Skip to content

שוב תפנית של צפון קוריאה: מזמינה את פקחי הגרעין לשוב לתחומיה

כמעט שלוש שנים אחרי שגירשה מתחומה את פקחי האו"ם, הודיעה פיונגיאנג כי היא מקדמת תוכנית חלל שוחרת שלום והזמינה את פקחי סבא"א לצפות בשיגור לוויין מאת גרשון גירון מי שתהה בשבועות האחרונים אם צפון קוריאה מתכוונת להמשיך במדיניות הזיג-זג שאותה אימצה בתחום הגרעין, קיבל היום תשובה חיובית. היום הודיעה פיונגיאנג כי היא מזמינה את מומחי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמעט שלוש שנים אחרי שגירשה מתחומה את פקחי האו"ם, הודיעה פיונגיאנג כי היא מקדמת תוכנית חלל שוחרת שלום והזמינה את פקחי סבא"א לצפות בשיגור לוויין

מאת גרשון גירון

מי שתהה בשבועות האחרונים אם צפון קוריאה מתכוונת להמשיך במדיניות הזיג-זג שאותה אימצה בתחום הגרעין, קיבל היום תשובה חיובית. היום הודיעה פיונגיאנג כי היא מזמינה את מומחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשוב ולבקר בה. כך מסר דובר הסוכנות, גיל טיודור.

צפון קוריאה גירשה את פקחי סבא"א מהמתקן הגרעיני שביונגביון באפריל 2009, כחודש לפני שערכה את הניסוי הגרעיני השני שלה.

משחקים באש
משחקים באש. ניסוי שיגור בצפון קוריאה

במקביל להזמנה מתכננת צפון קוריאה לשגר לוויין לחלל, באמצעות טיל ארוך טווח. ארצות הברית כבר הזהירה כי ביצוע השיגור המתוכנן יסכן את הסכם הסיוע במזון לצפון קוריאה, שהושג בראשית החודש. האמריקנים טענו כי השיגור אינו אלא ניסוי טילים בדלת האחורית, מעשה שצפון קוריאה המורעבת התחייבה להימנע ממנו בתמורה לאספקת המזון.

על פי העסקה, תקבל המדינה 240,000 טון של מזון בתמורה להפסקת הניסויים הגרעיניים, שיגור הטילים ארוכי הטווח והעשרת אורניום. דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, אמרה בשבוע שעבר שתכנון משלוחי המזון הגיע "לשלבים מתקדמים למדי", אולם הזהירה כי העסקה עלולה להידחות אם פיוניגאנג תמשיך בהכנות לשיגור הטיל.

צפון קוריאה טוענת שיש לה זכות לקדם תוכנית חלל שוחרת שלום, ואף הזמינה מומחי חלל בינלאומיים ועיתונאים לצפות בשיגור. החללית תשוגר למסלול באמצע אפריל לציון יום הולדתו המאה של קים איל סונג, מייסד צפון קוריאה וסבו של המנהיג הנוכחי, קים יונג און.

סבא"א, מכל מקום טרם הגיבה על ההזמנה האחרונה. "יש צורך לדון בפרטים", אמר טיודור. "שום דבר לא הוחלט עדיין".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן