Skip to content

נוער הגבעות: נראה שהמשטרה מאבדת שליטה

מאז מותו של נער הגבעות שנמלט לאחר שזוהה מיידה אבנים עם חבריו, התהפך ונהרג, מצאו חבריו עילה לדרוש את סגירת ימ"ר ש"י ולהתפרע בשטחים הכבושים. שרי וח"כי ימין והממשלה ממלאים פיהם מים וראש הממשלה שמיהר לצאת החריפות נגד "מפיצי המחלות" וה"אנרכיסטים", לא מצייץ ולא מגבה את המשטרה כמו גם השר שהציב לטובתו במשרד לבטחון פנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נראה כי התפרעויות מי  שמכונה "נוער הגבעות" ומתנחלי הימין בשטחים ובארץ יוצאות מכלל שליטה. המשטרה כך נראה, פועלת ללא גיבויים של שרי הממשלה ומבלי שראש הממשלה בנימין נתניהו שמיהר לכנות את המפגינים נגדו: מפיצי מחלות ו-אנריכסטים, מתמיד בשתיקתו למרות החמרת התפרעויות המתנחלים. גם השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה שיודע לתקוף את המשטרה בכל הקשור לבוס שלו, מתמיד בשתיקה. מותו של נער הגבעות  שנמלט מידי המשטרה לאחר שזוהה עם חבריו בעת שיידו אבנים על פלסטינים, נתן למתחלים ולפורעי החוק לצאת מול המשטרה, החוק בירושלים ובשטחים הכבושים כאחד.

רכבים שהוצתו בשכונת שמואל הנביא (צילום ידידיה אפשטיין באדיבות חוננו)

אמש (רביעי) נערכו מחאות בהשתתפות מאות מפגיני הימין המתנחלי ובמהלכן הובערו פחים, נחסמו תנועת הרכבת הקלה וצירי תנועת כלי רכב לפרקים בהר הרצל, כיכר צה"ל וצומת בר אילן.
כוחות המשטרה פעלו בכלל הזירות "על מנת להשיב את הסדר ולאפשר את המשך תנועת הרכבת ופתיחת החסימות בצירי התנועה תוך שימוש באמצעים ככל שנדרש".  עוד נמסר מהמשטרה כי במהלך המחאות עוכבו / נעצרו 36 מפגינים בגין הפרת הסדר וחסימת צירי התנועה.

רכב שנפגע בידויי אבנים בצומת בית אל (צילום באדיבות יש דין)

תוך כך התקבלו דיווחים רבים על חסימות כבישים וזריקות אבנים כלפי פלסטינים מצד מתנחלים ישראלים בשחים הכבושים.  חסימות כבישים וזריקות אבנים דווחו באזורים הבאים: חוארה, צומת גבעת אסף, צומת בית אל , צומת קדומים, צומת גוש עציון.
לפחות אדם אחד, תושב ראס כרכר, נפצע מרסיסים כתוצאה מזריקות אבנים על רכבו בצומת בית אל. בתוך כך צעדו בכפר חווארה קבוצת בנות בצעדה ש"הפגינה" בהתרסה לתושבים מי בעל הבית בכפר ובגדה המערבית בכלל. איש לא מנע את כניסתן לכפר, נהפוך היא, את המתנחלות ליווה כוח צבאי לשמירת ביטחונן. איש לא נעצר, לא בגין ידויי האבנים ולא בגין חסימות הכבישים בידי מתנחלים.


מתנחלות מפגינות בחווארה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן