Skip to content

קנביס וקורונה?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כיצד ניתן להתמודד בעיות בריאותית בשל הקורונה

קנאביס הינו סם רפואי שתופס כותרות לא מעטות בשנים האחרונות. היעילות והתוצאות הטובות שלו כמו גם תופעות הלוואי והסיכונים שהוא טומן בחובו משמשים בערבוביה. מה שמביא מצד אחד לצורך ניכר לצרוך אותו עבור מצבים מסוימים, ואילו מנגד – הוא עלול להיות מזיק ובעל תופעות הרסניות למקרים אחרים. האם ניתן להשתמש בקנאביס? האם קל להשיג אותו? ובכלל, כצרכנים פרטיים שמתמודדים עם בעיות בריאות שונות, מומלץ ליטול אותו? האם הוא יוכל להביא תועלת? ומה באשר לתופעות לוואי?

קנאביס וקורונה

תקופת הקורונה הביאה לטלטול משמעותי בנושאי הבריאות השונים. בעולם כולו, וגם אנחנו בישראל מתמודדים עם הטלטלה הזו שמלווה אותנו חודשים ארוכים. יש לא מעט אנשים שכבר חוות את הנגיף על בשרם ועברו את המחלה הזיהומית הזו. רבים אחרים פגשו מקרוב חולי קורונה שסבלו, ולא מעט חולים היו מאושפזים ועברו את המחלה בצורה קשה. כל העולם תר אחר פתרונות יעילים למחלה. כאשר הפוקוס ניתן על חיפוש חיסון יעיל שתמגר את המחלה ותעצור את ההתפשטות המבהילה שלה. ואכן, חברות שונות כבר מגיעות לישורת האחרונה לקראת הפצת החיסונים ברחבי העולם.

ומה עם תרופה לקורונה?

אך תרופה לקורונה כמחלה פעילה – אין. וזה די צפוי. כמו כל מחלה זיהומית שמקורה בוירוס, אין תרופה יעילה שיכולה למגר את המחלה. כך זה גם לגבי שפעת וכך גם לגבי קורונה. אבל היות ומחלת הקורונה עלולה להיות קשה והסימפטומים שלה עשויים להעיק מאוד על החולים. נעשים ניסיונות לאתר תרופות שיש בכוחן להקל על הסימפטומים ולעזור לחולה לנשום טוב, לחוש טוב יותר ולהרגיש באופן כללי טוב יותר חרף המחלה הנגיפית שבגופו.

חיזוק המערכת החיסון בעזרת קנאביס

ניתן לומר שקנאביס יכול להביא תועלת בתקופת המחלה. שכן היא מחזקת את מערכת החיסון, מה שעוזר לגופנו להתגבר על הנגיף ולסיים את המחלה. כמו כן עשוי הקנאביס להועיל למי שלא חלה במחלה. כיוון שכולנו חפצים לחזק את המערכת החיסונית שלנו על מנת שלא נידבר במחלה הזו בכלל. כך שצריכת הקנאביס עשויה להיות מתאימה למקרה זה. כמו כן נחשב הקנאביס למביא תועלת על מערכת הנשימה. מה שעוד יותר יכול להתאים אותו למחלת הקורונה שפוגעת בעיקר בריאות וביכולת שלנו לנשום כראוי.

תופעות בלתי רצויות

אך היות והקנאביס כרוך גם בתופעות בלתי רצויות, בין אם זה אינדיקה ובין אם זה סאטיבה, אך יתכן ודווקא עבור חולי קורונה הוא לגמרי לא מתאים. שכן הוא עלול לפגוע ביציבות הנפשית של החולה, ולגרום לו לתחושות לא נעימות ולירידה ניכרת במצב הרוח. כמו כן צריכת קנאביס עלולה לגרום להתמכרות של ממש, מה שגורר בעקבותיו צריכה בלתי נכונה וגם תופעות לוואי משמעותיות עוד יותר.

לקבל המלצה כנה מגורם שאינו אינטרסנט

חשוב להבין כי כל נושא הקנאביס עדיין ניצב על שולחן הדיונים. ובישראל כמו במדינות אחרות לא התקבלה החלטה גורפת שמתקבלת על דעת כולם בנושא. על כן חשוב להיות מודעים שאולי יכול צמח הקנאביס להועיל במקרים מסוימים. אבל יש כל כך הרבה מידע ופייק ניוז בנושא, מה שעלול לבלבל אותנו ולהפריע לנו להבין מה נכון ומה לא כדאי בכלל לעשות. הדבר הנכון הוא לקבל המלצה מגורם חף מאינטרסים בדבר השימוש בקנאביס. הן לכל צורך כללי שהוא והן ביחס למחלת הקורונה. כמו כן ניתן לשמוע חוות דעת מאנשים שכבר עברו את הקורונה ונעזרו בקנאביס. אך תמיד יש לקחת בחשבון כי הצריכה חייבת להיות חכמה ומדודה, על מנת למנוע תוצאות בלתי רצויות או תופעות לוואי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן