Skip to content

שאלת הגיון: מה משותף לבני גנץ ולמפקד משטרת ראש העין?

התשובה פשוטה - שניהם לא יודעים איך לצאת מהברוך שנתניהו הכניס אותם אליו. רוית מביאה לקוראים הסבר הגיוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ואני שואלת נו מה יהיה איתכם, משטרת ראש העין?.. הלווו

נדמה שיש הרבה מהמשותף בין מפקד המשטרה שם, לנבחר הציבור הבכיר מהישוב, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ – שניהם תופסים את הראש, ולא מבינים איך נכנסו לסיפור הזה ואיך לכל הרוחות יוצאים מהפלונטר שנתניהו טווה להם.

אתמול (שלישי), המשיכו סאגות הטרלול בחטיפות ובמעצרי השווא של המפגינים, מול ביתו של גנץ. ברחוב המקביל עומדים ומפגינים מתמחי לשכת עורכי הדין ערב ערב עם מערכות הגברה מרעידים את השכונה בדרישה לבחינה חוזרת וצודקת.  אבל דין יו"ר לשכת עורכי הדין ומפגיניו לא כדין סיפור החליפי והמפגינים המציפים את חקירת הצוללות. לא, לא, אין כאן משוואה. את המתמחים משאירים לצעוק עד שגרונם ניחר. את מפגיני המחאה.. אוהו, זה סיפור אחר. אופרה מסוג אחר. במפגיני המחאה נכנסים, באבו אבוהה נכנסים. עובדה.

ולעניין בו עסקינן, אחרי שהרחוב הראשי המוביל לביתו של גנץ פשוט נחסם למעבר רכבים והולכי רגל עם שיטור מסביב לשעון, נותרה הכניסה האחורית. 40 דקות תמימות הצליחו לעמוד שם קבוצת מוחים קטנה ולזעוק אל עבר הוילון השחור של גנץ.
ואז הגיעו השוטרים והופה, החברה מועלים לאחר כבוד לניידת ומתבקשים לרדת באיזו פינה רחוק ממקום ההפגנה. אבל, לאחר שני סבבים שבהם הם הועלו על הניידות והושחלו באחת הפינות של החניה הסמוכה לקניון  וכל זאתשוב ושוב ללא כל רישום או תיעוד מצד המשטרה – הגיע הסבב השלישי. בסבב השלישי, כשמפקדי כוחות הביטחון נוכחו שהשטף מתגבר ומגיעים עוד ועוד מוחים למקום,  עברה המשטרה מהעלאה ופריקה לביצוע מעצרים. כך מצאו את עצמם אמש 9 מפגינים נוספים, 6 גברים ו-3 נשים, עצורים במשטרת ראש העין למשך 4 שעות (ובחלק מהמקרים קצת יותר).  9 בפנים ובחוץ כ-30 מחבריהם שמיהרו להגיע לתחנה ולתמוך בהם מחוץ לתחנה.

הפגנה מול גנץ (צילום: בן כהן)

ניתן להבחין כי המעצרים של אמש עלו מדרגה. הפעם שרוכי הנעלים והחגורות של הגברים, נלקחו מהם.  למי שזה לא ברור, מדובר בנוהל רגיל של עצורים בכלל, מחשש ודאגה פן אלה יפגעו בעצמם. אלא שהדאגה של משטרת ראש העין לשלום העצורים – מעט תמוהה נוכח מה שהתרחש שם אמש.
6 מפגינים עצורים כלואים במשך 4 שעות בתא קטן בגודל של מטר על מטר וחצי. יתרה מכך, כאשר הצעקות והשירים הטרידו את מנוחתו של השוטר ששמר עליהם, הוא לא היסס לסגור את החלון היחיד בחדרון הצר. אוויר נקי, סכנת הדבקות, שלא יבלבלו את המוח ולעזאזל הקורונה. גם העובדה שאחד העצורים, מפגין בן 66 הסובל מלחץ דם, נזקק לכדורים שלו, ואף ביקש אותם, לא ממש הטרידה אותם. עצור אחר שנפגע בידו וביקש קרח להקל על הנפיחות בידו, גם לא נענה. קשוחים החברה מראש העין, הם יראו למפגינים מה זה מעצר. למען 'יראו ויראו'.

וכיצד הסתיים האירוע אתם שואלים?
לקראת השעה 01:00 לפנות בוקר כולם שוחררו ללא כל הגבלות, וגם הפעם, בלי שאף אחד מהם הצליח  להגיע ולעמוד לפני שופט ולומר את דברו לשופט שיפסוק את שיפסוק – ברור גם למה, להערכתי הצנועה המפגינים לא עוברים על החוק,על אף חוק. המשטרה לעומת זאת, כן. אגב, אחרון העצורים זומן לחקירה למוחורת בבוקר, שכן בגלל כמות המעצרים, נראה היה שגם למשטרת ראש העין הנחושה, נגמרו הכוחות בשלב מסוים.
מן הסתם זה בסך הכלל מעודד את המפגינים, שכן הם יזדקקו להמון אנרגיה מחודשת לקראת ההפגנה הגדולה הצפויה שם הערב.

וגנץ? זה שצייץ וטען שחייבים לאפשר לאזרחים את זכות ההפגנה? הוא עסוק עכשיו בלגלות שהנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, שיקר לאזרחי ישראל. אל תטרידו את החליפי עם חטיפות, עיכובים ומעצרים בלי חוקיים, המתרחשים כבר שבועות מתחת לחלון ביתו. יש שם וילון שחור שמקשה עליו לראות מה קורה בחוץ.וחוץ מזה, הוא רוצה תקציב שיאפשר לו להישאר בממשלה. רק שככל הנראה בקרוב הוילון השחור, עמדות המאבטחים ועמם תואר ראש ממשלה חליפי.. יעלמו כפי שבאו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן