Skip to content

שפעת ילדים מה חשוב לדעת

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה חשוב לדעת על שפעת ילדים?
בשיתוף פרמה גורי

החורף מביא עמו חששות רבים בקרב ההורים ויחד עם החשש ממחלת הקורונה, עלייה בתחלואה או סגר נוסף, ישנה גם הדאגה מפני שפעת ילדים.
נגיף השפעת מוכר ועמנו שנים רבות ועל אף קיומו של חיסון שיעילותו הוכחה כגבוהה יחסית, עדיין יש מי שלא מחסנים וגם ילדים שעלולים לחלות בשפעת על אף החיסון.
מה בין צינון לשפעת?
חשוב להבדיל בין צינון לשפעת, כדי לטפל בהתאם. תסמיני שפעת כוללים חום גבוה, צמרמורת, כאבי ראש, כאבי שרירים, רעידות, כאב גרון, שיעול, נזלת או אף סתום ואצל ילדים מדווחים סימפטומים נוספים שפחות אופייניים לשפעת בקרב מבוגרים – הקאות ושלשולים וכן כאבי בטן בעקבות פעילות מערכת העיכול המשתבשת בזמן שפעת.
יתכנו מצבים בהם השפעת תתחיל כמו צינון עד שהסימפטומים יחמירו ולכן, יש לעקוב ולבדוק אם מדובר בשפעת בעיקר כי שפעת מדבקת מאוד על אחת כמה וכמה אצל ילדים. הסיבה לכך היא שילדים פחות שומרים על כללי היגיינה או מרחק ונגיף השפעת העובר ברסיסי רוק יכול לדבר הן בקרבה בין ילדים והן בנגיעה במשטח נגוע כמו למשל, דרך נגיעה במשחקים וצעצועים עליהם השתעל ילד חולה או בו דבקה נזלת של ילד חולה.
ילדים מתחת לגיל 5 ובעיקר ילדים מתחת לגיל 2 נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה יותר לסיבוכי שפעת שיכולים להפוך לדלקת בסינוסים או דלקת ראות כאשר במצבים מסוימים עשויה להחריף כך שהילד יזדקק לטיפול במסגרת אשפוז בבית חולים.

צילום: RF123

כיצד ניתן להתמודד עם שפעת ילדים?
ראשית, לשקול את החיסון שהוא חיסון עונתי הניתן מדי שנה בשל שינויי המוטציה שעובר הווירוס. שנית, חשוב להנחיל לילדים כללי שמירה על היגיינה כמו שטיפת ידיים עם מים וסבון, שימוש באלכוג'ל במצבים מסוימים.
חיזוק מערכת החיסון יכולה לסייע בהתמודדות עם נגיפי חורף וביניהם שפעת. כאדי לבצע בדיקות כדי להבין אם יש לילד חסרים תזונתיים שיש להשלים באמצעות תזונה מאוזנת יותר נטולת מאכלים מעובדים או משומרים או תוספי תזונה – ויטמינים ומינרלים. ויטמין C נחשב ליעיל במיוחד נגד מחלות חורף וכן אבץ Zn וממגנזיום Mg , אך כל דבר יש ליטול בהתאמה אישית לצרכים, משקל הילדים במינון שייקבע על ידי רופא או תזונתי.
פעילות גופנית מתונה סדירה לילדים אף היא יכולה לחזק את המערכת החיסונית וכן הקפדה על שעות שינה ושנת לילה טובה, כי שינה לקויה פוגעת במערכת החיסון. סמבוק שחור אף הוא נחשב צמח בעל יכולת גבוהה לחזק את מערכת החיסון ובמיוחד להפחית את עוצמת תסמיני השפעת במידה ולוקחים אותו בתחילת מחלת השפעת.
הילד חלה? כדאי לשמור על הידרציה גבוהה של הילד, כי בעת צינון או מחלת השפעת הגוף נוטה להתייבשות וכך קשה לו יותר להתמודד עם הנגיף. יש לעקוב אחר החום ולגשת לרופא במידת הצורך.

היכנסו למידע נוסף אודות שפעת ילדים באתר פרמה גורי. סמבוכל מבית פרמה גורי הוא תוסף תזונה על בסיס מיץ פרי הסמבוק השחור. סמבוכל הוכח במחקר קליני* שנערך בקרב חולי שפעת (אינפולאנזה סוג A ו-B).

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן