Skip to content

מה חשוב שתדעו על אבחון קשב וריכוז לפני שמתחילים לטפל?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשיתוף פרמה גורי

בעידן של אבחנת יתר קיימת ובצדק ביקורת ציבורית רבה כלפי הקלות בה נרשמות תרופות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז ולכן, יש היום מודעות גבוהה יותר לאבחון קשב וריכוז טרם קבלת טיפול.
אם בעבר היה מדובר במערך מסועף ומורכב, הרי שבתקופה הנוכחית הודות לפיתוחים טכנולוגיים וזמינותם של מבדקים ממוחשבים קל יותר להגיע למסקנות אמינות בנוגע לקיומה של הפרעה בקרב ילדים ומבוגרים.
אחד מאבחוני קשב וריכוז הנפוצים כיום בעל תוקף מחקרי הוא מבחן מוקסו אשר פותח בישראל כבר בשנת 2008. זהו מבדק מקוון המוצע בשני פורמטים האחד לילדים ונמשך כרבע שעה והשני למבוגרים ונמשך בסביבות 18 דקות.

Direct Marketing. Target and Arrows

מהו מבדק מוקסו ואיך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז?
היתרונות של המבדק הם רבים: ראשית, הוא בענן כך שאפשר לבצע אותו בכל זמן ומכל מקום ללא צורך בכלים מסוימים או הורדת תוכנות וזה מאפשר למאבחנים לבצע אותו ולקבל תוצאות מידיות. שנית, הוא עובד על שיטת המסיחים הוויזואליים והשמיעתיים כך שאין מחסום שפה או פערי ידע בקריאה.
המבדק מבוסס על מספר מדדים על מנת לקבל תמונה מלאה יותר של קיומה של הפרעת קשב וריכוז. המדדים הם: אימפולסיביות, כדי לבדוק אם הנבדק נמהר בתגובותיו ומחליט ללא שיקול דעת מתוך אימפולסיביות נטו. תזמון – האם הנבדק עומד בביצוע וסיום המטלה בפרק הזמן שהוקצב לו או שהוא מתעכב וצובר פערים בביצוע המשימות. קשב – כמה הנבדק קשוב למשימות ולהוראות החיוניות לביצוע המשימה ובאיזו מידה הוא קשוב למשימה.  מדד נוסף שנבדק במהלך המבדק הוא של היפראקטיביות והאם הנבדק נמהר ללחיצות מיותרות ושליטה בוויסות פעילות מוטורית עודפת. תוצאות המבדק מסווגות לפי רמת ביצוע בהשוואה למין וגיל וביצועים נורמטיביים בקבוצה זו כולל גרף ביצוע של הנבדק.
בנוסף למבדק מוקסו יש מבחנים נוספים שעומדים על הפרק כמו המבחן הקלאסי מבחן TOVA לאבחון הפרעות קשב וריכוז. המבדק הוא חזותי ממחושב וגם הוא מגשר על פערי תרבות, שפה או כתיבה ביד ימין או שמאל ומטרתו לבחון תגובה לגירויים ויזואליים ושמיעתיים כולל זמן תגובה והנתונים אף הם בדומה למוקסו מושווים לתוצאות של קבוצת נורמה לפי מין וגיל ועל פי זה מיוצר דוח שיכול לסייע למאבחן להגיע למסקנות בכל הנוגע לקיומה של הפרעה.
בבואכם לעבור אבחון קשב וריכוז חשוב להחליט איזה מבחן לעבור על פי התייעצות עם מטפל או המלצות, חוות דעת וביקורות. לשים דגש על התאמה בין הפורמט של המבדק לפי ילדים ומבוגרים וכן להירגע לפני המבחן ורצוי לבצע אותו בסביבה שקטה ובשלב בו אתם ערניים על מנת שהתוצאות יהיו אמינות ככל שניתן. יש מי שעוברים שני מבדקים ומקבלים שתי חוות דעת שונות על מנת לקבל מענה וודאי בנוגע לממצאים לפני שפונים לקבלת טיפול תרופתי או מחפשים טכניקות ושיטות או טיפול משלים להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז.

*** ריכוזית מבית פרמה גורי היא תוסף תזונה שעשוי מפורמולה של צמחים סיניים הידועים כצמחים בעלי תרומה קוגניטיבית לתאי המוח וכמסייעים ללמידה, לחשיבה ולריכוז.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן