Skip to content

תביעה נגד "מכבי" ו"רמת מרפא" : אבחון שגוי הביא ללידת פג עם שיתוק מוחין

תביעת רשלנות בסך כ-13 מיליון ₪ נגד מכבי שירותי בריאות ובי"ח רמת מרפא. התובעים טוענים כי "במידה וסקירת המערכות הייתה מבוצעת בזהירות סבירה ועל סמך פרקטיקה מקובלת, מבצע הבדיקה, חייב היה להבחין כי מדובר בהריון המושרש ברחם מעוות, ולדווח לכך לרופא המטפל". הילד סובל משיתוק מוחין, פיגור קוגניטיבי ומוטורי, פיגור שכלי קשה ופרכוסים חוזרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תביעת רשלנות בסך כ-13 מיליון שקל נגד מכבי שירותי בריאות ובי"ח רמת מרפא. התובעים טוענים כי "במידה וסקירת המערכות הייתה מבוצעת בזהירות סבירה ועל סמך פרקטיקה מקובלת, מבצע הבדיקה חייב היה להבחין כי מדובר בהריון המושרש ברחם מעוות, ולדווח לכך לרופא המטפל". הילד  סובל משיתוק מוחין, פיגור קוגניטיבי ומוטורי,  פיגור שכלי קשה ופרכוסים חוזרים

 מאת כתבי מגפון

תביעת רשלנות רפואית חמורה בסך כ-13 מיליון שקל הוגשה נגד מכבי שירותי בריאות ובי"ח רמת מרפא. עילת התביעה – אבחון שגוי ליולדת במהלך ההריון שלא גילה רחם דו-קרני, (רחם המחולק על ידי מחיצה) שתוצאתו לידת פג עם שיתוק מוחין.

על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, בדיקות האולטרא סאונד והסקירה המורחבת שביצעה היולדת במהלך ההריון ברמת מרפא לא פוענחו כראוי בעוד שהצילומים – על פי חוו"ד מומחה – מראים  בבירור כי מדובר במבנה רחם לקוי מסוג רחם דו קרני, בעל סכנה להתפתחות העובר.  על פי כתב התביעה, במידה וסקירת המערכות הייתה מבוצעת בזהירות סבירה ועל סמך פרקטיקה מקובלת, מבצע הבדיקה, חייב היה להבחין כי מדובר בהריון המושרש ברחם מעוות, ולדווח לכך לרופא המטפל. הרופא המטפל בתורו, לא דאג לברר את תוצאות בדיקות המעקב לאשורן, לרבות תוצאות הסקירה המורחבת אשר הראו בבירור מבנה רחם דו קרני.

על פי התביעה, במהלך כל תקופת המעקב הוסבר להורים כי ההריון מתנהל באופן תקין, זאת למרות שהאם החלה להתלונן על כאבים חזקים בבטנה במהלך החודש החמישי  להריון. כל אשר הוסבר לאם הוא שמדובר בתופעות רגילות להריון ראשון ואף שכיחות במהלכו.עוד יצוין ויודגש כי בעקבות כאבי הבטן הנ"ל, אשר נשנו בתדירות גבוהה יותר החל מהחודש החמישי להריון, פנתה האם לקופת החולים מכבי ונענתה  שמדובר בתופעות רגילות ושכיחות למהלך הריון ראשון. משהתגברו כאביה של התובעת והחלה לסבול מדימום, פנתה בליווי בעלה לבית החולים רמת מרפא  ובקבלתה צוין לחץ בבטן תחתונה מלווה בדמם.

למרות שהאם המשיכה לסבול מכאבים חזקים, היא לא נבדקה על-ידי רופא ואף לא אחות משך שעות, במהלכן שהתה במחלקה וסבלה מכאבים חזקים. כעבור מספר שעות כאמור, נבדקה האם על-ידי רופאה, ואובחנה פתיחה מלאה ומנח רוחבי של העובר וכן אובחן חשד להיפרדות שלייה. בעקבות זאת, הוכנסה לחדר ניתוח לשם ביצוע ניתוח קיסרי, או אז אובחן הליקוי ברחם. התינוק נולד פג, בעל ציון אפגר נמוך נאלץ לעבור הנשמה ואח"כ נועבר לפגיה. מאוחר יותר הדרדר מצבו והוא נאלץ לעבור ניתוח. מאז ועד היום הוא סובל משיתוק מוחין, פיגור קוגניטיבי ומוטורי,  פיגור שכלי קשה ופרכוסים חוזרים אשר בעטיים נוטל תרופות באופן קבוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן