Skip to content

איך מייצרים קמפיין וויראלי באמצעות פרסום דיגיטלי לעסקים

על פרסום דיגיטלי לעסקים וקמפיינים וויראליים שמתפשטים כמו אש בשדה קוצים- יש דרך לעשות זאת. השיטות לייצור וויראליות ברשת והסוד שעומד מאחורי הקמפיינים הגדולים. (פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוטמייל הצליחה לעשות היסטוריה, כששירות הדוא"ל שלה התפשט בקצב חסר תקדים, הודות לקמפיין פרסומי שלא עלה לחברה פרוטה שחוקה.

ההצלחה נבעה מכך שכל אחד ממשתמשי השירות לקח חלק בשיווק שלו, על ידי שליחת מיילים. אלא שבמיילים הללו הושתלו פרסומת קטנה וקישור לאתר החברה. כך הוטמייל צברה משתמשים חדשין ומשווקים נוספים מבלי להציע או לתת תמורה.

ככה עושים שיווק ויראלי

שיווק ויראלי רותם את המשתמשים למאמצי השיווק, ומה שמאפיין אותו הוא ההתפשטות הנרחבת שלו- ממש כמו וירוס שעובר מאדם אחד לרבים אחרים במהירות וללא יכולת בקרה- ומכאן שמו.

שיטת השיווק הזו נפוצה בעיקר במשחקים מרובי משתמשים, שנפוצים מאוד ברשת הפייסבוק לדוגמה, שמציעים למשתמשים שותפים רבים בכל עת. וככל שמספר המשתמשים עולה, כך הזמינות של חברים נוספים למשחק עולה גם היא.

שיווק ויראלי ברשת ומחוץ לה

השיווק הוויראלי לא נולד בזירה אינטרנטית, אך מכיוון שהיכולת להפיץ מסרים ברשת בלתי מוגבלת ואינה תחומה לרדיוס גאוגרפי, השיווק הוויראלי נקשר לאינטרנט באופן ישיר ולפרסום דיגיטלי לעסקים.

אנשים מרגישים בנוח לשתף סרטונים שאהבו, להעביר מייל שנראה להם רלוונטי לקולגות וחברים ולהפיץ מסרים שתואמים את האג'נדות שלהם. וכל זה נעשה מבלי שהמשווקים ישלמו על השירות השיווקי ובלחיצת כפתור בלבד. פרט לכך, המשתמשים, שמשמשים כאנשי השיווק של החברה, לא מרגישים כמי שמנסים לדחוף מוצרים או שירותים למי שלא מעוניין בהם, מה שמקל עליהם לשתף סרטונים, מודעות, פוסטים, קישורים, כתבות ועוד.

Viral Marketing Spread Review Event Feedback Concept-depositphotos

למעשה, אנשים התרגלו לצרוך תוכן דרך אנשים אחרים, שנחשבים למוקדי העברת תכנים ברשת. יש שנהנים מהשירות הזה, ואילו אחרים מוצאים בו מטרד, אך כך או אחרת, זה עובד בעיקר לטובת המפרסמים. החכמים שבהם מסמנים לעצמם את המשתמשים הללו, ודואגים לחשוף להם את התוכן שהם מייצרים מתוך הסכם לא רשמי, ואפילו לא מודע, ואמון כי הם ישתפו את התוכן ויפיצו אותו לחבריהם.

כמו שקל לפרסם דברים חיובים ברשת, באותה מידה ניתן גם לפרסם דברים שליילים, וחשוב לדעת שיש דרך לפתור זאת, קראו בהרחבה את הכתבה הבאה.

איך זה עובד?

ווירוס ביולוגי זקוק למנגנון אקטיבי שיפיץ אותו- שיעול, דמעות או כל הפרשה אחרת. אם נקביל את זה לעולם השיווק ולוויראליות שבו, הרי שגם ברשת צריך לסייע לתהליך ההפצה על ידי מנגנוני הפצה וירטואליים. מפרסמים שמפספסים את החלק הזה כנראה ייכשלו בניסיונות שלהם ליצור מגפה ברשת.

מנגנוני ההפצה ברשת נעים בין כפתורים להמלצה לחבר ועד להוספת חברים לשירות או שליחת קישור להורדה, והם התנאי ההכרחי להצלחה של קמפיין ויראלי ברשת.

אילו קמפיינים וויראליים קיימים, ומה משותף לכל הקמפיינים הוויראליים ברשת?

קמפיינים וויראליים ברשת מתחלקים ל- 2:

  1. קמפיין שפונה למכנה המשותף הרחב, ועלול שלא לקלוע לקהל היעד באופן מושלם. מסיבה זו הוא עשוי לקבל תפוצה נרחבת, שלא תתקבל בברכה בקרב כל מי שייחשף אליו.
  2. קמפיין ממוקד שפונה לקהל יעד ספציפי ועובר בין משתמשים בעלי אותו מכנה משותף, כמו סטודנטים לכלכלה ומנהל עסקים או אימהות לאחר לידה.

המכנה המשותף של כל הקמפיינים הוויראליים ברשת מתבסס על ההנחה של המשתמש, שבשיתוף התוכן הוא יטיב עם חברו ויספק לו ערך אמיתי. הוא מניח שחברו ישמח לקבל את התוכן שהוא משתף עמו ואף יגלה סקרנות באשר לו. עם זאת, חשוב לזכור, שהפצת התוכן חייבת לספק ערך אמיתי גם למפרסם המודעה. קראו כאן בהרחבה על איך הופכים את התוכן למתכון המנצח בשיווק דיגיטלי לעסקים.

אם המודעה מספיק מעניינת, מצחיקה, מרגשת או סנסציונית היא תקבל חשיפה אדירה, והגולשים יבצעו את מיקוד הקהל בעצמם.

פרסום דיגיטלי לעסקים והתנאים למסע פרסום וויראלי

שיווק דיגיטלי כולל מגוון פלטפורמות, החל מקידום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם ועד לשיווק ניוזלטר או סרטוני ווידאו.

התנאי להצלחתו של מסע פרסום דיגיטלי לעסקים שיתפשט כמו אש בשדה קוצים, שעצם השימוש במוצר או בשירות מהווה פרסום שלו. זה אומר, שלא ניתן להשתמש במוצר או בשירות מבלי לתמוך בקמפיין. דוגמאות לכך ניתן למצוא בשפע ברחבי הרשת בדוגמת כרטיסי ברכה אלקטרוניים לדוגמה.

המשמעות של זה היא, שעל מנת להיעזר בתכונות השיווק הוויראלי,

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן