Skip to content

יו"ר הקואליציה נחקר בחשד לסחיטה באיומים של היועץ המשפטי לממשלה

ח"כ מיקי זוהר נחקר היום במשך 4 שעות על "הבטחתו" בשידור חי ב-103 FM, בהם אמרבין השאר כי במידה ומגלבליט לא יתפטר מייד תהיה כאן רעידת אדמה וכי הוא חושב "שאם אנשים לא יפנימו אלה שכמובן יזמו את כל הקנוניה נגד רה"מ שמוטב להם לחזור בהם מהדרך הגרועה שהם בחרו בה הם יצטרכו לשלם על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר, נחקר היום (חמישי) במשטרת ישראל באזהרה במשך ארבע שעות בחשד לסחיטה באיומים של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זוהר נחקר כ 4 שעות ושוחרר לאחר מכך ללא תנאים מגבילים.

זוהר פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט בו כתב: "יום עצוב לדמוקרטיה שלנו. נקראתי לחקירה במשטרה בעניינו של מנדלבליט. לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה שמדובר בחקירת השתקה שמתבססת על הבעת עמדה בראיון רדיו. לעניות דעתי זו חקירה הזויה כנגד נבחר ציבור בכלל, וכנגד נבחר ציבור מהימין בפרט".

מיקי זוהר (צילום אתר הכנסת)

 

הפוסט של ח"כ זוהר

זוהר נחקר על דברים חריפים בהם איים לכאורה על מנדלביט בתוכנית רדיו של 103FM , ששודרה לפני כחודש ובה התייחס זוהר לפרסום קלטות בערוץ 12 בהן נשמע מנדלבליט משוחח עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, לפני כחמש שנים. בהקלטות אמר מנדלבליט כי הוא מעריך שפרקליט המדינה לשעבר שי ניצן נמנע במכוון מלקבוע כי התיק נגדו בפרשת הרפז נסגר בעילה של חוסר אשמה. על פי הנטען שי ניצן טען כי הסיבה שלא הגיע להכרעה בתיקו של היועמ"ש היא בשל חשש מהימצאותו בניגוד עניינים, שכן מנדלבליט הוא הבוס שלו. על כך אמר זוהר: "אני ממש מתרגש, באמת תגובה שמשכנעת אותי מאוד שהם זכים וטהורים. אנשי צדק, אנשי אמת, פשוט מרגש. סליחה על הציניות הבוקר אבל חברים יש פה רעידת אדמה, תהיה פה רעידת אדמה גם בשבועות הקרובים, ואם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום תהיה פה רעידת אדמה".
– זה איום? נשאל זוהר וענה: "לא, הבטחה. מה שעשה מנדלבליט ומה שעשה שי ניצן נחשף לציבור וכולם יודעים מה קרה. אני יודע אינפורמציה מאוד ברורה בעניין הזה והאינפורמציה שאני מכיר אומרת דבר אחד – רק טפח קטן נחשף, קטנצ'יק. לכן אני חושב שאם אנשים לא יפנימו אלה שכמובן יזמו את כל הקנוניה נגד רה"מ שמוטב להם לחזור בהם מהדרך הגרועה שהם בחרו בה הם יצטרכו לשלם על זה מחיר".

זוהר התייחס בפוסט שלו לחקירה בה נחקר וטען  כי "בשנים האחרונות הובלתי שיח בלתי מתפשר בכל הנוגע להתנהלות הפרקליטות והמשטרה, עשיתי זאת מבלי לחשוש למרות כל האזהרות שקיבלתי"
לדבריו הוא הוזהר על ידי חברים שיתפרו לו תיק. ״תיזהר, ינסו לתפור לך תיק״, הזהירו אותי. עניתי: ״תמיד אלך עם האמת שלי, ויהא המחיר אשר יהא״.
בהתייחסו להחלטה לחקור אותו כתב חבר הכנסת: "אני סבור שהחלטת הפרקליטות והמשטרה לפתוח נגדי בחקירה כדי למנוע ממני לבקר את התנהלותו של מנדלבליט, תהיה הרסנית למערכת אכיפת החוק ואף עלולה להביא לאובדן מוחלט של אמון הציבור בה, שגם כך נמצא בשפל של כל הזמנים".

ממשטרת ישראל נמסר כי "במשטרת ישראל מתנהלת חקירה שעניינה חשדות הנוגעים לעבירה של סחיטה באיומים, במסגרתה נחקר במהלך היום נבחר ציבור. החקירה מתנהלת באישור וליווי פרקליטות המדינה." במשטרה הוסיפו: "מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות"
לפני כחודש יממה לאחר שידור דבריו שך יו"ר הקואליציה, הבין ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כדאי לו להתרחק מדבריו הקשים של נאמנו זוהר ופרסם את תגובתו לפיה הדברים שאמר איש אמונו לא היו על דעתו ובידיעתו.  מטעמו של ראש הממשלה נמסר אז כי "הדברים של חבר הכנסת מיקי זוהר נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה והם אינם על דעתו. ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר. ראש הממשלה מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו", לשון התגובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן