Skip to content

שתי אהבותיו של קובי אפללו

"שמע" של קובי אפללו הוא בעיקר אלבום רוחני, שבו הזמר והיוצר ש"בא מן השתיקה" עורך מסע פנימי אל האהבה וגם אל האמונה >> ציון 8  ביקורת אלבום / זוהר מלאכי "ושוב אני הולך בעולמך זועק בשקט / ושוב אני כוסף לדרכך הופך כל אבן / וכמשכן לנשמתי גופי נושם חולם / אוי אבא אל נא תתעלם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"שמע" של קובי אפללו הוא בעיקר אלבום רוחני, שבו הזמר והיוצר ש"בא מן השתיקה" עורך מסע פנימי אל האהבה וגם אל האמונה >> ציון 8

 ביקורת אלבום / זוהר מלאכי

"איך לבי כורע ונשבר, מה כוחי מה בתוכי נסתר, כשכל מילה נמשכת לניגון מוכר". אפללו. צילום: אייל לנדסמן

"ושוב אני הולך בעולמך זועק בשקט / ושוב אני כוסף לדרכך הופך כל אבן / וכמשכן לנשמתי גופי נושם חולם / אוי אבא אל נא תתעלם / רחמנא עלי רחם / ועוד בי מתחבט בשאלת עפר ואפר / ברוך יוצר אדם ובצלמו בורא לו עזר / ומה יפה אהבתי עת שהלב בוחר / מודה אני לפניך / רחמנא אני זוכר / שמע / את קולי דופק על הדלתות / לספר היכן מצא תקוות / לעת רצון לעת חמלת האהבות / שמע / איך לבי כורע ונשבר / מה כוחי מה בתוכי נסתר / כשכל מילה נמשכת לניגון מוכר./ ברגע בר- חלוף לאינסוף נושא עיניים / ריבון המנגינות והשירים רק תן בי מים / וכשהלב שלי נשבר פניך אל תסתר / אוי אבא אל נא תעזוב / רחמנא הייה שומר / שמע / את קולי דופק על הדלתות / לספר היכן מצא תקוות / לעת רצון לעת רצון לעת חמלת האהבות / שמע / איך לבי כורע ונשבר / מה כוחי מה בתוכי נסתר / כשכל מילה נמשכת לניגון מוכר" (קובי אפללו, "שמע", 2012).

לאחר שלושה סינגלים – "צחורת כנף", "חצי אדם" ו-"שמרי עלי" משיק קובי אפללו את אלבומו השלישי, "שמע", שמאגד בתוכו 12 רצועות השמעה שאותן עיבד והפיק פטריק סבג.

בדומה לאלבומיו הקודמים, "בא מן השתיקה" ו"ביום הכי בהיר", אפללו אחראי לרוב הלחנים והמילים, פרט לשיר "שמש", שכתב והלחין שלמה ארצי, אשר גם משתתף בשירה.

שם האלבום, "שמע", אינו מקרי. אפללו פונה לקהל המאזינים ומבקש מהם תשומת לב מיוחדת לא רק למוזיקה הנפלאה, אלא גם למילים.

אפללו לוקח אותנו למסע פנימי אל האהבה – בשיר "שמרי עלי", שבו הוא פשוט מבקש מבת זוגו שתשמור עליו, וממשיך בשירים: "חצי אדם" ו"שמש".

המסע השני של הזמר הוא אל האמונה, וסימנים למסע הזה אפשר לשמוע בשיר "צחורת כנף" שבו ממשיל אפללו את הנשמה ליונה צחורה. וגם בשירים "הרי החופש", "יחידה שלי", "שמע", "ענני", "סודות" ו"כשאת שבה אלי".

אליהם נוספות שתי רצועות בונוס: "עוד ניפגש" שכתב אריק איינשטיין והלחין שם-טוב לוי. ו"שיר למעלות", מזמור הלקוח מספר תהלים פרק קכ"א, ובו נותן אפללו פרשנות משלו לשיר, שחותם אלבום רוחני במיוחד.

עוד בתרבות: מה כדאי לראות בפסטיבל ישראל 2012

וגם: מאטיס כבש את פאריז

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן