Skip to content

הטרנספורמציה של פסטיבל הצילום הבינלאומי מתרחשת בכיכר המדינה בתל אביב

תערוכת חוצות ענקית, מקיפה את גדר הבנייה, בצילומים מרהיבים מרחבי העולם. PHOTO IS :REAL עושה זאת בפעם ה-8 והפעם ללא תשלום ובמרחב הפתוח. התעורכה מוצגת עד ה-21.11. תעשו "סיבוב" ולא תצטערו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כיכר המדינה שנכבשה ע"י בוני המגדלים, נעטפה לזמן מה בהגנה אמנותית המפרידה בין הכיעור ליופי. יריעות הצילום הענקיות מציגות את מיטב הצילום האמנותי בישראל ובעולם, בפסטיבל השנתי של הצילום הבינלאומי הנערך זו השנה ה-8 בישראל. מידי שנה, מקיימים מארגני הפסטיבל, תערוכה ענקית, במתחם סגור המלווה במגוון אירועים. השנה כמובן, הדבר לא מתאפשר והמארגנים בחרו לא לוותר ולערוך תערוכת חוצות. בשיתוף עם חברת הבנייה הבונה את מגדלי הכיכר, כוסו הגדרות המכוערים בצילומים מרהיבים.

ענבל אשוח, ישראל. צילום: שרה פלד
אניישקה סוסנובקה, איסלנד. צילום: שרה פלד

נושא השנה "טרנפורמציה" נבחר עוד בטרם פרצה הקורונה לחיינו. מיה ענר אוצרת התערוכה מספרת: "כאשר בחרנו לפני קרוב לשנה נושא לפסטיבל הנוכחי, לא דמיינו עד כמה הוא יהפוך לרלוונטי בחיים של כולנו. הקול הקורא לפסטיבל היה באוויר כאשר מדינות העולם החלו להסתגר בתוך עצמן בזו אחר זו. בתוך כל החרדה ואי הוודאות ששררו בכל מקום, התרגשנו והופתענו להמשיך ולקבל גופי עבודה מעניינים ומרחיבי לב בנושא טרנספורמציה. רבים מן הצלמים עוסקים בקונפליקט הנוצר בין מודרניזציה וקפיטליזם לבין קהילתיות וגיוון אנושי ובאמצעות עבודותיהם מראים את הצדדים הלא פשוטים של הגלובליזציה והאורבניזציה. יחד עם זאת, שמחנו לגלות שרוב גופי העבודות שהוגשו לקול הקורא לא עסקו במשבר הקורונה. הכוח להמשיך הלאה ולעסוק באמנות ריגש והמריץ אותנו. גם לנו היה חשוב, למרות הפורמט הייחודי של פסטיבל החוצות וחרף השינויים הרבים שכפה עלינו המצב, לא להציג פסטיבל שעוסק בקורונה. העיסוק האמנותי במגוון הנושאים שבנפשם של האמנים המציגים משמעותי בימים אלה יותר מתמיד. ביקורת פוליטית, היסטורית ועכשווית, והשפעתם ההרסנית של שינויים ומשברים פוליטיים על הפרט מופיעות גם הן בהרבה מגופי העבודות. גם בשאר תערוכות הפסטיבל אפשר לראות עיסוק רב בצורך בשינוי על סוגיו השונים – חברתי, פוליטי, כלכלי, סביבתי – ואמונה בכוחה של האמנות לקחת חלק בשינוי כזה".

PHOTO IS:RAEL פועל כארגון עצמאי ולא נתמך ע״י גופיים ממשלתיים ו/או ציבוריים. פעילי הארגון הנם פילנתרופים, צלמים, אמנים ופעילים חברתיים העושים למען הקהילה בהתנדבות על מנת לקדם את החזון ״לחברה טובה יותר בשפת הצילום״.

אוצרת: מיה ענר

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן