Skip to content

משחקים ב"נדמה לי": משטרת ראש העין עוצרת, סיבוב בניידת ושחרור במקום ההפגנה

מאז תחילת המחאה מול ביתו של בני גנץ שהוא גם מעון ראש הממשלה החליפי, נעצרו עשרות, עוכבו ושוחררו ללא תנאים. הערב נמאס גם לשוטרים ולכן קוצר ההליך: א. מעצר תקין ב. העצור מוכנס לניידת ב. סיבוב בראש העין ג. שחרור במקום ההפגנה המותר. מדוע איש לא נעצר ומובא לפני שופט?, אולי כי הנחיות המשטרה לגבי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"זה פשוט מצחיק", דיווחה צלמת מגפון ציפי מנשה הערב (רביעי) "הם עוצרים את האנשים, לוקחים מהם תיקים וכל דבר אחר, מכניסים אותם לניידת עושים סיבוב וחוזרים אל מקום ההפגנה המוצר (250 מטרים מביתו של יו"ר כחול לבן, וראש הממשלה החליפי בני גנץ בראש העין) ומשחררים שם את העצורים כביכול וחוזר חלילה. מישהו במשטרת ראש העין, כמו גם מפקד המחוז מרכז, ניצב עמי אשד, החליטו שלא להביא לבית המשפט מי מהמעצורים / מעוכבים. הם כנראה יודעים למה.
שתי בנות שהגיעו הערב למחאה מול ביתו של גנץ, עלו למרכז המסחרי השכן ממול ויצאו עם מגפון אל מדרגות המילוט של המרכז. השתיים גם הן, נעצרו ושחוררו לאחר "טיול".  עד כה נעצרו / עוכבו ושוחררו לאחר 3 עד 5 שעות מהמשטרה ללא שום תנאי. שכן של יו"ר כחול לבן, תומר רום, יצא אל מרפסת ביתו שבקומה האחרונה, ושר שיר מחאה בלי מגפון. "מיד יצאו 3 שוטרים מהאבטחה של גנץ והביטו למעלה לוודא מהיכן מגיעה השירה. גם בבית אסור לי לשיר?" שאל השכן.
-שרת באמצעות מגפון?
"לא, שרתי בקול בלי מגפון"
"אבל היו מספר פעמים שקראתי במערכות כריזה ממרפסת ביתי בשעות נורמליות. אחר הצהריים, ושמונה בערב", הוא הוסיף וסיפר, "ושם כבר התחילו לאיים עלי. שיפרצו לי הביתה, שייתנו לי קנסות. שלחתי אותם לבית המשפט להביא צו אם הם רוצים להיכנס", סיפר תומר. "לאן הידרדרנו? אין גבול לדרדור"


שכנו של גנץ – הפגין ממרפסת ביתו ואויים שיעצר (צילום: ציפי מנשה)

שולה קליין

(סא"ל מיל') שולה קליין בת ה-72 לא שיערה בנפשה שבגילה המופלג תיאלץ להילחם על חיי הדמוקרטיה במדינת ישראל, ועל אחת כמה מה תיעצר 8 פעמים מול ביתו של יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ, על כך שהפגינה מולו. קליין ששירתה בצה"ל שנים רבות ובתוך כך שמשה כקצינת נפגעים ברמת הגולן במלחמת יום כיפור, הצטרפה אל הפגנות מול ביתו של גנץ בתחילה בתביעה שיפעיל את סמכותו כשר הביטחון להקמת וועדת בדיקה בפרשת הצוללות. פרשה חמורה וקשה שכל המעורבים בה הנם אנשי סביבת ראש המשלה בנימין נתניהו ורק הוא, נתניהו, לא נחקר ולא מסר גרסה לפרשה קשה זו. אמש, נעצרה/ עוכבה שלה בפעם השמינית ומאחר שזו הפעם השמינית, שוחררה לביתה והוזמנה להיום (רביעי) להמשך חקירתה. "היא אצלנו הרבה פעמים" אמר אחד החוקרים, "תזמינו אותה להמשך חקירה". קליין הממושמעת הגיעה ב09:00. לתחנה. "כן גברת, לשם מה את מגיעה?", שאל היומנאי, "הוזמנתי לפה ובאתי", ענתה לו קליין. לקח זמן עד שנמצא החוקר שזימן אותה והסיבה לכך. קלין ישבה מולו וסירבה לשתף פעולה. הוא שאל למה אני חוזרת ומפגינה ועוד שאלות דומות ואני עניתי שאני מסרבת לענות. שוב, כמו 8 הפעמים בהן נעצרה, עוכבה ושוחררה כלאחר שבאה, גם הפעם. סא"ל קליין שסה לביתה מבלי שנדרשה או הוגבלה.

"תעצרו ותביאו אותנו לפני שופט", אמר אתמול ישי הדס, מוביל מחאת הקריים מיניסטר שמפגין מידי יום מול ביתו. "זה פשוט", אמר הדס למגפון ניוז, "המשטרה על דעת עצמה הוציאה דף הנחייה היכן מותר להפגין והיכן לא. עד היום עצרו ושחררו למעלה מ 40 מפגינים. אבל איש מהם לא נעצר והובא לפני שופט. אנו רוצים להגיע לפני שופט. שם נוכל להסביר לו שאנו מפגינים על פי חוק. המשטרה היא זו שמפירה את החוק"
– תסביר?
"פשוט מאוד, נתניהו דרש בהסכם הרוטציה בין כחול לבן לליכוד שיבנה מעון ראש ממשלה חליפי אך עד אז, חווילתו בקיסריה, ומעונו של בני גנץ יהוו מעון ראש ממשלה חלופי לכל דבר.  גנץ וויתר על בנייה למעון חליפי וביתו על פי ההסכם והחוק שחוקק במיוחד לשם כך, מהווה בפועל מעון ראש הממשלה החלופי הרשמי. כאן, כמו בבלפור, מאבטחים, מבנה מאבטחים בכניסה. מסך שחור, אותם תנאי אבטחה כמו בבלפור".
את המשטרה זה לא מעניין ומטעם המשטרה נמסר בתגובה כי "על פי פסיקת בג"צ, משטרת ישראל אינה מאפשרת מחאות מול ביתם של נבחרי ועובדי ציבור".
מגפון ניוז היקשה על המשטרה: "ביתו של בני גנץ בראש העין מהווה באופן רשמי מעון ראש הממשלה על כל הנובע מכך. זו הייתה דרישת נתניהו בהסכם הקואליציוני. וכך הוגש לחקיקה ונחקק, איך המשטרה קובעת כי זהו מעונו הפרטי של גנץ?", שאלה זו נותרה ללא תגובה.

סא"ל מיל' שולה קליין (צילום באדיבות המצולמת)

– שלום שולה
"היי"
– אולי תסבירי לקוראי מגפון ניוז מדוע את מפגינה?

"התחלתי במחאה מול ובסמוך לביתו של גנץ עוד לפני הבחירות. ההפגנה ביטאה כעס על בגידתו בנו והליכה עם נתניהו. משהתפרסמו דברים בנושא הצוללות ועוד ועוד דברים נחשפו.
אני נצבת עם או בלי חברים על מנת לדרוש ממנו מה שרק הוא יכול לעשות, להורות על הקמת ועדת חקירה בנושא. לא ארחיב בנושא זה, מניחה שהקוראים יודעים. רק אומר שזו הפרשה הביטחונית ופרשת השחיתות החמורות מקום המדינה. גנץ מתעלם מדרישתנו וכך גם חבריו לכחול לבן.

משהתחלנו להפגין, בקצה הרחוב בו הוא גר החלה המשטרה להתנכל לנו ולא לאפשר לעמוד שם, אף לא למפגין אחד בודד. זה חמור מכל שכתבתי…  זו המדינה שלי, זו המדינה של הורי והוריהם, זו המדינה של ילדי ונכדי ואין מצב שמשהו יגרש אותי מכאן..  משפחתי הגיעה לחדרה לפני 130 שנה, התיישבו בחאן של חדרה ובהיותם חברי אגודת ה"שומר" הם קבורים בחלקה ה"שומר" בתל חי. אני שירתי 24 שנים בצה"ל, השתחררתי מהשרות בדרגת סא"ל, בעלי היה מדען ברפא"ל. איש לא ידיר אותי מכאן, אפגין בכל עת ובכל מקום בהתאם לפסיקת בג"ץ".

– נעצרת או עוכבת שמונה פעמים..
"כן, עוכבתי על ידי משטרת ראש העין שמונה פעמים, האחרונה אתמול בערב. לפני ששוחררתי קיבלתי זימון להבוקר מפני שיש לי כבר הרבה עיכובים ולכן זומנתי לחקירה מיוחדת.
בכל הפעמים עוכבתי לשלוש ארבע שעות ולאחר מכן שוחררתי אחרי ובדרך כלל ללא חקירה. הבוקר כשהגעתי לתחנה, מצוידת במברשת שיניים בתקווה שמותר לצחצח שיניים בצינוק, אף אחד לא ידע למה זומנתי. למותר לציין שגם הפעם ביליתי כשעתיים מיותרות בתחנה. נחקרתי קצרצרות, ואז התבקשתי לחכות עד ש"נחליט מה לעשות אתך".
אתם מבינים שאם אני עונה, סימן שאני לא בצינוק ופשוט שוחררתי ללכת..
אני רוצה לציין שאף אחד מ- 50 העצורים במקום זה לא הובא בפני שופט. כשאומר לי מפקד התחנה שאני עבריינית וזו עברה פלילית, אני מבקשת מאוד שייקח אותי לבית המשפט. לעמוד בפני שופט. זה לא קורה, כמובן.
לסיום אומר גם שהייעוץ המשפטי שקיבלתי מבהיר שאיני פועלת בניגוד לחוק, גם ההימנעות מלהביא אותי או מי מהמפגינים לבית המשפט מעידה על כך, לכן אמשיך להפגין ככל שאמצא לנכון ונראה כי עוד ארוכה הדרך".
– שולה, תודה, מילים לסיום?
"המורה אהרון גרוניך (אבא של..) לימד אותי בכיתה ד את השיר הזה. אם יימצא לו נא צרף אותו.
הוּ הָהּ, הִנְּנִי הוֹלֵךְ
גֶּשֶׁם, שֶׁמֶשׁ, רוּחַ סְעָרָה –
מְאוּם לֹא יַפְחִידֵנוּ!
מְאוּם לֹא יַפְחִידֵנוּ!

הוּ הָהּ, הִנְּנִי הוֹלֵךְ
רָעָב, עֹנִי, כֶּלֶא, מִשְׁטָרָה –
כְּלוּם לֹא יַפְחִידֵנִי!
כְּלוּם לֹא יַפְחִידֵנִי!

הוּ הָהּ, הִנְּנִי הוֹלֵךְ
עוֹד תִּהְיֶה אַרְצֵנוּ חָפְשִׁיָּה –
כְּלוּם לֹא יַפְחִידֵנוּ!
כְּלוּם לֹא יַפְחִידֵנוּ!

יעל חובב

יעל חובב בת ה-72 לא חלמה גם היא שתיעצר. היא הגיעה ביום רביעי לפני שבוע מביתה שבפתח תקווה להפגין מול גנץ בדרישה לפתיחת חקירה בעניין הצוללות, כמו אחרים מצאה את עצמה האישה עצורה, אלא שהפעם נעצרה בכוח. השוטרים כך מסתבר, לא פעלו נגדה באדיבות. "אחד מהם עיקם את ידי הימנית ואני נפלתי על הרצפה", סיפרה  יעל כשהיא עדיין מזועזעת מהתקרית, השוטר האחר עקם את כף ידי השמאלית כדי לאזוק אותה עם ידי השמאלית. הוא עקם את שורש כף ידי כלפי מעלה, זעקתי מכאב, הרגשתי שידי נשברת, לא ידעתי מה לעשות כדי להפסיק את זה, הוא מעקם את כף היד בכוח, היד עומדת להישבר ואני בתגובה של הגנה עצמית נשכתי את ידו שרק ירפה, יעזוב, שלא ישבור לי את היד".  יעל נעצרה ושוחררה לקראת 02:00 לפנות בוקר. "לא רציתי לחתום על שחרור בערבות", היא מספרת, "הייתי מוכנה להיעצר ולהגיע למחרת לבית משפט, אבל הם התקשרו לבתי שהגיעה מיד לתחנה ולא רציתי לערב אותה בדבר, אז הסכמתי על שחרור בתנאים מגבילים", "השוטרים גם תלשו מעלי וקרעו את הארנק, מי ישלם על כך?". יעל הסכימה לשחרור והתחייבה לשהות במעצר בית חמישה ימים. חמישה הימים הללו חלפו וכיום היא משוחררת לנפשה וממתינה להחלטת המשטרה באם להגיש נגדה כתב אישום.

אזוקה בידיה ורגליה – יעל חובב (צילום: ציפי מנשה)
סימני המעצר וכפוף שורש ידה של חובב (צילום באדיבות המצולמת)
מי ישלם את הארנק הקרוע? (צילום באדיבות יעל חובב)
דו"ח הבדיקה של חובב לאחר המעצר הכאוב
הגיעו למרכז המסחרי, כרזו במגפון ונעצרו (צילום: ציפי מנשה)

 


שתי המפגינות כורזות במרכז המסחרי – גם זה אסור?

הפגנה מול ביתו של גנץ (צילום: ציפי מנשה)
הפגנה מול ביתו של גנץ (צילום: ציפי מנשה)

סדי בן שטרית

סדי בן שטרית  מוכר למשפחת בלפור, כמו גם לנאמניה ולמשטרה. לפני שבוע הורחק בהחלטת שופט מירושלים (בלפור לשבעה ימים), "אני לא הולך לשום מקום עד שהנאשם מבלפור לא ילך הביתה והוא ילך", אמר בן שטרית למגפון.
–  סדי, כמה פעמים עצרו אותך בראש העין?
"כמה פעמים. אתמול הייתה הפעם האחרונה"
– הופעלה אלימות כלפיך?
"לא, אבל אני אף פעם לא נכנס מרצוני לניידת. אני לא נאבק בשוטרים. אני פשוט מתיישב על הרצפה. רוצים לעצור אותי? בבקשה תרימו וקחו אותי לניידת".
– על מה אתה נאבק, מוותר על חיי משפחה ויוצא לרחוב?
"ראש ממשלה מושחת עם שרים מושחתים. לא סתם מונה אמיר אוחנה לתפקיד שר הפנים. הוא יצר מהמשטרה מליצית פשע. אמרתי להם בתחנה, אתם מתנהגים כמו מיליציית פשע".
– נאזקת?
"כן, מספר פעמים בידיי מחוץ לניידת, אתמול נאזקתי בתוכה. לפני מספר ימים אזקו אותי גם ברגליי".
– הקראת הערב מכתב פתוח לראש הממשלה…
"והתכוונתי לכל מילה."


סדי בן שטרית מקריא מכתב פתוח לנתניהו (צפו)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן