Skip to content

הכדור הוא הכל #12 – קצת שמחה לאוהדי באר שבע מוכי הרקטות

בצמרת ליגת העל נשמר סטטוס קוו. במחזור הבא מאני טיים, עם משחקי הפלייאוף שמזמנים כמה מפגשים מרתקים וטעונים. ומשחק הכסאות של המאמנים כבר התחיל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצמרת ליגת העל נשמר סטטוס קוו. במחזור הבא מאני טיים, עם משחקי הפלייאוף שמזמנים כמה מפגשים מרתקים וטעונים. ומשחק הכסאות של המאמנים כבר התחיל

מאת יוסי חלילי

תמונת תצוגה:

"אני פשוט קבצן של כדורגל טוב. אני מטייל בעולם, כובעי בידי, וכשאני מגיע לאצטדיון אני מתחנן: 'רק מהלך יפה אחד, בשם אלוהים'. וכשהכדורגל היפה זוקף את ראשו, אני מודה על הנס שהזדמן בפניי, זאת מבלי שאכפת לי באיזו קבוצה מדובר או איזו מדינה הציעה לי אותו" (אדוארדו גלאנו)

למרות המשתמע משמו, הטור הזה הוא לא (רק) טור על כדורגל. התשוקה ליופי עומדת במרכזה של כל אמנות וכמו בכדורגל גם במוסיקה אנו מחפשים תמיד את הניצוץ, הריגוש, אותו האלמנט שמחבר אותנו באופן מושלם לרגע אחד טהור. את התשוקה הזו ננסה למצוא כאן, בעזרת סקירה של רגעים נבחרים ממגוון הליגות וההתמודדויות של עונת 2011/12, שיתובלו בקטעי מוסיקה חדשים וישנים. המשחק יוצא לדרך.

שריקת הפתיחה

כדורגלרגע לפני משחקי הפלייאוף נכנסת ליגת העל הישראלית ליישורת האחרונה עם מחזור הנעילה של העונה הסדירה. בצמרת סטטוס קוו, כשהפועל תל אביב לא נכנעת בבלומפילד (המאוכלס בנשים וילדים בלבד בעקבות ההצעה המבורכת של היו"ר אבי לוזון להמתקת העונש של האדומים) ומסיימת בתיקו שתיים עם האלופה שבדרך מקריית שמונה. גם הפועל בני סכנין ומ.ס. אשדוד נשארות באותו מיקום עם תיקו שלוש דרמטי ולעומתן מכבי נתניה מטפסת מעט, בזכות הניצחון החלק על מכבי תל אביב המתנדנדת. כרגיל לאחרונה, הסיפור האמיתי מגיע מלמטה, כשהפועל חיפה משיגה רק תיקו בדרבי החיפאי בעקבות שער של הירוקים בתוספת הזמן, מה שגוזל מהפועלים נקודות תחתית יקרות. הפועל ראשון לציון שוב מפספסת הזדמנות להישרד, עם הפסד בקרב על החיים מול הפועל באר שבע, שמנצחת ומעניקה קצת שמחה לאוהדיה מוכי הרקטות. מכבי פתח תקווה מוסיפה להסתבך עם תיקו אפס מול הפועל עכו, ורק בית"ר ירושלים ממשיכה את המומנטום החיובי עם ניצחון שלישי ברציפות וחזרה מפיגור בטדי מול בני יהודה ו-8,000 אוהדים משולהבים, שלא מפסיקים לדחוף ולעודד. ונכון שאנחנו רגילים להזכיר את יושבי היציעים בטדי בהקשרים לא כל כך מחמיאים בדרך כלל, אבל כשצריך – הם באמת יודעים לשמוח ולרקוד.

במחזור הבא, כאמור, מאני טיים, עם משחקי הפלייאוף שמזמנים כמה מפגשים מרתקים וטעונים. בפלייאוף העליון עיקר העניין הוא במאבקים על הכרטיס לאירופה, שכן האליפות כבר הוכרעה, כך שהפועל ומכבי תל אביב ייפגשו שוב לדרבי חם (ללא קהל), מכבי חיפה תצא לסכנין, מ.ס. אשדוד תארח את מכבי נתניה והפועל קריית שמונה תנסה לסגור עניין רשמית עם ניצחון מול בני יהודה. בפלייאוף התחתון, לעומת זאת, חם ומגניב, כשנכון לעכשיו למעט הפועל פתח תקווה, שירדה ליגה באופן רשמי, כל שאר הקבוצות (כולל עכו ורמת השרון במקומות 9-10) עלולות למצוא עצמן כשתיים שתצטרפנה לירידה. במרכז המחזור יעמדו קרב ההישרדות של הפועל חיפה והפועל באר שבע וכן המפגש הטעון לא פחות בין בית"ר ירושלים ומכבי פתח תקווה. הפסד של אחת מהן בשבוע הבא, והדרך הארוכה למטה הופכת לקצרה מאוד.

מחצית

אז העונה עוד לא נגמרה, אבל משחק הכסאות של המאמנים כבר התחיל. הספקולציות על מינוי המאמן הבא לקבוצות הבכירות בישראל לא התחילו השבוע, בעיקר בשל היכולת הירודה שהציגו רובן במהלך העונה הזו, אבל גם אצל המצליחות לא ממש שקט. המתח ביחסים בין איזי שרצקי ורן בן שמעון כנראה גבר על ההצלחה והאליפות ההיסטורית, ומשלא הגיעו הצדדים להבנות על גובה השדרוג וחוזק הליטוף לאגו, החליטו להיפרד עוד לפני שהונפה צלחת האליפות. מי שמוזכר מהשבוע כמועמד לרשת את מקום מאמן האלופה הנכנסת הוא דווקא גילי לנדאו – מאמן הקבוצה שירדה ליגה. אמנם לנדאו עשה פלאים בפתח תקווה (שהתחילה את העונה כזכור עם 9- נקודות) מאז הגעתו, ובכל זאת. בן שמעון מצדו מכחיש שקיבל הצעות מקבוצות בליגה, אך לא ממש יפתיע לשמוע שלא כך הדבר, בעיקר כששמו של חברו הטוב אברהם גרנט (שמאמן כרגע בבלגרד) מוזכר ועולה שוב בנוגע לאימון של השניים בצוותא את הצהובים של מכבי תל אביב. במכבי חיפה, שעליה ככל הנראה בנה בן שמעון, הודיעו השבוע כי פנייה רשמית לסמל העבר ויקיר האוהדים והספרים בעיר, ראובן עטר, תתרחש בקרוב. לאחר שנים במחלקות הנוער והבוגרים של האגודה שלאחריהן פרש כנף ויצא לקריירת אימון בגולה, יכולים סוף סוף האוהדים הירוקים שלא הפסיקו לשאת את תמונתו של האיש והתלתלים ביציע לקרוא בקול: בוא הביתה.

זמן פציעות

נסיים עם זמן פציעות ארוך מהרגיל, והפעם מאירופה. מסתבר שלא רק בדרבי מקומי יודעים להתפרע, אלא שגם ביוון זה קורה וביתר שאת, כשהדרבי בין פנאתינאיקוס ואולימפיאקוס הופסק השבוע בדקה ה-82 במצב של 0:1 לאולימפיאקוס, בעקבות התפרעות המונית של אוהדי פאו. בשל העובדה שלאור היריבות הגדולה בין הקבוצות לא מותרת כניסתו של קהל הקבוצה האורחת לאצטדיון, הוציאו המתפרעים את זעמם על השוטרים שאבטחו את המשחק והחלו בזריקת רימונים, אבוקות וחילופי מהלומות עם אנשי המשטרה. עיתוני הספורט ביוון לא הפסיקו לעסוק במהומה גם ימים אחר כך, וספרו עד כה עשרות אוהדים ושוטרים פצועים שפונו לטיפול וכן 57 עצורים בהתפרעויות. באנגליה, להבדיל, התמוטט בשבת קשר בולטון פאבריס מואמבה, לאחר התקף לב במהלך משחק הגביע מול טוטנהאם. מי שכנראה הציל את המצב היה אוהד הקבוצה, קרדיולוג במקצועו, שרץ מן היציע להעניק לשחקן טיפול מיידי עד לפינויו לבית החולים. נכון לעכשיו מראה מואמבה סימני שיפור במצבו, למרות שסבל מאי פעילות הלב למשך מספר דקות לא מועט ולא יצא עדיין מכלל סכנה. במשחקים רבים באנגליה ציינו את האירוע במחיאות כף לפני המשחק, אך מי שהגדילו לעשות הם דווקא שחקני ריאל מדריד הספרדית. במשחק מול מלאגה השבוע הם חשפו חולצות ועליהן איחולי החלמה לשחקן, וכמו כן משפטי תמיכה בשחקן הקבוצה היריבה ברצלונה אריק אבידל, שהתבשר השבוע על הצורך לעבור השתלת כבד. שאפו.

  • הטור השבועי "הכדור הוא הכל" מתפרסם במקור באתר קול הקמפוס
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן