Skip to content

העליון דחה את עתירות הזוג אלוביץ' ונתניהו

השופטים דחו את הבקשות להורות על פתיחה בחקירה פלילית בגין הדלפות לכאורה של חומרי חקירה ב"פרשת 4000" וכתבו כי מרבית החומר בעתירה נכתב נגד עד התביעה אילן ישועה ודברים אלו יוכלו להתברר בהליך הפלילי שנפתח כנגד השלושה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את  עתירת שאול ואיריס אלוביץ', אליה הצטרף ראש הממשלה בנימין נתניהו  שביקשו להורות ליועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחה בחקירה פלילית בגין הדלפות לכאורה של חומרי חקירה ב"פרשת 4000", וזאת בהיעדר עילה להתערבות בית המשפט בהחלטת היועץ שלא לפתוח בחקירה. שלושת שופטי העליון, נשיאת בית המשפט אסתר חיות, השופט נועם סולברג וג'וארג' קרא, ציינו כי תוכן ההקלטות שפורסמו אינו סודי, הן מהוות חלק מהראיות בהליך הפלילי, ותמלילי ההקלטות נמסרו לעותרים, כך שנראה שהנזק שנוצר כתוצאה מפרסום ההקלטות הוא בעיקרו נזק תדמיתי הנובע מעצם הפרסום. עוד קבעו, כי חזקה שבית המשפט הדן בהליך הפלילי הוא מקצועי, אובייקטיבי וענייני, ולכן עצם הפרסום לא פגע בהוגנות ההליך הפלילי, שיוכרע על בסיס הדין וחומר הראיות.

בית המשפט העליון (צילום: הרשות השופטת)

מדובר בשלוש עתירות שהוגשו בחודשים מאי ויוני 2020, ובהן שלוש בקשות מבית המשפט, כי יורה על פתיחה בחקירה בגין הדלפות חומרי חקירה ב"פרשת 4000" וכי תיפתח חקירה פלילית בשני עניינים: הראשון, הדלפתן ופרסומן של הקלטות שמע של שיחות טלפוניות (הקלטות השמע או ההקלטות) בין שאול ואיריס אלוביץ' לבין אילן ישועה, ששימש מנכ"ל אתר "וואלה" והשני, לגבי פרסומים בחדשות 13 בדבר ראיה בדמות רישומים של עד מדינה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר לבית המשפט את חוות דעתו ולפיה הוא סבור כי אין לפתוח בחקירה פלילית ולמעשה, תמלילי ההקלטות נמסרו לעותרים, כך שנראה שהנזק שנוצר כתוצאה מפרסום ההקלטות הוא בעיקרו נזק תדמיתי הנובע מעצם הפרסום.

השופטים ציינו בהחלטתם כי על אף שהעתירה ביקשה לבחון טענות להדלפות של עובדי ציבור לכאורה, הרי שבמהלך ההליך הסתבר כי טענותיהם ממוקדות דווקא בעד אילן ישועה. בהמשך לכך נקבע, כי חזקה על העותרים שבמסגרת חקירתו הנגדית של ישועה הם יעמתו אותו עם הסוגיות שהועלו בעתירה, וכי המקום לבירור הטענות לגבי השלכות הפרסום על ההליך הפלילי הוא בהליך הפלילי גופו.

""יתר על כן, כפי שציין היועמ"ש, ישועה ישמש עד במשפט הפלילי, והעותרים יוכלו לחקור אותו בחקירה נגדית בסוגיות שהם מעלים בעתירה זו, כדי לעמוד על מהימנותו. כמו כן, לסניגורים נתונים כלים נוספים בהליך הפלילי וביכולתם לפנות בבקשות רלוונטיות לבית המשפט היושב בדין, במידת הצורך. לאחר מתן עדותו של ישועה, ככל שהעותרים יסברו כי נוספה תשתית ראייתית רלוונטית המצדיקה שקילה מחדש של האפשרות לפתוח בחקירה פלילית – אין מניעה כי העותרים יפנו בהליך מתאים לצורך זה", כתבו השופטים.

עו"ד גונן בן יצחק מתנועת 'קריים מיניסטר' שהגיש את התלונה למשטרה נגד יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר הגיב לחקירה ואמר: " מיקי זוהר איים בשידור ישיר על היועץ המשפטי לממשלה. אירוע חסר תקדים שבו נבחר ציבור מהלך אימים על שומר סף בניסיון לכאורה לחבל במשפט ראש הממשלה. חובתה של המשטרה והפרקליטות למצות איתו את הדין. ההתקרבנות וההסתה של זוהר וחבריו בארגון הפשע נגד רשויות האכיפה, ותגובתו האומללה של השר אוחנה, הן תעודת עניות למדינת ישראל ולנבחרי הציבור שלה."

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן