Skip to content

סם הזיה המשמש שמאנים באריזונה – הוברח לישראל

תושב בית"ר עלית הזמין במשלוח מקולומביה את סם ה-אייוואסקה שמשמש בטקסי שמאנים. המשטרה עלתה על המשלוח, החליפה את תכולתו בתכולה זהה אך מזויפת ועקבה אחריו עד מסירתו למזמין. המזמין ששמח והזמין חברים לחגוג, נעצר לפני שהחגיגה החלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בגין יבוא סם מסוכן, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, ניסיון אספקת סם מסוכן ושיבוש מהלכי משפט, הוגש הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד מ.ס תושב בית"ר עלית. בכתב האישום מתוארת מסכת פרטים שתואמת סדרות פשע טלוויזיוניות.

מכתב האישום שהוגש בידי עו"ד סאמי חוראני מפרקליטות מחוז ירושלים עולה כי לפני כחודש הגיעה לישראל חבילה המיועדת למ.ס שהכילה לפי החשד בקבוק  של 1300 סמ"ק המכיל בתוכו את סם האיווסקה. סם הזייה המכיל די.אמ.טי והארמין שמצויים בפקודת הסמים המסוכנים ושייך לקבוצת הסמים ההזייתיים הנקראים טריפטאמינים, והוא המרכיב הפסיכואטיקיבי המרכזי בצמח הנקרא אייוואסקה – Ayahuas, שהוא צמח משנה תודעה הנצרך בין היתר באמצעות שתייה לאחר חליטה או הרתחה בין היתר בטקסים שאמאנים באמזונס.

מ.ס, כך על פי כתב האישום, היה בקשר עם ג. שחי בקולומביה וזה שלח לו לבקשתו חבילה עם בקבוק המכיל את הסם. כדי להסוות את תוכן הבקבוק נכתב בתעודת המשלוח כי מדובר בבקבוק שמכיל צבע שמן צמחי. על פי מידע מודיעיני, עלתה המשטרה על יבוא הסם ועקבה אחריו. לפני כחודש כשהגיע הבקבוק לישראל עוכבה החבילה על ידי רשויות המכס בישראל. מ.ס פנה לחברת המשלוח UPS , דרכה בוצע המשלוח ומשם נמסר לו כי החבילה מעוכבת במכס.

שמאן -( צילום: Kris-Mikael Krister ע"פ רשיון CC Flicer)

מספר ימים לאחר מכן פי בקשת המשטרה הודיעה לו חברת המשלוח כי החבילה שוחררה מהמכס והמשלוח מוכן למסירה. מ.ס חשד כי תכולת המשלוח התגלתה לרשויות החוק ולכן ביקש מחברת המשלוח לשנות את שיטת המסירה הישירה ללקוח שהייתה אמורה להימסר בכתובתו הפרטית למסירה לידי מכולת באזור מגוריו. החברה הודיעה לו כי זה לא ניתן לביצוע ומ.ס  תאם את המסירה וקבלת המשלוח בכתובתו הפרטית.
יומיים לאחר מכן העביר שוטר חלק מהסם לבקבוק אחר, יחד עם חומרים נוספים כך שייראה דומה לבקבוק המקורי, הכניס את הבקבוק החלופי לחבילה חדשה עליה הדביק מדבקות, והכניסה לשקית של החברה.
בהמשך לכך, הגיע השוטר לכתובתו של מ.ס, כשהוא מתחזה כנציג החברה, והתקשר אליו להודיעו כי המשלוח בחוץ.  מ.ס יצא מביתו וקיבל את החבילה החלופית לידיו. כמה דקות לאחר מכן באמצעות הווטסאפ הוא העביר את תצלום הבקבוק לחבריו כשאחד מהם הגיב: "אחח.. ברוך השם". מספר דקות לאחר מכן הוא קבע עם חבריו מפגש שיערך בשעות הערב וכשבמהלכו ישתמשו בין השאר בסם ה- אייוואסקה.

אתת המסיבה הזו הם לא הספיקו לחגוג. זמן קצר אחרי כן הגיעו שוטרים לביתו של על מנת לבצע חיפוש. עם כניסתם לדירה מ.ס נבהל וזרק, כך על פי כתב האישום, את הבקבוק מהחלון. הבקבוק נפל במרפסת שכנו לבניין. האחד השוטרים שהבחין בחלון הפתוח הביט דרכו וראה את הבקבוק על רצפת מרפסת השכן כשתכולתו נשפכה ממנו ושאל אותו מה זה הבקבוק ומה הוא מכיל, מ.ס הגיב כי אין לו מושג. בהמשך לכך, הבחין השוטר  בחבילה החלופית הריקה בחדרו של הנאשם, ושאל אותו מדוע החבילה ריקה, והוא השיב כי כך היא הגיעה אליו. מ.ס נעצר והבוקר הוגש נגדו כתב האישום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן