Skip to content

פסל גיבור ישראל הוסר – האם המשטרה של נתניהו?

הפסל שהוצב אמש על ידי האומן איתי זאליט, הוסר חצי שעה לאחר בואם של חבורת ביביסטים לכיכר פריז כשהמשטרה שדווחה על האירוע מפי שוטר סמוי שנכח במקום, אפשרה למעריצי נתניהו לכרוז במגפון בניגוד לחוק ולהוראת בג"צ ולא קנסה את אלו מהביביסטים שהלכו ללא מסיכות. בתאום מופלא התאדתה חבורת הביביסטים מהמקום דקה לפני בוא המשטרה עם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסל "גיבור ישראל" המהווה מיצב  מחאה, יצוק מברונזה במשקל 6 טון, שהוצב אמש בכיכר פריז בירושלים. על ידי האומן איתי זלאיט, הוסר על ידי עירית ירושלים בסמוך ל 03:00 בבוקר (שבת)  בגיבוי משטרת ישראל. האומן שהשתרע בסיס הפסל, הורד ממנו בכח על ידי השוטרים והפסל נלקח.
הפסל ״גיבור ישראל ״, במשקל של 6 טון ומתנשא לגובה של 5 מטרים, הוצב אמש על מנת לסמל את המחאה כשהוא מתבסס על צילום המפגין, נושא דגל ישראל שצולם באחת השבתות כשהוא כורע ברך מול סילוני המכת"זית של המשטרה.
עורך הדין גונן בן יצחק שהוזעק למקום סיפר למגפון כי פנה למשטרה וביקש לדעת אם הגיבוי שנתנו לעירייה להסרת הפסל הגיע מכוח צו שיפוטי, ונענה בהרמת גבות ובכך שמפקד הכוח במקום הפטיר לעברו: לא צריך צו".
"פניתי ליועץ המשפטי של עיריית ירושלים ושאלתי אותו האם ההוראה לפעול במהירות ולהסיר מיצב אומנותי נתנה על ידי ראש העירייה, והוא התחמק ואמר שההוראה הגיע מדרגים בחירים".
"משטרת ירושלים הפכה מזמן לגורם פוליטי" אמר גונן.
"בעת פעולת המשטרה לאבטח ולאפשר את הסרת הפסל, ראיתי את מפקד הכוחות במקום לוקח את פעיל נתניהו, יצחק (איציק) זרקא, מסביר לו שהפסל מורד ואין בעיות ושיזיז מהמקום את אנשיו.


הסרת הפסל על ידי העירייה והמשטרה (צילום מדף הפייסבוק של מחאת היחידים – אין מצב)


עורך דין גונן בן יצחק על טיפול המשטרה והעירייה בהסרת הפסל

קודם לכך הגיעה למקום גם אשתו של זרקא שהניפה אצבע משולשת לעבר המפגינים ואמרה לאחד מהם: הפסל הזה לא יהיה פה הלילה".
בסרטון שצולם על ידי מפגיני מחאת היחידים, ניתן להבחין בבירור כי לאחר הצבת הפסל, בשלב א בסמוך ל 02:00 הגיעו למקום קבוצה של כ – 8 ביביסטים, והחלו במטר קללות, גדופים מילות שטנה כלפי פעילי המחאה שישבו ליד הפסל. אחד מהם, איציק זרקא שהגיע למקום עם אשתו, יצר קשר ושוחח טלפונית עם גורמים כלשהם ולאחר השיחה הטיח במפגינים: "תוך חצי שעה המשטרה תהיה פה". והוא צדק.


ידידות מופלאה בין המשטרה לחבורת הביבסטים מעוררת דאגה (צילום חלקי מסאטון הווידאו של מחאת היחידים)

ידידות מופלאה בן פעיל נתניהו לשוטר משה (צילום מתוך סרטון ווידאו)

את חבורת הביביסטים לווה שוטר, שוטר סמוי כשעל פי הצילומים נראה משוחח בידידות עם החבורה המאיימת, לא מנע את השימוש במגפון בו השתמש אחד מהם, רמי בן יהודה, כלפי המפגינים כדי להטיח בהם מילות נאצה וביניהן: "בוגדים", "עוכרי ישראל", "מחבלים", "טרוריסטים" וכלפי מפגינה אחרת "בפייסבוק שלך כתוב בערבית?" והמשיך ורמז על חיבורה לפלסטינים כשהוא שולח אותה לעזה. כל אותה עת עמד השוטר וצפה בשקט על החבורה הביביסטית שגדיפה, צעקה, קיללה וכרזה במגפון. להבדיל מזריזות משטרת ירושלים, תחנת מעונה, לעצור כל מפגין שכרז במגפון אחרי השעה 21:30 במוצאי השבתות בהן מפגינים אלפים כנגד ראש הממשלה, ולהבדיל מזריזות המשטרה לקנוס באלפי שקלים כל מפגין שנחזה בהפגנה ללא מסיכה, איש מהביביסטים שחלקם הלכו בנוכחות השוטר ללא מסיכה  וצפצפו על חוקי הקורונה, לא נקנס ולא נדרש לעטות מסיכה. עוד עובדה מעניינת המעוררת שאלה ותמיהה בלשון המעטה: מדוע "התנדפה" מהשטח חבורת הביביסטים דקה לפני בוא המשטרה. בסרטון הווידאו שצולם באותן דקות נראה ראש החבורה איציק זרקא, קורא לחבורה להסתלק לאחר ששוחח עם מן דהו טלפונית. על פני נראה היה כי אותו אלמוני איתו שוחח זרקא הורה לו לפנות מיד עת אנשיו על מנת שלא יהיו נוכחים בעת הגעת המשטרה ואנשי עיריית ירושלים. כך או אחרת, החבורה התאדתה מהמקום והייתה כלא הייתה.

עו"ד גונן משוחח עם מפקד הכוח המשטרתי שאיננו מסביר מדוע המשטרה פועלת ללא צו שיפוטי (צילום מסרטון הוידאו)
פעילי נתניהו ללא מסיכות והמשטרה לא קונסת (צילום מסרטון ווידאו)

אחת המפגינות פנתה אל הסמוי ושאלה לשמו, "משה", הוא ענה לה, "ולמה לא פעלת לעצור את החבורה כשהיו קללות וגידופים והפעלת מגפון?", הוא נשאל, "הם כבר עוזבים", ענה לשואלת. כלומר הוא ידע במה מדובר, עם מי דיבר זרקא ויתרה מכך, העובדה המעוררת דאגה רבה היא שהחשד לפיו משטרת ישראל ובירושלים בפרט, משמשת כלי פוליטי משחת בידי נתניהו ושלוחו במשטרה, ח"כ השר אוחנה.

משה השוטר מנופף בידידות לעבר פעילת נתניהו שהגיעה לשטח, ידידות מופלאה? (צילום מסרטון הוידאו)

מגפון הפנה שאלות למשטרת ישראל ולעיריית ירושלים:
המשטרה נשאלה: מדוע הגיעה המשטרה ללא צו בית משפט להסיר פסל כשזו פעולה השייכת לעירייה?, מדוע אפשרה שימוש במגפון ב02:00 בלילה?, מדוע לא קנסה ואפשרה לחבורה קטנה ללכת ללא מסיכה כשהם מתקרבים למפגינים עוטי המסיכה ומסכנים אותם?
מהמשטרה נמסר: "זו פעילות של העירייה, פנה אליהם". במשטרה בחרו שלא להגיב לדאגה החמורה ותמיהות הקשות שעלו כמצוין בכתבה.

לעיריית ירושלים הופנתה שאלה: מדוע פעלה העירייה להסרת מיצב אמנותי? ומדוע פעלה בשבת? האם הסרת הפסל מהווה פיקוח נפש הדוחה שבת?
עיריית ירושלים בחרה שלא להגיב עד לפרסום ידיעה זו.

מתנועת קריים מיניסטר נמסר כי "משטרה ועירייה בשירות נאשם בפלילים פינו בבהלה ובכוח בליל שבת מייצג מחאה. דוגמא נוספת לעליבות המשטר ולפחד של הנאשם מבלפור מהמחאה שמובילה לסיום שלטונו. קשה שלא לתהות, אם הנאשם כל כך לחוץ מפסל בכיכר הדמוקרטיה, איך הוא מנהל את המדינה? ביבי, אנחנו נחושים. הערב נתייצב כולנו בבלפור להציל את המדינה מהשחיתות והטירוף שלך. גם אלפי שוטרים לא יעצרו אותנו. נהיה בכל מוצ"ש בבלפור עד שתלך!."

1 Comment

  1. יפה יוסף
    5 בדצמבר 2020 @ 11:26

    תומכי נהנתניהו׳ז שומעים שופר אחד והוא מהדהד יותר מעשור. צריך להגיע אליהם, לשווקים, לפריפריה ולכל מקום ולהציג בפניהם עובדות, שהעלימו מהם.
    זה נשמע חסר סיכוי, אבל מנסיוני לאור שיחות רבות שניהלתי, אני מאמינה שזה עוד נתיב אליו אנו אמורים לכוון את מאמצינו למען השינוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן