Skip to content

הפרקליטות סגרה 2 תיקים של שכני מנדלבליט שקראו לעברו קריאות מחאה. מנגד חוייבה המדינה לפצות את אורן סימון על מעצר בקלות דעת

הפרקליטות הודיעה על סגירת תיקי חקירה כנגד שכניו של מנדלבליט שנחקרו לאחר שמאבטחיו של היועץ המשפטי לממשלה התלוננו נגדם ובבית משפט השלום חייבה השופטת את המדינה לשלם למפגין בודד שהפגין בשנת 2017 ונעצר בקלות דעת בה הוחלט על מעצר בפועל ללא בחינת חלופת מעצר, אורך המעצר, תנאי המעצר ותחושת הפחד, העלבון וחוסר האונים שהיו מנת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מנדלבליט בנאומו: יום עצוב (צילום מסך מנאומו)
מנדלבליט נואם ביום הגשת כתבי האישום נגד נתניהו (צילום מסך מנאומו)

הפרקליטות סגרה היום (רביעי) 2 תיקים פליליים נגד שני שכנים של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שזומנו לחקירה לאחר שבמקרים שונים קראו לעברו קריאות מחאה או איימו על מאבטחו. 2 המקרים אירעו בסמיכות של שבוע ביניהם.  לפי הפרקליטות, בחינת התיקים העלתה כי אין מקום לנקוט בהם הליכים פליליים נגד השכנים ועל כן הם נסגרו. "באף אחד מהתיקים היועמ"ש לא היה המתלונן ואף לא נקרא להעיד", הדגישו בפרקליטות, "ממילא הוא לא היה מעורב בהם בדרך כלשהי". בשני התיקים המתלוננים היו מאבטחיו של מנדלבליט.
בפרקליטות מסבירים כי בשנים האחרונות ספגו היועץ המשפטי לממשלה ואף בני משפחתו איומים והטרדות רבות, חלקן מאורגנות ושיטתיות. היועמ"ש הוא אישיות מאובטחת, וככזה הוצמד לו מאבטח. מקרים של הטרדה ואיומים מטופלים בשגרה ע״י משטרת ישראל, אשר פועלת לפי שיקול דעתה המקצועי, בהתאם לסמכויותיה.

"כפי שהובהר בעבר, אנו שבים ומבהירים כי היועמ"ש אינו מתערב בהחלטות המשטרה או התביעה בנושאים אשר נוגעים אליו אישית, וכל ניסיון להציג את הדברים אחרת – אין בו אמת", מוסרת הפרקליטות.

אחד התיקים היה נגד שכנה של היועמ"ש שחלפה על פניו בדרכו אל בית הכנסת בפתח תקוה וקראה לעברו: "פרשת משפטים בושה". מאבטחו של מנדלבליט התלונן נגדה במשטרה והיא עוכבה לחקירה. התיק השני היה נגד שכן שצעק לעבר רעייתו של מנדלבליט כשיצאה לריצה. השכן סירב להזדהות בפני מאבטחו של היועמ"ש ואף איים עליו: "אני תיכף אתן לך אחת לראש, אשבור לך את הראש". קצין משטרה שהגיע למקום שחרר את השכן לדרכו לאחר שנתן לו אזהרה. בהמשך הוא זומן לחקירה, בין היתר בחשד לאיומים.

מבדיקה שערכה הפרקליטות בעקבות הפרסומים האחרונים (מפי ח"כ דוד אמסלם, נאמנו של נתניהו) עולה, כי מדובר בשני תיקים בהם נחקרו חשדות שונים. תיקים אלה הועברו בשעתו באופן חסר, ועל כן הוחזרו למשטרה. שני המקרים אירעו בהפרש של שבוע, בתקופה הסמוכה לאחר הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה. התיקים הועברו כעת לפרקליטות, בעקבות הפרסומים האחרונים, על מנת לבדוק את הדברים.
"בחינת תיקים אלה ע"י הפרקליטות העלתה, כי אין מקום לנקוט בהם הליכים פליליים, ועל כן התיקים נסגרו היום והודעה נמסרה על כך למעורבים", נמסר מהפרקליטות.

השופטת: סימון נעצר בקלות דעת ועל המדינה לפצותו. עורכי דינו: טוב עשה בית המשפט שהציב תג מחיר על מעצר שווא

במקרה אחר זכה שלשום (שלישי) אורן סימון, מפגין בודד אשר יוצג על ידי עורכי הדין יובל יועז ודניאל חקלאי, בתביעה פיצוי כנגד המשטרה על מעצר שווא למשך 18 שעות בהן שהה בכלא הדרים לאחר חקירה במשטרת פתח תקווה. המשטרה חוייבה לשלם לסימון, מהנדס אווירונאוטיקה במקצועו, סך של 30 אלף שקלים פיצוי על "קלות הדעת בה הוחלט על מעצר בפועל ללא בחינת חלופת מעצר, אורך המעצר, תנאי המעצר ותחושת הפחד, העלבון וחוסר האונים שהיו מנת חלקו של התובע בכל שעות".

אורן סימון, גם לבד נאסר עליו לעמוד שם (צילום מדף הפייסבוק של סימון)
אורן סימון, כמפגין בודד נאסר עליו לעמוד שם (צילום ארכיון מדף הפייסבוק של סימון)
עורך דין יובל יועז למעלה בתצלום השמאלי (צילום מסך מערוץ הכנסת) למטה מימין- עורך דין דניאל חקלאי (צילום יח"צ)

בן סימון עמד במסגרת מחאת יחיד, עומד אזרח ישראלי עם שלט מונף בידו בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. הימים הם ימי מחאות והפגנות שנערכו בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה בכיכר גורן בפתח תקווה בשנת 2017. לבקשת המשטרה התבקש סימון להתפנות מהכיכר הקטנה בה עמד (כיכר העיזות), וסירב בטענה שזו מחאת יחיד חוקית ולגיטימית. משסורב עכב אותו השוטר והשניים נסעו לתחנת פתח תקווה שם הורה המפקד התורן מעצרו. סימון נשלח לכלא הדרים והובא למחרת היום בפני שופט השלום ששחררו מיד בתנאי מגבילים.
באצעות עורכי דינו, יובל ודניאל, תבע סימון את המשטרה על מעצר שווא וכאמור ביום שלישי השבוע פסקה שופטת בית משפט השלום, השופטת אידית קליימן-בלק, כי סימון זכאי לפיצוים בתוספת 6900 שקלים שכר טירחת עורכי דין הוצאות אגרה והוצאות משפטיות אחרות שנגרמו לו. השופטת הורתהלמשטרה לשלם את הפיצוי תוך 30 יום ולא ישא הפיצוי תוספות ריבית והצמדה כחוק.
מטעמם של עורכי הדין יובל יועז ודניאל חקלאי נמסר כי "מלכתחילה לא הייתה כל הצדקה להתנהגות האגרסיבית של משטרת פתח תקווה כלפי המפגינים בכיכר גורן נגד היועץ המשפטי לממשלה. מעצרו של אורן סימון היה נקודת קיצון בהתנהלות הבלתי חוקית של המשטרה וטוב עשה בית המשפט שהציב תג מחיר על מעצר שווא של מפגינים שעומדים על זכותם היסודית לחופש הביטוי והמחאה."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן