Skip to content

4 פעילי מחאה נעצרו / עוכבו מול ביתו של בני גנץ ושוחררו ללא תנאי

משטרת ראש העין הציגה לפני המפגינים מסמך הנחיות לגבי הפגנה מול ביתו של יו"ר כחול לבן. על פי המסמך עליהם להתרחק 250 מטר מביתו. המפגינים טוענים כי בהסכם הקואליציוני נקבע שזהו מעון ראש הממשלה הרשמי החילופי ולכן "דין בלפור כדין ראש העין" ואכן לקראת 23:00 שוחררו הפעילים ללא תנאי. מחר מתוכננת הפגנה גדולה יותר בראש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ישי הדס מתוך תא המעצר במשטרה (צילום מסרטון הויידאו של רוית נאור)

4 פעילי מחאה נעצרו הערב (שלישי) בהפגנה נגד ראש הממשלה וממשלת ליכוד / כחול לבן שנערכה מול ביתו של ח"כ ויו"ר כחול לבן, בני גנץ בראש העין. הארבעה –  ישי הדס, סא"ל (מיל')שולה קליין, יגאל שמש ודניאל אוחנה נעצרו לאחר שסרבו להתרחק למרחק של 250 מטרים מביתו של גנץ, על פי מסמך תקנות להפגנה מול ביתו שקבעה המשטרה באורח חד צדדי. במהלך ההפגנה בה השתתפו כ -12 פעילים ביקשו השוטרים מישי ומהמפגינים האחרים לפנות את המדרכה עליה עמדו להתפנות בטענה כי אסור להם להפגין על גבי המדרכה בנקודה בה עמדו.
המעצרים בוצעו ב 18:30 והפעילים עוכבו בתחנה עד 23:00, אז שוחררו ללא תנאי. ישי הדס על המעצרים: "ברור שזה מעצר פוליטי. מעכבים עד 23:00 ומשחררים לאחר הזמן בו קבע בית הדין העליון שמותר להפגין".

העצורים בתוך תחנת המשטרה (צילמה: שולה קלין)
המפגינים מול המשטרה (צילום: בן כהן)
המעצרים: צילום: בן כהן)
מעצרו של ישי הדס (צילום: בן כהן)

לטענת תנועת קריים מיניסטר בימים האחרונים עצרה מעל לעשרה אזרחים "אשר ביקשו לממש את זכות המחאה ולהפגין במקום". לדברי התנועה הציגו השוטרים מסמך  לפני המפגינים שכותרתו "תנאים למחאות באזור ביתו של שר הביטחון בראש העין". סך הכל נעצרו / עוכבו עד כה ושוחררו ללא תנאי, כולל ה-4 שנעצרו / עוכבו היום 15 איש.
עוד נטען על ידי קריים מיניסטר כי מדובר במסמך שגוי ומנותק אשר קובע איסור להפגין בסמוך למעון הרשמי ושולח את המפגינים להפגין במקום מרוחק ולא רלבנטי. "נזכיר כי בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש כי ביתו הפרטי של גנץ יוכר רשמית כמעון ראש הממשלה החלופי. על כן, דין טללים 7 כדין המעון בבלפור ויש לאפשר קיום הפגנה מול המעון", טוענים המפגינים. יצוין כ במהלך השבוע החולף נעצרו ועוכבו 11 מפגינים באותה טענה ושוחררו לאחר כמה שעות ללא תנאים מגבילים כלשהם.


ישי הדס בנופף ב-V מתוך תחנת המשטרה

הבוקר שלחו עורכי הדין יצחק גונן וגבי לסקי מכתב בהול  לניצב עמי אשד מפקד מחוז מרכז, אשר התחנה נמצאת בתחום אחריותו ובו התייחסו למסמך תנאי ההפגנה מול ביתו של גנץ כפי שהוצג לפני המפגינים. "עם כל הכבוד מדובר במסמך אשר מפרש באופן שגוי את המצב החוקי בנוגע לחופש להפגין" כתבו עורכי הדין, והסבירו כי "הנחיות היועמ"ש המצוטטות במסמך, ככל שהן רלבנטיות לאחר בג"ץ גורן,  אינן נוגעות למעון רשמי, ובמקרה דנן, מדובר במעון הרשמי של ראש הממשלה החלופי. זאת ועוד, בבג"ץ דיין התייחס בית המשפט העליון לשאלת השימוש במעון של נבחר ציבור לענייניו הציבוריים. להזכירך, אך לפני יומיים התקיימה במעון הרשמי בראש העין ישיבת סיעה של מפלגת "כחול לבן ובתקופת הבידוד עבד ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון מהמשרד בביתו במעון הרשמי". על כן טוענים עורכי הדין בשם מרשם, "ההנחיות שפורסמו במסמך האמור הינן בלתי חוקיות ובלתי חוקתיות. יש בהן כדי לפגוע בחופש הביטוי וחופש ההפגנה באופן בלתי מידתי ובלתי חוקתי". יתרה מכך, נטען במכתב "מעצרי המפגינים הינם מעצרי שווא נושאים אופי פוליטי ויש בהם כדי לפגוע בזכויות החוקתיות של המפגינים זאת עוד לפני הדיון על האופן האלים בו נעשים מידי פעם המעצרים".

מסמך ההגבלות על המחאהמול ביתו של בני גנץ שהוצג בפני המפגינים

ומשום שמדובר בהנחיה בלתי חוקית ומנוגדת להנחיות הבג"צ בדבר חופש ההפגנה מול מעון רשמי, הרי שאין לה על מה לסמוך, כותבים עורכי הדין ודורשים מאשד "להורות מידית על ביטול המסמך וההגבלות על מחאה בסמוך למעון הרשמי של ראש הממשלה החלופי". בסיום המכתב  תובעים הפרקליטים מאשד שבכל מקרה, יודיע "על השהיית האכיפה עד שמטרת ישראל תברר את המצב המשפטי לאשורו".
פניית עורכי הדין התקבלה במשטרה, אבל במשטרת ראש העין מסמך התנאים הלצרכי קיום הפגנות מול ביתו של גנץ שריר ותקף ומשום כך נעצרו הערב הארבעה.
מגפון פנה למשטרה בשתי שאלות: מדוע לא נענתה תביעת עורכי הדין במכתבם למפקד מחוז המרכז ומדוע לא נחקרו המעוכבים / עצורים עד כה?
מטעמו של דובר מחוז מרכז במשטרת ישראל התקבלה התגובה האוטומטית "פנייתך לדוברות מחוז מרכז התקבלה, נחזור אליך בהקדם האפשרי". במטה המרכזי של דוברות המשטרה, בקשו שוב לפנות לדובר מחוז מרכז שטרם הגיב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן