורים)
גשר המיתרים (צילום באדיבות הדגלים השחורים)

מהדגלים שחורים שמבצעים בדיקות מול ראשי צוותים על גבי גשרים, צמתים, כיכרות ומרכזים עירוניים שבוע אחר שבוע, נמסר כי "זה 18 שבועות ברציפות יוצאים רבבות רבות של ישראלים וישראליות לרחובות להפגין נגד נתניהו. לפי המערכות שלנו אנו מעריכים שיצאו היום למעלה מ170,000 מפגינים ומפגינות".

בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בתל אביב האשים הזמר אביב גפן את ראש ההמשלה בנימין נתניהו ואמר: ״מיליון מובטלים, אנשים חרוצים והגונים – הפכו ביום אחד לקבצנים. השלטון שלך נתניהו, עוסק רק בדבר אחד – פילוג ושיסוי. הם יודעים שאם נהיה ביחד ביחד ננצח, אז בואו נהיה ביחד. ״וירוס השנאה מופץ וכולם יודעים מי האחד שמפיץ אותו – אתה וחבריך הבריונים מר ביבי נתניהו. אהבה תנצח הכל. כשאני רואה אתכם הדור הצעיר, אני מבין כמה טעיתי ששרתי ׳דור מזוין׳״.

אורלי וילנאי וגיא מרוז פתחו את הפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין: ״ראש הממשלה נתניהו, תודה רבה מעומק הלב על השלום עם סודן, עכשיו אנו מצפים שתלך לשלום. לך! אנחנו לא הולכים מכאן עד שאתה תלך״.
יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא: ״מנהיג מושחת – אסור שישב על הגה השלטון, מפני שתמיד ישקול שיקולים זרים וישים בראש את טובתו האישית. ״רק אתמול בישר לנו שר הביטחון, מר גנץ, שנתניהו הסתיר ממערכת הביטחון את מכירת ה- F35 לאיחוד האמירויות. משמע, פעם נוספת, נתניהו פגע אנושות בביטחון הלאומי, רק בכדי לרוץ ולספר לכם, שהוא עשה שלום, ולהסיח את דעתכם מהמלחמה שמתרחשת בבית", אמר שרגא.
תוך כך ערך נתניהו מסיבת עיתונאים בה הדף את הטענות לפיהן מידר את משרד הביטחון ואת שר הביטחון, ראש הממשלה החליפי בני גנץ מעסקת מטוסי הקרב ה 35-F, עסקה שנתניהו אישר לטראמפ (לפנטגון), בתמורה להסכם הנורמליזציה עם האיחוד.
"בעקבות הבטחת היתרון האיכותי של צה"ל והבטחת העליונות הצבאית של ישראל במרחב, רק אתמול (שישי) נתנו את הסכמתנו לעסקה הזו", הבהיר נתניהו. "לכן אמירתו של גנץ חסרת בסיס. זה לא מבוסס על שום אמת".
גנץ מיהר להגיב: "מערכת הביטחון לא ידעה ולא נחשפה למו"מ לאספקת מערכות נשק איכותיות לאיחוד האמירויות דרך ראש הממשלה", "לאחר ההסכם שנחתם עם האמירויות, הנחיתי את מערכת הביטחון לנהל את השיח הביטחוני שיבטיח את יתרונה האיכותי של ישראל, תוך מעורבות אישית שלי מול הממשל האמריקני"., הסביר גנץ.
הדגלים השחורים: הדגלים השחורים על מסיבת העיתונאים של נתניהו: "ישראל זקוקה לשלום בתוכה. בין אזרחים שאינם מצליחים לגמור את החודש בגלל מחדל ניהול הקורונה לבין אזרחים שרוצים יותר מראש ממשלה עם 3 כתבי אישום. אם נתניהו באמת מודאג מעתידם של ילדי ישראל, מוטב שיגיש מכתב התפטרות עוד הערב".
בתוך כך הותקפו מפגינים על ידי תומכי נתניהו בחיפה ובתל אביב. בחיםה הותקפה מפגינה במרכז חורב שסיפרה כי נפגעה ממוט של דגל שהחזיק נוסע במכונית חולפת. מפגינים אחרים שהיו במקום אמרו כי הספיקו לרשום את פרטי המכונית ושהמפגינה תגיש תלונה במשטרה.
בתל אביב, עצרה המשטרה 6 חשודים בתקיפת מפגינים. במהלך מחאה שהתקיימה ברחבת המדיאטק בחולון, נעצר קטין (17) בחשד להשלכת ביצה לעבר מפגינים. במחאה שהתקיימה בכיכר רבין בת״א, נעצרו 3 צעירים על שאיימו על מפגינים באמצעות שוקר ונמלטו. החשודים (26) נעצרו תוך זמן קצר בתום סריקות של השוטרים במקום. בהמשך נעצרו עוד שני חשודים בתקיפת מפגינים בתל אביב. ברחוב אבן גבירול בת״א, נעצר שליח וולט, צעיר בן 18 בחשד כי ניסה לדרוס מפגינים כשהוא רכוב על אופניים חשמליים. בנוסף, בכיכר רבין, עצרו השוטרים צעיר נוסף בן 18 אשר ניסה להתפרץ לבמה ולהפריע לסדר הציבורי.
בירושלים נעצרו7 מפגינים שלטענת המשטרה התעמתו עם שוטרים לאחר יציאת מצעד מחאה ממתחם ההפגנה בכיכר פריז והפילו את גידור האבטחה.

מעצרים (צילום: ציפי מנשה)
מעצרים (צילום: ציפי מנשה)
נעצרה: מעיין עמרם (צילום: ציפי מנשה)
נעצר: יונתן עופר (צילום: ציפי מנשה)
נעצר: בן קמינסקי (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה

זיו לנדה מצעירי ההפגנה  (קומי ישראל), נעצר בידי שוטרם סמויים. הא סיפר כי שוחרר אחרי חצי שעב לאחר שהסמויים התקשרו לקצין משטרה והודיעו לו: תפסנו את מי שאתה רצית והאחרון השיב להם שהם יכולים לשחררו והוא שוחר.

ההפגנה וסיומה בעיני המשטרה (צילום ועריכה משטרת ישראל)

 

1 Comment

  1. בויבוי
    25 באוקטובר 2020 @ 8:22

    לכו קיבנימט שקרנים שמאלנים מעובתי מוח אספסוף פרימיטיבי ועילג רק בקלפי אפשר להשפיע לא תצלח דרכיכם לעולם כי האור את החושך יגרש גם בכוח אם תרצו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן