Skip to content

איזה לימודי שוק הון מומלצים

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חושבים לרכוש השכלה פיננסית? ככה תדעו איזה לימודי שוק ההון מומלצים באמת

וירוס הקורונה הביא איתו פחד שלא נראה כמותו בקרב הציבור הישראלים. רבים מאיתנו, שכירים ובעלי עסק עצמאי כאחד איבדו ביום אחד בהיר את מקור פרנסתם. וכך, ללא התראה מוקדמת נותרו ללא הכנסה. כתוצאה, המונים נהרו לחפש מקורות הכנסה נוספים והחלו לחשוב על השכלה פיננסית ולימודי שוק ההון כאופציה.

האם באמת כל אחד ואחת מאיתנו חייבים לרכוש השכלה פיננסית וללמוד להשקיע בשוק ההון? ואם כן, איך בוחרים לימודים טובים באמת? כל הפרטים בכתבה שלפניכם.

לימודי שוק ההון, האמנם?

להשקיע (טוב) בשוק ההון זה ידע שחשוב שכולנו נרכוש. בעוד שהריביות על החסכונות בבנקים אפסיות ורכישת דירה להשקעה זה עסק לא זול בכלל, שוק ההון יכול להוות פתרון טוב לצמיחה ואיתנות פיננסית.

ישנן דרכים מגוונות להשקיע בשוק ההון. רובן נעשות באופן פסיבי באמצעות חברות לניהול תיקי השקעות או מסלולי חיסכון בדמות קופות קמל או קרנות השתלמות. אבל, ללא ספק הלהיט של השנים האחרונות הוא ללמוד איך להשקיע באופן עצמאי. וישנן לא מעט מכללות המציעות ללמד אתכם כיצד לעשות את זה על הצד הטוב ביותר.

הבעיה הגדולה בתחום הזה היא שאין כמעט רגולציה וכל אחד יכול היום לקום בבוקר, להקים מכללה ללימודי שוק ההון ולהציע לכם את שירותיו. כן, קראתם נכון – גם אתם יכולים לעשות זה.

אבל, שוק ההון לא קל לפיצוח, ולא כל אחד יכול ללמד אתכם כיצד להרוויח בבורסה. על הלימודים להיות מעמיקים, עם תרגולים רבים ומועברים על-ידי מרצה מקצועי באמת כדי שתלמדו להרוויח. קורסים קצרים, ללא תוכן מעמיק ומועברים על-ידי אדם שאין לו ניסיון בהוראה יובילו אתכם, לרוב, להפסדים השקעות שתבצעו.

איך בוחרים בלימודים מומלצים?

כפי שכבר הבנתם, בחירת לימודי שוק ההון מומלצים הכרחית להצלחה שלכם ולא כדאי לרכוש קורס אם טרם הבנתם בדיוק מה אתם רוצים ללמוד וקיבלתם המלצה אודותיו.

ברחבי האינטרנט ניתן למצוא בקלות עשרות (אם לא מאות) קורסים שונים ללימודי שוק ההון אך רק כמה מהם יוכלו לקחת אתכם לחופש הכלכלי בו אתם חפצים.

על הקורס שתבחרו להיות בעל סילבוס עשיר, לא מקוצר ולא מיושן – זאת אומרת שככל שיהיה לכם יותר ידע עדכני, ככה תוכלו לקבל החלטות בצורה טובה יותר. רבים מהקורסים שנמכרים היום לא עברו "התאמה" לעולם החדש  ועדיין מתבססים על תיאוריות מיושנות.

Education concept. Student studying and brainstorming campus concept. Close up of students discussing their subject on books or textbooks. Selective focus.

כמו כן, התרגול הוא נושא חשוב מאוד ובזמן / אחרי הלימודים כדאי שיהיה לך דרך לתרגל את החומר שנלמד ולבחון את עצמכם. למשל, חלק מהמכללות מציעות פלטפורמות חינמיות לבניית תיק השקעות וביצוע מסחר בבורסה "מדומה" כך תוכלו לבדוק את המיומנויות שלכם בהשקעות לפני שהחלטתם לסכן את כספכם האישי.

המחיר של הקורס גם הוא נושא חשוב – קורס זול מדי עשוי להעיד על רצון מהיר לגריפת רווחים מצד הגוף שמוכר אותו תוך כדי הבטחות שווא. כולכם יודעים שזמן עבודה שווה כסף ואין בעולם דברים זולים מאוד ששווים באמת משהו. מנגד, ישנם קורסים יקרים מאוד שלרוב אינם שווים את התמורה שמקבלים וחשוב למצוא את נקודת האיזון.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן