Skip to content

מוכרת הבייגלה מכיכר פריז

לצד סיקור ההפגנות התמידי של רוית, נתקלו עיניה הרגישות באותה קשישה, מוכרת בייגלה שמנסה להוציא את לחמה כדי לשרוד. "היא לא שייכת לשמאל האנרכיסטי, היא לא שייכת לקבוצת עוכרי ישראל מפיצי המחלות. היא שייכת לעם ישראל המוזנח, הדרוס, הרמוס והפצוע, שבסך הכל מנסה לשרוד את הממשלה הרעה הזאת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זהו סיפורה של מוכרת הבייגלה מכיכר פריז, והוא מתמצת היטב את מה שקרה למשטרת ישראל במהלך החודשים האחרונים. מישהו איבד שם את הראש, שעדין לא מינו, והתפקוד בשטח בהתאם.

במהלך אחת ההפגנות, שנערכו במוצ"ש, שוטרים חדורי מוטיבציה רשמו  דו"ח של 1000 שקלים, למוכרת הבייגלה.  סבתא, המגיעה מדי שבוע לכיכר פריז, ומנסה להוציא מעט פרנסה כדי לשרוד את התקופה.
היא לא שייכת לשמאל האנרכיסטי, היא לא שייכת לקבוצת עוכרי ישראל מפיצי המחלות. היא שייכת לעם ישראל המוזנח, הדרוס, הרמוס והפצוע, העם שבסך הכל מנסה לשרוד את הממשלה הרעה הזאת, על מקבלי ההחלטות המנותקים שבה.
אבל כל מי שמעז להתקרב להפגנות של מוצ"ש לוקח סיכון, כי משטרת ישראל, פשוט לא לוקחת שבויים במלחמה הזאת.

בתגובה לקנס של משטרת ישראל, קראו המפגינים בעזרת המגפונים שעוד נותרו בידיהם, (אחרי שרובם נשברו והוחרמו בצורה בלתי חוקית על ידי המשטרה, הרבה לפני השעה 11 בלילה), ללכת ולרכוש באותו דוכן עוד שתיה ובייגלה כדי לתמוך בסבתא, במוכרת הבייגלה.

משטרת ישראל נמצאת רגע לפני קריסה. קריסה מוסרית, אתית ובצל הקורונה גם פיזית. המשטרה, שאמונה על ביטחוננו, איבדה את דרכה, ולכן זה אמור להדאיג את כולנו, בלי קשר לעמדותינו הפוליטיות.

מוכרת הבייגלה מכיכר פריז (צילום: בן כהן)

זו התוצאה הישירה של משטרה המתנהלת ללא מפכ"ל ונתונה להתעמרות והתעללות של בעלי השררה המפעילים אותה כיום מתוך הממשלה, בהתאם לצרכיהם הפוליטיים, ללא שום קשר לחוק או לשמירה ולהגנה על האזרחים.

ההפגנה החוקית שהתרחשה במוצ"ש האחרון בבלפור, היוותה עוד דוגמה כואבת להתנהלות הבלתי אפשרית הזאת, המתרחשת כבר 22 שבועות רצופים!

מה שהחל בחסימות כבישים מכוונות ומחסומים מיותרים, המשיך בהסתערות של שוטרים שמיהרו לרשום למפגינים דו"חות, תוך כדי אכיפה בררנית, קנטרנית ומביכה והסתיים בעוד לילה רווי אלימות משטרתית מיותרת ומצערת כלפי רות צוקרמן, סבתא בת 62 שניסתה לתעד מעצר, ופונתה באמבולנס לבית החולים, לאחר שנגררה באלימות על ידי שוטרים. כאשר מפשפשים באותיות הקטנות של החוקים או ההנחיות, מבינים שלאורך כל הדרך המשטרה בעצמה פועלת בניגוד לחוק!

העובדה שהדיירים מרחוב בלפור נמלטו מאימת ההפגנה בקיסריה ושבו למעונם שבבלפור, היא זאת שהכתיבה את הטון לפיו זימרה משטרת ישראל בצורה כה צורמת! הקריאות של 6000 המפגינים – "ביבי הבייתה" – הדהדו היטב גם הרחק מעבר לוילון השחור.

מזג האוויר החורפי, כמו גם התעמרות המשטרה, לא מנעו מהמפגינים וממוכרת הבייגלה לשוב גם במוצ"ש האחרון לכיכר. הם ישובו לשם גם בשבוע הבא, וגם בזה שאחריו, מסיבה מאוד פשוטה – אין להם מה להפסיד. והם כולם נמצאים במלחמה. מי במאבק על הפרנסה ומי במאבק על חירותו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן