Skip to content

עו"ד עמית ויסמן – פרקליט המדינה הבא

הועדה לאיתור פרקליט המדינה בחרה הערב את העו"ד לתפקיד. על הממשלה כעת לאשר את המינוי. במידה ולא יאושר צפויות עתירות לבית המשפט העליון
זמן קריאה: 3 דקות

ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה החליטה הערב (שני) פה-אחד להמליץ לשר המשפטים למנות את עו"ד עמית איסמן, פרקליט מחוז חיפה,  לתפקיד פרקליט המדינה ה-12.  בהחלטתה, קובעת הוועדה כי עו"ד איסמן בלט מעל כל יתר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד. כעת נדרשת הממשלה לאשר את המינוי או לדחותו. אם המינוי שמגיע מועדה מקצועית יידחה, אנו צפויים לעתירות לבג"צ כנגד החלטה זו.
עו"ד איסמן מילא בשנים האחרונות תפקידים בכירים ביותר בארגון – כפרקליט מחוז חיפה, כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים. "איסמן זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט, בהם שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, פרקליט המדינה הקודם, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, בכירי משטרת ישראל והייעוץ המשפטי הציבורי, עורכי דין מהסנגוריה הציבורית ומלשכת עורכי הדין", נמסר ממשרד המשפטים, "הוועדה התרשמה כי ביכולתו להוביל מהלכים ארגוניים משמעותיים שתכליתם חיזוק אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת אכיפת החוק בכללותה". בהחלטת הועדה הוסיפו חבריה כי "איסמן הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת..יכולת משפטית גבוהה ביותר וכישורים משפטיים יוצאי דופן, יכולת ניהול מעולה, יושרה ואמינות, יכולת עמידה בלחצים, והפגין עמוד שדרה מקצועי וערכי אל מול אתגרים כבדי משקל."
חברי הוועדה לאיתור המועמד לפרקליט המדינה היו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד סיגל יעקבי, עורכת הדין רחל תורן שמשמשת נציגת עורכי הדין מקרב הציבור ונציג האקדמיה פרופ' אורן גזל אייל.

עורך דין איסמן (צילום: משרד המשפטים)

עוד נסר כי הוועדה בחנה בכובד ראש הליך מנהלי שנערך כנגד איסמן  בחודש מאי 2018, על ידי מנכ"לית משרד המשפטים דאז אמי פלמור בדבר שתי אמירות שעליהן התנצל. מדובר בתקרית שאירעה ב-2008, כאשר איסמן שימש מנהל מחלקה, הוא פנה למתמחה ושאל אותה בקול אם יש לה בארון חוטיני מנומר. כשזו השיבה בשלילה, פנה איסמן לפרקליטה שעמה שוחח באותו רגע ואמר לה: "את רואה, זאת בחורה נורמלית, היא לא מחזיקה דברים כאלה בארון". המתמחה אמרה אחרי החשיפה כי לא חשבה שמדובר בהטרדה מינית או בקונוטציה דומה.

"הוועדה בחנה בכובד ראש את ההליך המנהלי שהתנהל בעניינו של עו"ד איסמן ואת החלטת מנכ"לית משרד המשפטים דאז מיום 27.5.2018, לגבי שתי אמירות מלפני 6 ו-12 שנים, ושמעה את התייחסותו לדברים. הוועדה השתכנעה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני שנים רבות, אינן מאפיינות את עבודתו ואת התנהלותו של עו"ד איסמן. הוועדה רשמה בפניה כי עו"ד איסמן הביע צער עמוק על הדברים ולקח אחריות על מעשיו, לרבות בפני הוועדה עצמה, וכן התרשמה באופן בלתי אמצעי, מכך שהפיק את הלקחים הנדרשים. עו"ד איסמן הבהיר באופן מפורש כי הוא פועל מתוקף תפקידו לשמור על שיח מקצועי מכבד בפרקליטות המדינה ומחוצה לה, וכי בכוונתו להמשיך ולפעול כך. הוועדה סבורה כי במכלול נסיבות העניין, שתי אמירות אלו, שנאמרו כאמור לפני שנים רבות, אינן עולות כדי פגם ערכי-נורמטיבי המונע ממנו מלכהן בתפקיד פרקליט המדינה". נמסר בהודעת הוועדה.
עו"ד איסמן בן 53 נשוי ואב לשלושה, הוא בוגר בית הספר "ליאו בק" שבחיפה. בצבא שירת בחיל הרפואה והוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בקרימינולוגיה וחוק.

שר המשפטים, ח"כ אבי נסנקורן הגיב לבחירה, בירך על בחירתו ואמר כי הוא בטוח שאיסמן יפעל "בעצמאות וללא משוא פנים לחיזוק שלטון החוק", עוד נמסר מטעם ניסנקורן כי "עו"ד עמית איסמן יהיה פרקליט מדינה מצוין. מכל עבר מעידים על איסמן שהוא משפטן מבריק, מקצועי וישר דרך. לא בכדי הוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור, למרות שהתמודד מול מועמדים מעולים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן