Skip to content

"קרן אור": תערוכה אופטימית חדשה של נטליה זורבובה בגלריה עינגא

תערוכת יחיד חדשה לאמנית נטליה זורבובה זוכת פרס דיסקונט לשנת 2019, מציגה ציורים אקספרסיביים המשקפים את נקודת מבטה על העולם הסובב בעת הזו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זורבובה מחזירה לקדמת הבמה את הריאליזם האקספרסיבי, כאשר מושא המבט שלה הוא הנוף האורבני והאנושי המורכב ממראה הרחוב, דיוקנאות, סביבות המגורים וחיי היומיום.

אמסטרדם, אוטרכט ותל אביב, מהווים לזורבובה השראה לציורי נוף "חוץ" ו"פנים". ״הכנסייה באוטרכט״ (2020) היא הראשונה מתוך סדרה של ציורי נוף גדולים. הציור מבוסס על רישום מהולנד מקיץ 2019. הכנסייה מוצפת בקרני אור אחרונות לפני סערת קיץ, ברחובות אוטרכט הריקים. הצל הכהה, הכמעט שחור, תופס את רוב הקומפוזיציה והצורה של הקנבס עוזרת לשמור על יחסי הניגודיות בציור.

העבודה השנייה בסדרה, ״תעלות אמסטרדם״ (2020) היא מבט פנורמי על רחוב טיפוסי צמוד לתעלה באמסטרדם. גם כאן, האור הוא אור אחרון של יום, וקרן אור יחידה בפינה השמאלית של הציור מבליטה את חלקן העליון של חזיתות הבניינים בהבזקי צבע כתומים – אדומים.

צילום: נטליה זובוברה

סדרה נוספת  של עבודות, עוסקת במרחב הביתי וביושביו, אך מתייחסת גם אליו כמעין ציור נוף "פנים". במרכז הציור ״נתן אוכל ארוחת ערב״ (2020), שתי נשים צעירות ובניהן יושבים לשולחן. קרן אור חדה עוברת מהפינה הימנית של הבד, מלווה את המבט באלכסון לעומק החלל ומאירה את נתן התינוק במרכז הציור. נקודת המבט מבוססת על הכיוון של האור ומאפשרת לצופה להתרחק מהסצנה המרכזית עד לרחוב. האור והצל מסמנים את שני האלכסונים שבונים את הקומפוזיציה ופותחים את שדה הראיה מעבר למוקד ולנושא הציור.

צילום: נטליה זורבובה

נטליה זורבובה ילידת 1975, שהיגרה לישראל מברית המועצות לשעבר בשנת 2004. בוגרת האקדמיה לאמנות הבמה במוסקבה והאוניברסיטה לאמנויות בברלין. ממייסדות קולקטיב הציירות ״הברביזון החדש״, שהתאפיין ביצירות פיגורטיביות שעסקו בביקורת ועמדה חברתית. הציגה בתערוכות רבות ביניהן "זמן דיוקן 1" במוזיאון הרצליה וב"נוגע לאפריקה" במוזיאון תל אביב.

נעילה: 16.1.2021

גלריה עינגא, בר יוחאי 7, תל אביב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן