Skip to content

האם משטרת ראש העין "חוטפת" אזרחים?

מעצר ושחרור, זה ה"משחק", שחווים המפגינים מול מעונו של ראש הממשלה החלופי, ח"כ בני גנץ. המשטרה עוצר, או נכון יותר מעכבת מפגינים. הללו מועלים לניידת שפשוט מרחיקה אותם למרחק של קילומטר ושם הם מורדים אל הרחוב - תחזרו רגלית. מדוע אינם מובאים לבית המשפט? התשובה כך נראה היא שבית משפט יאשרר בהחלטתו שהמפגינים נמצאים שם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ראש העין שברה לארונה שיא נוסף: ממעצרי שווא, כולל של עיתונאית (מודה באשמה!), היא עברה לחטיפה של אזרחים והשלכתם במקום מרוחק וחשוך.

אחרי שבועות ארוכים, שבהם משטרת ראש העין בפיקודו של סנ"צ אבי אלקסלסי מתנכלת למפגינים, עוצרת ומעכבת אותם במעצרי שווא, ובתום מעלה ממאה מעצרים שכאלו שהסתיימו ללא שום תנאי הרחקה או הבאה בפני שופט – עלתה המשטרה שלב. בהתחלה היא חסמה את הרחוב המוביל לרחוב של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, הציבה במקום כוחות משטרה שמתשאלים כל אזרח ברחוב ומאפשרים רק לתושבי המקום לעבור את המחסום. אלא שבמלחמה הזאת מתברר יש שני צדדים נחושים ויצירתיים. אמש, התייצבו בכניסה לרחוב האחורי המוביל לביתו של גנץ שלושה מפגינים, ומשטרת ראש העין מיהרה שוב לעצור אותם, בלא מעט אלימות. שני מפגינים נוספים שהגיעו למקום, תיעדו את מהלך האירועים באמצעות שידורי פייסבוק חיים. הניידת עם שלושת העצורים, לוותה בסוואנה עמוסה בכוחות יס"מ, הסתלקה מהמקום, בנהיגה פרועה. כעבור 2.3 קילומטרים, עצרה הניידת בפאתי הישוב, באזור חשוך ומבודד ושם הושלכו שלושת המפגינים, אחת מהם בחורה, שנגררה בכוח על ידי שוטרים, בניגוד לנהלים. אין דו"ח אירוע, אין תיעוד משטרתי למעשה, סוף אירוע.

מעצר בראש העין (צילום: ציפי מנשה)
מעונו של בני גנץ בראש העין (צילו: ציפי מנשה)
ראש העין – אזוקה בידיה ורגליה – יעל חובב (צילום: ציפי מנשה)
‏פקודת משטרת ישראל קובעת מהן סמכויות המשטרה בכל הקשור לעיכוב ומעצר. מסביר עורך הדין גונן בן יצחק. הפקודות קובעות, כי כאשר מעכבים אדם יש לקחת אותו אל תחנת המשטרה הקרובה.
אין בפקודות המשטרה או בכל חוק אחר זכות לשוטר או קצין לקחת אדם ממקום אחד, לעצור אותו ולזרוק אותו בשדה מרוחק. מעשה כזה נקרא בדין הישראלי חטיפה. צייץ היום עורך הדין בן יצחק בטוויטר שלו.
‏חטיפה מוגדרת בסעיף 369 לחוק העונשין: "הכופה אדם בכוח או באיומים או מפתהו באמצעי תרמית ללכת מן המקום שהוא נמצא בו, הרי זו חטיפה, ודינו מאסר עשר שנים".
בן יצחק הגיש היום תלונה למח"ש כנגד סנ"צ אבי אלקסלסי מפקד משטרת ראש העין בגין מספר מעשי חטיפה שנעשו בניגוד לחוק ולפקודות המשטרה ואגב כך דרש את השעייתו מתפקידו. משטרת ראש העין יודעת היטב מדוע אף אחד מהמעוכבים, העצורים או החטופים לא הגיע לבית המשפט. הסיבה היא שמשטרת ראש העין, הפועלת ככל הנראה על ידי הנחיות שקיבלה מלמעלה, פועלת בניגוד לחוק! המפגינים עומדים במרחק שנקבע לפי תקדימי בג"ץ, אינם מפריעים לאיש ומצידו של גנץ, אפילו יצאה הודעה שיש להתיר למפגינים למחות. הדאגה של ראש הממשלה החליפי לזכות המחאה, הסתיימה בהודעה שיצאה לתקשורת. בפועל, יום-יום וגם בלילות, ממשיכים להתנכל, לעכב, לעצור ועכשיו גם לחטוף אזרחים שהעזו לעמוד ברחוב הסמוך למקום מגוריו ולמחות.
ושוב משטרת ישראל האמונה על שמירת כלל אזרחיה, מועלת בתפקידה ומערערת את היסודות שעל בסיסים היא אמורה לפעול. ככה זה כשהארגון שאמון על ביטחון האזרחים והסדר הציבורי פועלת ללא ראש. ככה זה נראה, כשהוא מתועל בידי המערכת הפוליטית לצרכיו האישיים של הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

 

1 Comment

  1. נורית בודינסקי
    30 בנובמבר 2020 @ 23:04

    תודה לך לרוית,
    תאור מדויק, עצוב, ומפחיד. אוי לנו שהמדינה שלנו מתייחסת לאזרחיה בצורה מכוערת כזו. אוי לנו מהעתיד שלנו ושל ילדינו ונכדינו, אם ממשלת הפשע תמשיך לשלוט בנו.
    מקווה שמאמר זה התפרסם ברחבי המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן