Skip to content

הטרדה מינית כחלק מהשיטה

דחיפת מפגינות, עיתונאיות ונשים בשדיהן - הפכה מטרה נוחה, כך נדמה, לפקחי עירייה ושוטרים - רוית נאור מדווחת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: בן כהן

נדמה כי חלקים במשטרת ישראל, הפכו את ההטרדה המינית כנגד מפגינות, לחלק מהתו"ל לפיזור מחאות לכאורה. בפעם הראשונה, נדמה היה שאולי זה במקרה, בפעם השנייה הזדעזענו, אבל כשהידיים של השוטרים מגיעות כמעט בכל הפגנה דווקא לאזור השדיים של המפגינות, זה כבר אמור לעורר דאגה.
בהתחלה היו אלו המפגינות הצעירות ממחאת בלפור, אחר כך העיתונאית אורלי בר-לב, ואף אני זכיתי בתענוג המפוקפק  לפני שבוע בהפגנה שהייתה בהבימה, ואתמול הייתה זו עדי ארגוב, ששוטר מהפיקוח העירוני של רעננה – שלא ברור מה הוא בדיוק עושה בפיזור הפגנות, פשוט שלח לדבריה ולדברי עדי ראייה שהיו במקום, את שתי ידיו אל החזה שלה ודחף אותה דווקא מאזור השדיים.

עדי ארגוב – הוטרדה מינית (צילום מסך סרטון ווידאו של רוית נאור)


צילום: רוית נאור

צילום: בן כהן

המקרה קרה בתום הצעדה שהייתה אמש (רביעי) ברעננה, באישור וליווי משטרת כפר סבא. כ-500 מפגינים צעדו בבטחה ברחוב אחוזה, וקומץ קטן של מפגינים נשאו בתום ההפגנה את מיצג צוללת הגומי לאזור בו מתגורר חבר הכנסת איתן גינזבורג מכחול לבן.
דווקא האצבע של גינזבורג כזכור היא זו שלחה אותנו ביום שני האחרון לסבב הסגר השלישי. גינזבורג כך נדמה, הוא תמיד חבר הכנסת המצטיין של ראש המפלגה שלו גנץ, הצהרות ופייק ניוז לתקשורת מצד אחד, ומציאות בשטח מצד שני.
כוחות משטרה גדולים ניסו לפנות את המפגינים באלימות לא מבוטלת, כשהם נעזרים גם בפקחי השיטור העירוני. האם לעובדה שגינזבורג היה בעברו ראש עיריית רעננה יש קשר לענין? מישהו הרים טלפון לחברים מהעירייה? קשה לדעת.
אבל השורה התחתונה היא, שפקחי עירייה ללא תגי זיהוי, דחפו, הרביצו והשתתפו בפינו האלים של המפגינים, שבמהלכו נעצרו 2 מפגינים, ואלו כמובן שוחררו לפנות בוקר עם כלום ושום דבר, וכאמור אירעה אותה ההטרדה המינית שעדי ארגוב ספגה מאותו פקח עירוני.
כאשר הפניתי את תשומת ליבו של חזי גז הקצין הבכיר בשטח, כמו גם לקצינה שהסתובבה במקום, וביקשתי לדעת מה שמו, הם השפילו את מבטם, שתקו, עזרו לאותו פקח לצאת מהאזור ולעמוד בחלק אחר של הרחוב, ומנעו מהנפגעת את זכותה האלמנטרית, לדעת מה שמו כדי שתוכל להתלונן.

צילום: בן כהן

באותן שעות בדיוק, התנהלה מחוץ לביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ הפגנת תמיכה של קומץ בודדים שהגיעו למקום. תנחשו איפה הם עמדו והפגינו עד שהחליפי טרח לצאת מאחורי הוילון השחור בחיוך רחב ולדבר עימם? כן, בדיוק ליד אותו עמוד חשמל שבו בחודשים האחרונים משטרת ראש העין בצעה 120 מעצרי שווא נגד מפגינים שהעזו למחות נגד גנץ.
לא מעט אלימות נשפכה סביב עמוד החשמל הזה בכניסה לרחוב טללים, מכות, פינויים אלימים, איומים, מעצרי שווא וחטיפות של מפגינים שנקטפו מהאזור והושלכו בפינות מרוחקות וחשוכות באמצע הלילה. מלא ניירות וטענות הציג להגנתו מפקד משטרת ראש העין, על כך שלמפגינים אסור לעמוד באזור. אפילו שכנים שגרים ברחוב, לא הורשו לעמוד בו ברגע שלבשו בגדי מחאה. כל זה התפוגג אמש, רק בגלל שהייתה זו הפגנת תמיכה.

אתם כבר יודעים איך קוראים למשטרה המאפשרת רק הפגנות תמיכה ולא בוחלת בשום אמצעים לפיזור מחאות שלא באות טוב לפוליטיקאים שלהם. אז, זהו. כזה בדיוק יש לנו בארץ!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן