Skip to content

באר שבע: תיק חקירה שנסגר, נפתח מחדש

תלונה על אירוע אלים במיוחד של השלכת בקבוקי זכוכית על ראשי מפגינים נסגרה על ידי המשטרה. פניית מגפון הביאה לשינוי ונענתה: "התיק לא נסגר, רק מספרו הוסב למספר אחר והחקירה נמשכת", ועוד: "צר לנו על הניסיונות הפסולים והמעוותים להטיל דופי בשוטרים ומפקדים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלילה (רביעי) פורסם במגפון סיפור אלימות קשה כנגד מפגינים בבאר שבע. הבוקר (רביעי), ביקשה ר. מגישת התלונה, לברר מה נעשה בתיק החקירה והתקשרה למשטרת העיר. היא הופנתה לשלוחת רכז המודיעין שהזדהה בפניה בשמו וזה מסר לה כי התיק נסגר. "הודעה רשמית  תגיע בדאר רגיל", מסר לה השוטר. לשאלתה מדוע נסגר התיק?, ענה לה  כי לפרטים נוספים עליה להגיע לתחנת משטרת באר שבע ולפגוש בחוקר שיענה על שאלותיה. או לחילופין לשלוח פקס עם השגותיה הנוגעות לסגירת התיק למספר טלפון שנמסר לה. "אם לא תעני, תוך כמה ימים", נאמר לה, "צלצלי או תגיעי לתחנה.".

ר. בת ה-70,  החליטה לוותר על רעיון ההגעה לתחנה. "התחנה מאוד מרוחקת ממני, והייתי צריכה להתאמץ על מנת להגיע אליה ולהגיש תלונה", סיפרה למגפון, "אני עדיין לא מבינה מדוע השוטרים שהגיעו למקום האירוע, לא פתחו תלונה, לא חקרו ולא ניסו להגיע אל מצבעיו. הם עצמם היו עדים כשבקבוק זכוכית הושלך מהבניין לעברנו והתנפץ לידם. הם ראו את שלל שברי הבקבוקים שהיו סביבנו, ואני ממש לא מבינה מדוע סגרו את התיק?".

מדובר באירוע קשה של השלכת בקבוקי זכוכית מהקומה ה-6 של בניין מגורים המצוי בסמוך צומת הרחובות רגר/וינגייט בבאר שבע, לעבר קבוצת מפגיני הדגלים השחורים והוורודים המוחים כנגד נתניהו במרבית ימות השבוע ולא רק במוצאי שבת.
האירוע התרחש במוצאי שבת האחרונה, ה- 24 באוקטובר. קבוצת המפגינים עמדה על גב המדרכה כשהיא אוחזת בשלטים, כרזות ודגלים. כשלפתע שמעו קולות נפץ של בקבוקי זכוכית שהתרסקו לידם. פעילי המחאה נשאו את ראשם והספיקו לראות חבורת צעירים ככל הנראה שמשליכה לעברם בקבוקים ממרפסת מוארת בקומה השישית באותו הבניין.
2 שוטרים הגיעו למקום בניידת שיטור לאחר שהמפגינים פנו למשטרה, ותוך כדי שמיעת הסבר מהמפגינים אודות התקיפה הקשה ובעודם מתבוננים בשברי בקבוקי הזכוכית שהתפזרו לכל עבר, נשמע קול נפץ מפגיעת בקבוק נוסף שהושלך והתנפץ לידם.
"השוטרים ביקשו מאתנו להתרחק לבל ניפגע וכשהבחינו שאין יותר השלכות בקבוקים לעברנו, נסעו", מספרת ר. ומוסיפה: "שאלנו אותם למה אינם עולים לדירה עליה הצבענו, או לפחות לקומה השישית לבדוק מי זרק, לעכב ולחקור אותו והם ענו שזה בסדר והעניין יטופל מחר (ראשון)".

ר.: "היום צלצלו אלי מהתחנה לומר לי שהתיק נסגר. זה מאוד מדאיג. אני חושבת שזו לא סתם אלימות, זהו ניסיון לרצח"
–  סעי לתחנה לקבל הסבר
"לא, אני לא בטוחה שאני יכולה, התחנה רחוקה ואני לא בטוחה שאפגוש שם את החוקר. אולי אסע אבל לא היום", ענתה ר. כולה נסערת מסגירת התיק. "לפני שאני מוציאה פקס עם השגותי, אני צריכה לדעת למה התיק נסגר".

מגפון ניוז פנה אל המשטרה ושל מדוע הוחלט על סגירת תיק תלונתה של ר. (מגפון נקב בשמה המלא של מגישת התלונה), "להוואי ידוע כי בקבוק זכוכית שמוטל מגובה רב יכול היה להרוג אדם באם היה פוגע בראש של מפגין או עובר אורח תמים, האם לדעת משטרת באר שבע אין  די בכך על מנת לעצור ולחקור את זורק או זורקי הבקבוקים?, על אחת כמה וכמה שהמפגינים זיהו כמעט בוודאות את הדירה ואת הקומה ממנה הוטלו הבקבוקים ועל אף שהשוטרים שהגיעו נכחו במקום כשהוטל בקבוק הוסף והתנפץ?", נשאלה המשטרה.

תלונתה של ר.
בקבוק מנופץ והשברים פזורים סביבו (צילום מסרטון ווידאו)


הבקבוקים שהתנפצו

במשטרת ישראל דחו בתוקף טענה זו מכל וכל  ומסרו כי "בניגוד לנטען חקירת התלונה לא הסתיימה אלא מספר התיק הוסב למספר תיק חקירה אחר"
"אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, במחאות ובכל מקום אחר. המשטרה נערכת במטרה לאפשר מחאות ולשמור על שלומם וביטחונם של המוחים בכפוף לתיאום המחאה מראש, כשכל דיווח או תלונה המתקבלים במשטרה בהקשר זה מטופלים ונבדקים ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת. רק לאחרונה הוגשו מספר כתבי אישום בגין אלימות שהופנתה כלפי מפגינים"

ועוד: "במקרה זה השוטרים פעלו לשמירת שלומם ובטחונם של המפגינים, לא דווח על נפגעים ולא אותרו חשודים בהשלכת הבקבוקים בסריקות שבוצעו".
"נמשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה, ומנגד למצות את הדין עם המעורבים באירועי אלימות והפרות סדר באשר הם", מגיבים במשטרה וכועסים: "צר לנו על הניסיונות הפסולים והמעוותים להטיל דופי בשוטרים ומפקדים הפועלים בחודשים האחרונים בכל שעות היממה לאפשר את חופש המחאה ולשמור על החוק והסדר הציבורי, ועל שלום הציבור, בטחונו ובריאותו".

מערכת מגפון פנתה שוב אל ר. ובקשה לברר, אולי טעתה בהבנת השיחה בה דווחה על סגירת התיק.
– ר. תתארי בפרוטרוט מה נאמר לך בשיחה
"הבוקר צלצלתי למשטרה. רציתי לדעת מה קרה עם התלונה שהגשתי. הופניתי לשלוחה של רכז המודיעין. שם ענה לי שוטר בשם רונן. לא, לא שאלתי לשם משפחתו. רונן ענה לי שהתיק נסגר ושאם יש לי השגות, עלי להגיע לתחנה לפגוש חוקר בכיר בשם שלום יפרח, הוא  יוכל לענות לשאלותיי. הוא גם נתן לי מספר טלפון של שלוחת פקס כדי שאוכל לשלוח את השגותיי על סגירת התיק".
– את משוכנעת שרונן אמר לך שהתיק נסגר?
"כן, וכשכעסתי והתפלאתי ענה לי רונן שהוא לא הכתובת ושאגיע לפגוש באותו שלום יפרח לקבלת הסברים ואליו גם אוכל לשלוח פקס עם השגותיי".
זה המקום לציין כי העובדה שחברי המחאה בעיר שחלקם הלא מבוטל עובר את גילאי ה 60 , חוששים להזדהות בתקשורת בשמם המלא פן יבולע להם, מעידה על דבריה של י. שהתראיינה למגפון ניוז לפני יומיים ואמרה כי יש בבאר שבע גרעין קשה ומסוכן של ביבסטים שמעז להרחיב את תגובות האלימות שלו כנגד קהל המחאה הפזור בעיר. הסיבה העיקרית לפיזור המחאה ברחבי באר שבע נעוצה בסגר של קילומטר מהבית שאפשר מחאה במרחק זה של אדם מביתו. מאות בני אדם שהגיעו למחאה התפזרו לקבוצות של 10 – 20 איש ברחבי העיר וכך זה נותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן