Skip to content

דנון: יוקם שת"פ בין פרלמנטרי למאבק באנטישמיות ולחקיקה מחמירה לפשעים אלה בעולם

בדיון מיוחד בוועדת הקליטה, בעקבות הפיגוע בטולוז, אמר ח"כ דנון: "ידה הארוכה של מדינת ישראל יכולה להגיע ותגיע לכל מי שינסה לפגוע בנו ברחבי הגלובוס". שגריר צרפת בישראל: "השנה האחרונה הייתה השנה עם הכי פחות אירועים אנטישמיים בצרפת בעשור האחרון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיון מיוחד בוועדת הקליטה, בעקבות הפיגוע בטולוז, אמר ח"כ דנון: "ידה הארוכה של מדינת ישראל יכולה להגיע ותגיע לכל מי שינסה לפגוע בנו ברחבי הגלובוס". שגריר צרפת בישראל: "השנה האחרונה הייתה השנה עם הכי פחות אירועים אנטישמיים בצרפת בעשור האחרון"

מאת ניצן קידר

ועדת הקליטה והתפוצות של הכנסת קיימה הביקור דיון מיוחד בעקבות הפיגוע בבית הספר היהודי בצרפת. בפתח הדיון עמדו הנוכחים דקה דומיה.

דנון (צילום: ויקימדיה)
הפעם זה יהיה שונה. דנון (צילום: ויקימדיה)

יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון, אמר כי האנטישמיות חוזרת להכות בעם היהודי פעם נוספת – אבל הפעם זה יהיה שונה. עלינו לרדוף את כל מי שיפעל לפגיעה בעם היהודי, ולשבור כל ניסיון של התעצמות הקולות האנטישמיים. ידה הארוכה של מדינת ישראל יכולה להגיע, ותגיע לכל מי שינסה לפגוע בנו ברחבי הגלובוס".

במהלך הדיון הכריז דנון על תחילתו של שיתוף פעולה בין פרלמנטרי למאבק באנטישמיות ועל תכנית לקידום חקיקה ברחבי העולם, להחמרת ענישה במקרים שהמניע היה אנטישמי.

שגריר צרפת, כריסטוף ביגו, שהגיע במיוחד לכנסת אמר, כי "יש הלם אדיר בצרפת אחרי המתקפה הברברית. רמת הכוננות הביטחונית סביב בתי ספר, בתי כנסת ומוסדות של יהודים עלתה לרמה המקסימאלית. הקמפיין הפוליטי של המועמדים לנשיאות הושהה בעקבות האירוע. המקרה הזה

שגריר צרפת, כרסטוף ביגו.
שגריר צרפת, ביגו.: מתקפה ברברית

הוא לא רק פשע נגד הנרצחים, זה פשע נגד הדמוקרטיה ונגד הערכים המשותפים של ישראל וצרפת. השנה האחרונה הייתה השנה עם הכי פחות אירועים אנטישמיים בצרפת בעשור האחרון".

ז'אק קופר, נציג ההסתדרות הציונית העולמית, חלק על דברי השגריר ואמר, כי "המצב היום בצרפת, שיהודים מפחדים ללכת עם כיפה ברחוב, הוא בלתי נסבל. יש אנטי ציוניות ואנטישמיות היום בצרפת".

מאיר חביב, סגן יו"ר ה"כריף", ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת, היה החריף מכולם. בשיחת טלפון עם חברי הוועדה הוא ציין, כי "מה שקרה אתמול לא קרה מעולם בהיסטוריה של צרפת. אף פעם לא הרגו ילדים מטווח אפס. אפילו בשואה לא עשו את זה. ההבדל המהותי הוא שהפעם ממשלת צרפת מודעת לבעיה ומטפלת בה".

ח"כ ענת וילף מסיעת "עצמאות" דרשה מממשלת צרפת לגנות את דבריה של קתרין אשטון, שהשוותה בין רצח הילדים בטולוז לבין ילדי עזה. וילף אמרה, כי אשטון אינה ראויה לתפקידה כשרת החוץ של האיחוד האירופי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן