Skip to content

עסקים קטנים ובינה עסקית- האם זה עובד?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עד לאחרונה, טכנולוגיית הבינה העסקית נתנה מענה לעסקים בסדר גודל בינוני ומעלה, הנדרשים להתמודד עם היקפי מידע נרחבים ונתונים כמעט אינסופיים. בשנים האחרונות, עם התפתחות הטכנולוגיה ותעבורת המידע הענפה, מערכות המבוססות על בינה עסקית הפכו לרלוונטיות גם עבור ארגונים קטנים, הנדרשים להתנהל במספר תהליכים במקביל ולהתייעל בהתאם. מה זה BI? וכיצד עסק קטן יוכל להפיק ממנו תועלת?

בינה עסקית לארגונים קטנים 

מה זה BI בעצם? מערכת BI היא פלטפורמה המבוססת על מנוע רב עוצמה, שתפקידו לשאוב מידע ממגוון רחב של מקורות מידע, לעבד, לנתח ולהציג אותו בתצוגה חזותית. בעבר מערכות המבוססות על בינה מלאכותית, לא ממש סיפקו את אותה בינה מיוחלת, שכן עיקר פעולתן הייתה בהפקת דוחות על בסיס שאילתות מובנות, כלומר, משתמש המערכת היה בוחר מתוך רשימה מובנית בדוח, והמידע שהוצג לו נמשך לשדות, שאותם אפיין ועיצב איש טכני. בזמנים אחרים, הדבר אולי הספיק לארגונים, אך בפועל, הדבר לא נתן מענה מלא לצורך הארגוני להיעזר בנתונים כדי להפיק מהם ידע ותובנות, המייעלות את הפעילות העסקית. בכלי BI מהדור החדש, המושג בינה עסקית מקבל את המקום הראוי לו, שכן מערכות אלו מתבססות על השילוב בין חוכמת המכונה לחוכמת האדם ומאפשרות לכל אדם, גם אם אינו בקיא בעבודה על כלי ה-BI לחשוב בצורה שונה ולחקור את המידע בפועל ללא שום הגבלה של שאילתה מובנית וללא כל תלות באנשי צוות.

Photo by everythingposs

אם כך, כיצד עסק קטן יכול להפיק תועלת ממערכת זו?

ובכן, התשובה לשאלה נגזרת מאופייה של הפעילות העסקית. אם עסק קטן מעוניין לצמוח, הוא ייאלץ להתמודד עם היקפים נרחבים של מידע ויידרש להתאים את עצמו ל"קצב השוק". כדי להתרחב יהיה עליו לעקוב אחר פורטלים, אתרי חדשות, עמודים עסקיים ואתרים של מתחרים, מגמות שוק וניתוחי שוק ובד בבד לשמור על קצב הייצור שלו ומתן מענה לביקוש השוטף. מערכת ה-BI מאפשרת לעסק לצמוח על ידי ריכוז של אינספור נתונים ממקורות שונים בלוח מחוונים מובנה (דשבורד) המשמש את העסק לקבלת "תמונה עסקית רחבה" על המתרחש בתוך העסק ומחוץ לעסק. הנה מספר דוגמאות, שמרחיבות בנושא.

קבלת תובנות עמוקות על הפעילות העסקית

כך למשל העסק יוכל לאתר אילו פעולות בארגון אינן רווחיות עבורו ולצמצם אותן בהתאם, ולהיפך – הוא יוכל לאתר את הפעולות, שמסייעות לצמיחתו. בנוסף, אם ירצה בכך, הוא יוכל לקבל החלטה, אילו מוצרים או שירותים כדאי לו להעביר למיקור חוץ, כמה זה יעלה לו וכמה הדבר ישפיע על הרווח שלו. אם העסק מנהל מספר מסעות פרסום מקבילים, הוא יוכל לבחון את רמת יעילותם, לסיים מסעות פרסום, שאינם מניבים לו הכנסות ולתקצב מסעות פרסום, שמובילים ללידים.

ניהול השירות ובקרת עומסים

עסקים בצמיחה מתמודדים עם מתח מתמיד של ביקוש והיצע. מחד, הם מעוניינים לשמור על רמת שירות טובה ומנגד, כאשר הביקוש עולה, הם מתקשים לעשות זאת. מערכת ה-BI מתממשקת למערכת ה-CRM ולמערכת ניהול החשבונות הארגונית ומסייעת לעסק לנהל טוב יותר את התקשורת עם לקוחותיו. כך למשל ניתן לשלוח הודעות מתוך מערכת ה-BI לבחון את משך הזמן הנדרש לבצע פעולה מסוימת, לבחון את תמהיל המוצרים והשירותים ולתמחר אותם בהתאם. אלו תובנות, שניתן להגיע אליהם, רק כאשר מסתכלים על "התמונה המלאה" וכלי ה-BI מספק את התמונה הזאת בצורה חזותית ונעימה.

מערכת ה-BI מתאימה לעסקים קטנים, המעוניינים להתרחב ומסייעת להם לנטר עומסים, לחסוך בזמן ולייעל את חלוקת התקציב.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן