Skip to content

סיפור של ניילון: מאהל המחאה בבלפור כוסה ביריעת ניילון. הביביסטים התנגדו ופקחי העירייה הגיעו להסירו

בזריזות שלא תאמן הגיעו פקחי עיריית ירושלים להסיר יריעת ניילון בה כיסו פעילי מחאה היחידים בבלפור את הגזיבו. פעיל מחאה התנגד ונעצר. העירייה שנתה את דעתה והסירה את התנגדותה לכיסוי הניילון אבל הפעיל עדיין עצור כי הוא התנגד להסרה וסירב להישמע לשוטרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

פעיל מחאה חיים פליקר נעצר הערב (ראשון) לאחר שהתנגד להסרת יריעת ניילון שהורכבה על גזיבו (אוהל) המחאה בבלפור. כאמור, מדובר ביריעת ניילון על פני הגזיבו ולא בהקמת מאהל חדש.
הערב בסמוך ל19:30 הגיעו למקום פקחי עיריית ירושלים בליווי משטרתי על מנת להסיר את היריעה המגנה מפני גשם. הסברים שנתנו להם לא הועילו וגם העובדה שהפעיל פנה קודם לכן לסמנכ"ל העירייה ולא קבל תשובה, לא הועילה.  משכך התנגד הפעיל להסרת היריעה ולכן נעצר בידי המשטרה.

פעיל המחאה רפי גטניו ופעילים נוספים מחו, התנגדו והתנגשו בפקחים. בהם גם פעיל המחאה חיים פליקר שנעצר הערב (ראשון) לאחר שהתנגד להסרת יריעת ניילון שהורכבה על גזיבו (אוהל) המחאה בבלפור. כאמור, מדובר ביריעת ניילון על פני הגזיבו ולא בהקמת מאהל חדש.
הערב בסמוך ל19:30 הגיעו למקום פקחי עיריית ירושלים בליווי משטרתי על מנת להסיר את היריעה המגנה מפני גשם. הסברים שנתנו להם לא הועילו וגם העובדה שהפעיל פנה קודם לכן לסמנכ"ל העירייה ולא קבל תשובה, לא הועילה. משכך התנגד הפעיל להסרת היריעה ולכן נעצר בידי המשטרה.

יריעת הנילון אותה הביבסטים בקשו להסיר (צילום: ענבר טוייזר)


פינוי המאהל שלב א – המאבק על הניילון

מגפון פנה למשטרה בשאלה מדוע היה עליה לעצור אדם שביקש להתמגן בפני גשם. יודגש שלא מדובר בהקמת גזיבו, אלא בכיסוי הנוכחי בניילון בפני גשם. זה המקום לציין כי פקחי העירייה הגיעו בזריזות הערב לאחר שהוזעקו בידי ביביסטים המצויים במקום.
מהמשטרה נמסר כי הפעיל נעצר לאחר שהתנגד לשוטרים ומשום כך נעצר.


פינוי הגזיבו שלב ב

לאחר מעצרו פנה מגפון לעיריית ירושלים בשאלה דומה: מדוע העירייה שלחה פקחים להסיר יריעת ניילון שמגנה על הגזיבו מפני חדירת גשם? בדיעבד לא הוקם שום גזיבו נוסף והקיים כוסה כנגד גשם לבריאות הפעילים השוהים בו. האם גם לשם כך נדרש צו שיפוטי?
מהעיריה נמסר כי לפני זמן קצר "אושר השימוש ביריעות פלסטיק".
נכון לעכשיו  הפעיל עדיין עצור בשל התנגדותו להסרת הניילון, למרות שהעירייה נסוגה בה מהחלטתה לפעול נגד יריעת הניילון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן