Skip to content

הדגלים השחורים לנתניהו: הסר פוסט והתנצל או שתתבע על הוצאת דיבה

בהמשך לפוסט שטוען כי המחאה נתמכת על ידי אירן שפרסם ראש ההמשלה בדף הפייסבוק שלו, פנתה תנועת המחאה לליכוד ולנתניהו ודרשה מהם להסיר את הפוסט ולהתנצל, תוך כך הגישה התנועה תלונה במשטרה כנגד ראש הממשלה ויועץ התקשורת שלו ופנתה במקביל ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה על פתיחת חקירה פלילית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תנועת הדגלים השחורים פנתה היום (שישי) במכתב התראה לליכוד וליו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר לאלתר פוסט שפרסם נתניהו בדף הפייסבוק שלו וממנו משתמע לכאורה שתנועות המחאה למיניהן נגדו, חברו לאירן החפצה במיטוט שלטונו "גם אם הפגנות השמאל יחליפו את הדגלים השחורים בדגלים וורודים הם לא יוכלו לטשטש את העובדה שהם נתמכים על ידי אחד המשטרים החשוכים בעולם ולשניהם מטרה משותפת: להפיל את ראש הממשלה נתניהו", נכתב בחשבון הפייסבוק של נתניהו. התנועה באמצעות פרקליטה, עורך הדין יצחק גונן, תובעת מראש הממשלה ומהליכוד להסיר מייד את הפוסט ולהתנצל עד השעה 16:00 בפני התנועה. ולא, צפויה התנועה לתבוע את נתניהו והליכוד על  הוצאת דיבתם בעבירה על פני חוק לשון הרע. "הניסיון לקשור את פעילותה של מרשתי לאויב האיראני הוא מעשה נואל, חסר אחריות אשר מעבר להיבט של הוצאת לשון הרע יש בו כדי להוות הסתה של ממש נגד ציבור של מאות אלפי ישראל הפועלים במסגרת מרשתי והינם אזרחים ואזרחיות מצוינים של המדינה לא פחות ממך וממשפחתך", כתב עורך הדין לנתניהו", והוסיף: 25 שנים בדיוק חלפו מאז הרצח הנורא של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, אבל ניכר כי לפחות בכל הקשור לתנועת הליכוד ולעומד בראשה, שום לקח לא נלמד והופנם. ההסתה אותה הסתה – האלימות אותה אלימות ודמעות התנין אותן דמעות".

—————————————————————————————————————–
הפוסט של נתניהו:
רעידת אדמה: איראן מעודדת בסתר את הפגנות השמאל של ״הדגלים השחורים״ בניסיון להפיל את ראש הממשלה נתניהו – כך חשפה היום חברת פייסבוק בדו״ח רשמי.

איראן השתמשה ברשתות החברתיות כדי לתדלק את הפגנות השמאל נגד ראש הממשלה נתניהו, וכן לייצר ביקורת על מאבקו בקורונה.

איראן שפועלת להשמדת ישראל בניסיון להשיג נשק גרעיני ולחמש את האויבים סביבנו, משקיעה במאמצים להפיל את ראש הממשלה נתניהו משום שהיא יודעת שנתניהו עומד כבר שנים כחומה בצורה נגד ניסיונות אלה.

גם אם הפגנות השמאל יחליפו את הדגלים השחורים בדגלים וורודים הם לא יוכלו לטשטש את העובדה שהם נתמכים על ידי אחד המשטרים החשוכים בעולם ולשניהם מטרה משותפת: להפיל את ראש הממשלה נתניהו.
**
לא ניתן לאיראן לנצח.

הפוסט מעורר המחאה

————————————————————————————————————-

עו"ד גונן בן יצחק (צילום: יח"צ)

"מרשתי אינה יכולה כנראה לחנך מחדש את מי שהסתה פילוג ושנאה הפכה לאורח חייו, אולם מרשתי עומדת בתוקף כי תנועת הליכוד תחזור בה מההודעה המסיתה, ותתנצל באופן פומבי ותסיר את כל הפרסומים בעניין זה", כתב גונן לתנועת הליכוד והעומד בראשה.

מדובר בדו"ח פייסבוק שפרסמה החברה  היום המפרט על פעילותן של רשתות שונות שהפיצו מידע שקרי ופעלו לשנות את דעת הקהל במדינות רבות וביניהן ישראל.
הרשת מסרה כי הסירה 12 חשבונות פייסבוק, שני עמודים וכן 307 חשבונות אינסטגרם איראניים שפעילותם כוונה בעיקר לישראל וגם לעיראק. בהודעה נמסר כי החשבונות הוסרו בגין הפרת המדיניות נגד התערבות זרה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לנצל את המידע על מנת להפכו לחצי שקרי ולטובתו.
עוד נמסר כי החשבונות והדפים שהוסרו פרסמו תמונות ותכנים אחרים בעברית ובערבית, תוך התמקדות בחדשות ובאירועים אקטואליים במדינות שבהן התמקדו, כולל המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בישראל וביקורת על מדיניותו ותגובתו למגפת הקורונה.
על פי פייסבוק הרשת שפעלה גם כנגד ישראל הספיקה לצבור קהל מועט מאוד עד שהוסרה – כ-1,000 משתמשים עקבו אחר דפי הפייסבוק שלהם וכ-9,000 איש סך הכל אחר כל חשבונות האינסטגרם.

כאמור בסך הכל איתרה פייסבוק בחודש האחרון  14 רשתות שפעלו באזורים שונים בעולם. הן הופעלו מגיאורגיה, אוקראינה, מיאנמר, ארה"ב, מצרים, מקסיקו ואיראן – וכיוונו לקהלים זרים שאינם בגבולות מדינתם. רק בחודש האחרון מחקה החברה בסך הכל 1,196 חשבונות פייסבוק, 994 חשבונות אינסטגרם ו-110 קבוצות מזויפות. לנתניהו זה הספיק ובדף הפייסבוק שלו הוא פרסם במהירות את הציוץ של עיתֹונאי הימין עמית סגל ש"חשף" אודות חשיפת וסגירת חשבונות שפעלו כנגד ישראל ומיד לאחריו את תגובתו, תגובת הליכוד.

ממכתבו של עורך הדין

פניה ליועץ המשפטי לממשלה: הורה על פתיחת חקירה פלילית

במקביל לתביעת תנועת המחאה מהליכוד ונתניהו להסיר את הפוסט ולהתנצל, פנתה התנועה באמצעות גונן ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד "ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגד מנהל הניו מדיה של ראש הממשלה מר טופז לוק וכנגד תנועת הליכוד שמר נתניהו עומד בראשה". " נתניהו מתיר את דמם של מאות אלפי אזרחיות ואזרחים שיוצאים מידי שבוע להביע מחאה לגיטימית, זאת דווקא בתקופה בה האלימות מצדם של אנשיו גואה כנגד המפגינות והמפגינים", כותב עורך הדין, "במצב דברים זה, ועל מנת למנוע שפיכות דמים מיותרת, יש להורות על פתיחה בחקירה פלילית". נכתב בפניה.  קודם למכתב התלוננה התנועה במשטרת ישראל  כנגד נתניהו ויועץ התקשורת של טופז לוק בגין דברים אלו.


תגובתה של שקמה שוורצמן מובילת הדגלים השחורים

הפגנת מחאה על דברי נתניהו מול ביתו בקיסריה (צילום: באדיבות הדגלים השחורים)
תגובת קומי ישראל

מתנועת הדגלים השחורים נמסר בתגובה: לדברים שהודהדו בחשבון של נתניהו בהם נכתב: ״החלום של איראן והאויבים של ישראל זה להפיל את נתניהו״: ״אחרי שהליכוד טענו שאנחנו חייזרים ואנרכיסטים, עכשיו נתניהו טוען שאנחנו שליחים של איראן. מעולם לא היה במדינת ישראל, ראש ממשלה ששנא והסית כל כך הרבה נגד אזרחי ואזרחיות המדינה. קוראים לכולם לצאת בשבת להפגין בבלפור וברחבי הארץ".

מתנועת 'קומי ישראל' שסמליה הם דגלים בוורוד נמסר: לא הרבה יודעים, אבל בצבע הוורוד של הדגלים שלנו יש חומר רדיאוקטיבי שמפיץ תקווה. זו אותה התקווה של צעירים איראנים שנלחמים מול שלטון טוטליטרי ואכזרי. לצערנו, קיים לא מעט דמיון בין השקרים של משטר האייתולות באיראן לשקרים של הנוכל מרחוב הפורצים. בדיוק כמו טראמפ, הוא מריח את סופו הפוליטי, ומאבד את שפיותו. איך אדם סהרורי שמרגיש מאוים מקצת צבע ורוד יכול לנהל מדינה? רק המחאה תנצח. הם הייאוש, אנחנו התקווה.

מתנועת קריים מיניסטר נמסר: אבדן עשתונות בבלפור. חיילי ארגון הפשע בעוד מופע פרוע של הסתה נגד גורמי האכיפה. כמו טראמפ, גם נתניהו רומס כל חלקה טובה בניסיון נואל להיאחז בקרנות המזבח. זו שעת חירום להצלת המדינה מידי הנאשם. נפגין הערב ברחבי הארץ ובכל מוצ"ש בבלפור נגד ההסתה והמחדלים של נתניהו עד שיילך", עוד הוסיפו בתנועה: "נתניהו בהיסטריה מהפסדו המתקרב של טראמפ ומבין שזמנו עבר. ההסתה כלפי המפגינים  והניסיון לקשור את המחאה להצלת המדינה משלטונו הכושל והמושחת לאיראנים, מביכים אפילו בסטנדרטים של טופז לוק. בשלב הבא נשמע שהאיראנים המציאו את כתבי האישום החמורים ואת מיליון המובטלים. קשה שלא לתהות אם הנאשם נבהל מכמה חשבונות פייסבוק אירנים, איך ישמור על מדינת ישראל?" ביבי-  ישראל חזקה ממך ומהאיראנים, ותהייה טובה יותר אחרי שתלך".

הציוץ של ח"כ גולן

חבר הכנסת (מרצ) יאיר גולן, הגיב גם הוא בחריפות לפוסט של נתניהו וצייץ: ״איראן, בסבירות גבוהה, מממנת את ״אם תרצו״ ועוד ארגוני ימין קיצוני במטרה ללבות שנאה, פירוד ואלימות בחברה הישראלית. סביר להניח שאפילו האיראנים שמו לב, שבכל מה שקשור לפירוק הסולידריות בחברה הישראלית, עדיף להשקיע בארגוני ימין – הם ממש עושים את העבודה. אם פייק אז הכל הולך, למה לא? שיטת תועמלני הימין בארץ זהה לשיטת תועמלנים בארה״ב: שקרים וחצאי אמיתות בדרך להפצת חרדה ושנאה."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן