Skip to content

רבבות ברחבי המדינה ועשרות אלפים בכיכר ציון ובכיכר פריז : ביבי לך הביתה

מוצ"ש ה- 19 של הפגנות הדגלים השחורים והן מתרחבות. 6 מפגינים נעצרו בהפגנות בטענה להפרת סדר. אחד מהם הוכה ונבעט על ידי שוטר סמוי. בריונים תקפו אנשי מחאה באילת, בירושלים, בהוד השרון וברמת גן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-20 אלף בני אדם הפגינו אמש (מוצ"ש) בכיכר ציון בירושלים וכמחציתם צעדו משם לכיכר פריז שם התקיימה הפגנת האלפים שהחלה כאמור בכיכר ציון לזכרו של ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז"ל שנרצח בידי רוצח מהימין. בכיכר הדליקו אנשי המחאה נרות זיכרון בטרם צעדו לכיכר פריז.
מתנועת קריים מיניסטר נמסר כי "עשרות האלפים בבלפור הדליקו נר והעבירו מסר ברור לנאשם – נקעה נפשנו מהפילוג וההסתה .לא ניתן לך להמשיך לשסות ולהתקרבן בזמן שאתה וחייליך לארגון הפשע מתירים את דם המפגינים. 25 שנים אחרי שעמד על המרפסת, המסית הלאומי מבלפור שנכשל בקורונה ורומס את הדמוקרטיה חייב ללכת". בכיכר ציון נאמה גם השחקנית והיוצרת אורנה בנאי. "יצחק, אין יום שאנחנו לא מתגעגעים אליך. איזה פספוס. איך הם רצחו וירשו. 25 שנה ואותו האיש עדיין על המרפסת. הוא מעולם לא ירד ממנה", אמרה. "שיסוי, פילוג והסתה הם מפעל חייו. גם ההתקרבנות היא חלק ממפעל ההסתה. ביום השנה לרצח רבין ביבי בחר לדבר על עצמו ולהמציא איומים ברצח כלפיו וכלפי משפחתו כדי להתיר את דמם של המפגינים". כ-300 מהמפגינים שהגיעו לאחר מבך לבלפור, חזרו לכיוון כיכר ציון וחסמו לזמן קצר את תנועת הרכבת הקלה. כמה מפגינים התעמתו עם שוטרים ומפגין אחד נעצר. ברחוב צפת שבשכונת נחלאות ירק הביבסט, תושב המקום על המפגינים שחלפו מתחת למרפסת ביתו ושפך עליהם דלי מים.

כיכר ציון (צילום: רפי מיכאלי)
במחסום בכניסה לרחוב עזה – בלפור


צילום: רפי מיכאלי

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


כיכר ציון (צילום: ציפי מנשה)

מהדגלים השחורים נמסר כי "אנו מרגישים על בשרנו היום את ההסתה שנתניהו החל לפני למעלה מרבע מאה. עשרות מקרי אלימות, ניסיונות דריסה, קללות, נאצות- ספגנו הכל. למדינת ישראל מגיע יותר, מגיע לנו ראש ממשלה שאוהב את האזרחים והאזרחיות ולא מסית נגדם, מגיעה לנו ממשלה מתפקדת שעובדת עבור האזרחיות והאזרחים. נמשיך במאבק על דמותה של ישראל- עד שנתניהו יודח״.
במהלך הצעדה מכיכר ציון לכיכר פריז, ברחוב קינג ג'ורג', קפצו 4 שוטרים סמויים על אחד המפגינים וניסו לקחת אותו לסמטה צדדית. חברו ניסה לעזור לו ונבעט בראשו מאחד מהשוטרים הסמויים.


עדות מפגין על עצם המעצר האלים (צילום: רפי מיכאלי)


המעצר _צילום: רפי מיכאלי)

הפגיעה בראשו שי ירמקוב לאחר הבעיטה (צילום: שלום עכשיו)

המפגין שנבעט, מורה לאזרחות מבית שמש בשם סשה ירמקוב סיפר אחרי כן כי הוא ומפגין אחר, שי שדה, הלכו ברחוב יפו מאזור קינג ג'ורג' לכיוון כיכר ציון. לדבריו ארבעה סמויים היו צמודים אליהם וניסו לקחת את שי לכיוון סמטה. סשה התקרב לעזור לשי וקיבל בעיטה לראש מאחד הסמויים. הוא שכב על הקרקע ותפס את אחת הרגליים של מי שהיה לידו עד שכבר לא הצליח יותר כי כאב לו הראש. הוא פונה לבית החולים שערי צדק ושוחרר אחרי חצות לאחר בדיקת רנטגן שהוכיחה שהוא סובל ממכות יבשות.
לטענת המשטרה "מרבית המפגינים עזבו את מתחם המחאה בכיכר פריז, תוך שחלקם יצאו לתהלוכה בניגוד לחוק, והחלו להפר את הסדר הציבורי תוך חסימת תוואי הרכבת הקלה במרכז העיר. השוטרים עצרו 6 חשודים, בגין תקיפת אזרחים, שוטרים ובגין התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור".
בכיכר ציון השתוללו אחר הצהריים 2 ביריונים, שברו שלטים של שלום עכשיו ונעצרו בידי המשטרה לאחר שניסו להימלט.


הביביסטים שוברים ומנתצים שלטי שלום עכשיו (צילום באדיבות שלום עכשיו)

מעצר החשוד בזריקת ביצה לעבר המפגינים באילת (צילום: באדיבות הדגלים השחורים)

קודם לכן עצרו שוטרי משטרת ישראל גבר, בחשד שזה השליך ביצה לעבר קבוצת מוחים באילת והעבירו אותו לחקירה במרחב אילת.
בצומת בן גוריון ברמת גן- התקבל דיווח בגין ריסוס גז פלפל מרכב חולף לעבר משתתפי מחאה. אדם נפגע באורח קל (ע"פ גורמי הרפואה) וקיבל טיפול רפואי במקום. המשטרה פתחה בחקירה.
גם בצומת אלוף שדה פינת הירדן ברמת גן- הושלכה פחית וביצה לעבר מפגינים. לא היו נפגעים.
באילת עצרו השוטרים גבר, בחשד שזה השליך ביצה לעבר קבוצת מוחים באילת והעבירו אותו לחקירה במרחב אילת.

תוך כך התקבל אמש דיווח על אירוע אלימות במהלך הפגנה שנערכה ברח' הבנים בהוד השרון. מבירור פרטים בידי מגפון עלה כי מפגין בהוד השרון הותקף והוכה בידי אלמונים שברחו מהמקום. עד ראייה מסר כי מכונית נעצרה סמוך להפגנה ברחוב הבנים ושני גברים קיללו את אחד המפגינים ותקפו את המפגין. "הם נכנסו לרכב וברחו. הבחור שלנו חטף מכות רציניות והמגפון שלו נשבר. הבנתי שהוא בדרך למיון", אמר. מהמשטרה נמסר כי התקבלה תלונתו ונפתחה בדיקה.

בשעות הערב של מוצאי השבת  נערכה אמש הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין. כאלף בני אדם השתתפו בהפגנה שנערכה תחת אירועי הזיכרון לדמותו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל.
יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא: ״25 שנים אחרי רצח רבין, כאן בכיכר, נשבענו אז שהלקח נלמד, שהשיעור הופנם. אך לצערי, הלקח לא נלמד והמסקנות לא הוסקו. ההסתה הולכת ומתעצמת, השיסוי נעשה מנת חלקנו, הפלגנות מתרבה, האלימות ברחובות עולה וגוברת.
״הנשורת הרדיו-אקטיבית של שנאה, של שיסוי, של פילוג גורמים לשואה ערכית, לנזק צ'רנובילי שייקח עשרות בשנים, בכדי לתקן אותו, להעלים אותו, לקפד את ראשו. גדל פה דור שלם של ילדים ושל נערים, שלא זכו לראות מנהיגות עם דוגמא אישית מהי״.
השחקנית רבקה מיכאלי שנאמה גם היא אמרה: ״יחד עם רצח רבין נרצחה התקווה. נרצחה פה מורשת מפוארת. לפני רבע מאה התייתמנו, לכן אני כאן״.
האלוף במיל׳ עמוס מלכא אמר: ״הגישה של נתניהו היא ׳המדינה ומנהליה מפריעים לי. אני יודע לעשות הכל לבד, מה זו דמוקרטיה?׳ הדור הצעיר צריך לקחת אחריות על עתיד המדינה – להתאגד וללכת לפוליטיקה״.
פרופ׳ קרין נהון: ״כשמתעסקים בשנאה, בפילוג ובשיסוי, יש פחות זמן להתעסק בשחיתות, הרבה פחות זמן. שנאה מסתירה שחיתות.
״שנאה לא נבנית ביום אחד, היא נבנית שנים על גבי שנים ובעידן הרשתות, היא נבנית פוסט על גבי ציוץ. והשנאה, מר נתניהו, לא מתחילה בעם, היא מתחילה מלמעלה, מקודקוד הפרמידה. היא מתחילה אצלך בבית, אצלך.
״כדי למלט את עצמך ממשפט – את כל מי שעמד בדרכך, כל מי שלא הביע לך נאמנות אישית, הפכת לאויב העם, למסוכן, לכזה שרוצה הפיכה שלטונית, לבוגד. שנאה מסתירה שחיתות."

רבקה מיכאלי בכיכר רבין (צילום: דן בר דב)
אלוף (מיל') עמוס מלכה (צילום: דן בר דב)
כיכר רבין (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
להקת תסלם בכיכר רבין (צילום: דן בר דב)


אלף בני אדם במשגב שבגליל: "ביבי לך" (צילום באדיבות הדגלים השחורים)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן