Skip to content

עשרות אלפים במחאה כנגד ראש הממשלה – טענות על אלימות משטרתית

עשרות אלפים הגיעו הערב לירושלים במחאת ענק הגדולה מסוגה מזה מספר שבועות. קריים מיניסטר לנתניהו: "הסתכל עליהם - הפסדך מובטח, לך! ברח מהר!" לקראתת 21:00 חסמו המפגינים את כל הכניסות והיציאות של מעון ראש הממשלה בבלפור. המשטרה הודיעה כי עצרה 27 מפגינים בגין "הפרת סדר". 3 מתוכם בחשד לתקיפה. קריים מיניסטר: "הוכח כי משטרת ירושלים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות אלפים משתתפים הערב (שבת) במחאה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כיכר פריז, ברחוב בלפור וברחובות הסמוכים שנסגרו הערב על ידי המשטרה לצרכי המחאה. זו ההפגנה הגדולה ביותר מזה מספר שבועות. זהו השבוע ה 24 לפרוץ המחאה בישראל.
קודם לכך התייצבו אלפים למחאת הדגלים השחורים על פני גשרים וצמתים ברחבי המדינה מהצפון ועד הדרום. הערב בוטלו המחאות בתל אביב ובקיסריה וציבור המחאה עלה לירושלים ברובו. מעון ראש הממשלה בבלפור נחסם מכל כיווניו. לקראת 21:00 הודיעה המשטרה כי עצרה 5 מפגינים. תנועת המחאה 'קומי ישראל' טוענת כי עד כה נעצרו 25 מפגינים. בסמוך ל 21:50 הודיעה המשטרה כי נעצרו 20 מפגינים, "בגין הפרת הסדר הציבורי והפרעה בצירי התנועה".

בחצות נמסר מהמשטרה כי מרבית המפגינים עזבו את מתחם המחאה, והכבישים נפתחו לתנועה. עוד נמסר כי במהלך המחאה, כמה קבוצות מפגינים הגיעו למספר מוקדים, שם חסמו בגופם את צירי התנועה וחלקם הפרו את הסדר ולא נשמעו להוראות השוטרים. 27 חשודים נעצרו במהלך בגין הפרת הסדר הציבורי, 3 מהם בחשד לתקיפה הדדית.

בתגובה למעצרים נמסר מתנועת קריים מיניסטר: "הערב הוכח שמשטרת ירושלים היא משטרה פוליטית על סטרואידים. בשירות הנאשם מבלפור, השוטרים של דורון ידיד עוצרים בסיטונאות וחובטים במפגינים. ההיסטריה בבלפור מהמחאה שתוביל לסיום שלטון נתניהו מדרדרת את ישראל לשפל חסר תקדים- המשטרה נלחמת בפסלים ובמפגינים שומרי חוק משל היו אויבים. חייבים לעצור את הטירוף ולסיים את שלטון הנאשם ולהציל את מה שנותר מהדמוקרטיה. אנחנו נחושים ולא נעצור עד שהמושחת ילך!".
פעיל מחאת קומי ישראל גיא בלוך פונה לבית החולים לאחר שנדחף בידי שוטר והועף אל הכביש. בלוך פונה עם חשש לשבר באפו. מתנועת הצעירים קומי ישראל נמסר: "תעצרו את כולנו".

גיא בלוך לאחר פציעתו (צילום באדיבות קומי ישראל)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 


המשטרה החלה בביצוע מעצרים (צילום: באדיבות קומי ישראל)


אלימות משטרתית (צילום: באדיבות קומי ישראל)

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: אורית לוין

קרוב לחצות, מיד לאחר המעצרים נסעו כמה מאות מחבריהם אל תחנת מוריה,שם הפגינו נגד המשטרה והמעצרים. עלי ברוק, אחד מהעצורים ששוחרר, סיפר כי ישב 3/4 שעה בניידת ומשם הועבר לאוטובוס המעצרים, הגיע לתחנת מוריה ואז שוחרר. "משטרה", אמר ברוק למגפון, במשיכת כתפיים, משטרה וזו בריונות לשמה וגם נגד זה אנו צריכים להילחם". ברוק הוסיף כי ביקש מהשוטר ששחררו בתחנה אישור על מעצרו ושחרורו, וסורב.

אוטובוס הצעירים שחסמו את כניסות מעון ראש הממשלה (צילום: ציפי מנשה)
מפגינים מחוץ לתחנת מוריה (צילום: ציפי מנשה)
שמחת המשוחררים (צילום: ציפי מנשה)


עלי ברוק מספר על מעצרו ושחרורו (צילום ציפי מנשה)

קודם לכן, בשעות הערב, המפגינים צעדו מארבעה מוקדים בעיר לעבר כיכר פריז. תוך כך יצאו עשרות מכוניות מאזור המרכז בשיירה לעיר. גם  התנועה לאיכות השלטון לא קיימה הערב הפגנה בתל אביב, כפי שעשתה בשבועות קודמים, ופעיליה ובראשם עו"ד אליעד שרגא הגיעו גם הם להפגנת המחאה בירושלים. גם ארגון "הלם תרבות", המאגד אנשי תרבות וחיי לילה, הוציא הערב כמה אוטובוסים מהעיר לירושלים.
דחיפה נוספת להפגנת הענק הייתה גם מופע הבריונות של פעילי נתניהו, כלפי מפגיני מחאה ובראשם האומן איתי זלאיט, שהציב אמש את פסל הברונזה "גיבור ישראל" שנראה כמפגין מחאה מניף דגל וכורע ברך, בהמשך לצילום המפגין שכרע ברך והניף את דגל ישראל מול מתזי הסילון של הכ"תזית המשטרתי באחת ההפגנות בחודש יולי השנה. הפסל הוסר לפנות בוקר על ידי עיריית ירושלים בליווי של שוטרי משטרת תחנת מוריה. האלפים צבאו בכיכר פריז ובאחובות הסמוכים. לראת 21:00 נחסמו כל היציאות והכניסות של מעון ראש הממשלה בבלפור. ישי הדס מתנועת קריים מיניסטר אמר למגפון: חסמנו את כל הכניסות ונמשיך במחאה עד שהמושחת מבלפור ילך מאיתנו".
|המשטרה הגיבה ועצרה 5 מפגינים בטענה להפרת הסדר הציבורי. מהמשטרה נמסר כי "כוחות המשטרה פועלים במספר מוקדים סביב רחוב בלפור, בהם מתקיימות תהלוכות וחסימות צירים תוך שחלק מהמפגינים מפרים את הסדר הציבורי ויושבים במרכז הצמתים. השוטרים פועלים לפנות את הצירים על מנת לאפשר תנועה במקום, ועצרו / עיכבו  5 חשודים בגין הפרת סדר".


הצעדה – צילום: ציפי מנשה


כיכר פריז – צילום: ציפי מנשה
מתנועת הדגלים השחורים נמסר כי ״התמונות של האלימות המשטרתית הקשה בהפגנה ליד בית הנשיא מדגימות שוב את הפוליטיזציה שהעביר דורון ידיד את משטרת ירושלים. ישראל חייבת ממשלה חדשה ומפכ״ל חדש שיעיף את העשבים השוטים ממשטרת ישראל- והראשון שבהם הוא דורון ידיד״.
"חשבת שהצלחת לקחת את "גיבור ישראל" ויצאת גבר…", נכתב בדף הפייסבוק של תנועת קריים מיניסטר, "סמרטוט, הרבה עשרות אלפי גיבורים הגיעו  במקומו, הסתכל עליהם – הפסדך מובטח, לך!  ברח מהר!".

צילום: התנועה לאיכות השלטון

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא, שהגיע גם להפגין הערב עם פעילי התנועה בבלפור אמר: ״אדם עם שלושה כתבי אישום פלילים חמורים מוביל אותנו למערכת בחירות רביעית ולחורבנה של המדינה. אנחנו בזמן אמת של המחאה, חייבים להמשיך ולרכז מאמץ כולם ביחד בשביל להביא הרבה אור לקראת חג החנוכה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן