Skip to content

נתניהו: חיסיון או ביזיון? מה בדיוק הוא מתכנן

נתניהו מבקש חיסיון כל עוד הוא ראש ממשלה? יודעי דבר אומרים שכן. הוא מצידו מכחיש כרגיל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נח לרגע. לא, אל תטעו. בניגוד לדף המסרים המשוגר מבלפור, הוא לא עובד מסביב לשעון בשיקום הכלכלה בישראל, באיחוי השסע והקרע החברתי, בהעברת תקציבים לטיפול באלימות נגד נשים, או באיום האיראני ואפילו לא בניהול משבר הקורונה. נתניהו עסוק אך ורק בלהציל את נתניהו. למרות שמהדיון הקרוב בבית המשפט הוא הצליח להשיג פטור, הרי שהדי ההפגנות והמחאות, בדגש על פרשת הצוללות, והתקדמות ההליך המשפטי, עושים את שלהם, ומה שהיה נכון לתחילת השנה עשוי להוות את הפתרון היחיד שנותר לו, כזה שבעזרתו יוכל לסגור את שנת 2020 כשהוא נינוח יותר בכיסאו,  וכל זה באמצעות מתן חסינות – לנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים – על ידי כנסת ישראל.
ולמה לא בעצם? הרי בקשת חסינות כבר הוגשה לכנסת הקודמת ורק ברגע האחרון, משך נתניהו את הבקשה וישראל כזכור יצאה לסבב בחירות שלישי. אז למה הוא מחכה? לרגע הנכון. אל תטעו, יש להניח שטובי המוחות המגויסים לשירות בלפור כבר סוקרים ומודדים את הלך הרוח הציבורי כמו גם את הסיכויים של הבקשה לעבור בכנסת ישראל.
הכל רק שאלה של תזמון. בדיוק כמו מועד בחירות מספר 4. נתניהו, שדיבר הערב שוב על אחדות וממשלה הפועלת לטובת כלל אזרחיה, המשיך לעשות את מה שהוא מצטיין בו: לשקר ולמשוך זמן. לשקר מכיוון שנתניהו נמצא בשלטון תודות ל"הפרד ומשול" משומן וציני, אותו הוא מפעיל במיומנות שיא כבר שני עשורים, כדי לקבע את עצמו במקומו. נדמה שאפילו בני גנץ החליפי לא באמת האמין לרגע שההסכמים של ממשלת האחדות המדושנת והמנותקת הזאת יתממשו. האמת היא אפילו יותר עגומה, אין פה שאלה של ימין ושמאל, לא אלו ולא אלו מעניינים את נתניהו. רק דבר אחד מעניין אותו: להימלט מהדין ולהמשיך לינוק מעטיני השלטון. ולכן, נתניהו סופר עכשיו ימים ואצבעות. עד שהוא לא יהיה בטוח שיש לו רוב להעברת חסינותו הוא לא יצא למהלך. גם זה יכול להסביר את הרומן החדש שלו עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס.

נתניהו בסיור יח"צ (צילום: חיים צח לע"מ)

במקביל, נתניהו מנסה למשוך את הממשלה המקרטעת הזאת כמה שיותר, לא בגלל שהוא דואג לרוטציה של החליפי. נתניהו צריך להגיע לבחירות הבאות עם חיסון לקורונה, שבמערכת הבחירות הרביעית כבר תיהיה רשומה על שמו, ביחד עם רעייתו כמובן. ושבו בנים לגבולם ובמחי מזרק הבייס בעל הזיכרון הקצר ישוב לזרועותיו של הגואל מבלפור. השאלה היחידה שנותרה כך נדמה, האם הבקשה לחסינות תוגש כבר לכנסת הנוכחית או תמתין ביחד עם החיסון המיועד לכנסת הבאה? התשובה מן הסתם תגיע בימים הקרובים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן