Skip to content

נוער הגבעות ממשיך לרגום באבנים ללא עוצר

תקיפות בתים באבנים, ניפוץ שמשות, תקיפות רכבים בצמתים על פני כביש 60 בגדה המערבית ביניהם צומת יצהר, שילה ובבורקא שליד התנחלות חומש לשעבר ואין עוצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פלסטינים מדווחים הערב (חמישי) על תקיפות  צעירים ישראלים שזרקו אבנים על בתי פלסטינים בחווארה, תוך ניפוץ חלונות ושמשות. בצילומי מצלמות האבטחה נראים הצעירים מיידים אבנים לעבר הבתים ללא חשש ומבלי שמן דהו ינסה לעצרם.
בנוסף לכך התקבלו במגפון דיווחים על חסימות וזריקות אבנים מצד צעירים יהודים כלפי פלסטינים על רכביהם במוקדים שונים לאורך כביש 60, ביניהם: צומת יצהר, שילה וליד חומש. ממשטרת ש"י נמסר כי "התקבל דיווח על יידוי אבנים לעבר בית בחווארה נגרם נזק אין נפגעים. כוחות משטרה וצה"ל בדרכם למקום לאיסוף ממצאים ונפתחה חקירה". מה שברור הוא שבשטחים הכבושים אין דין ואין דין.

בית בחווארה (צילום: מועתז קסראוי)
רכב שנפגע מאבן בבורקא שליד חומש (צילום באדיבות יש דין)


חווארה – צילום ממצלמות האבטחה: מועתז קסראוי


חווארה – צילום ממצלמות האבטחה: מועתז קסראוי

מתנועת 'יש דין' נמסר כי "מאז מותו הטרגי של הנער אהוביה סנדק, מדי ערב אנחנו עדים להפקרות מוחלטת של חיי פלסטינים בגדה המערבית. תקיפות פיזיות, פגיעה בבתים וחסימות כבישים תוך השלכת אבנים על רכבים.  בעשרת הימים האחרונים יש דין תיעד מעל 25 אירועים בהם אזרחים ישראלים תקפו פלסטינים ופגעו ברכושם".
ליאור עמיחי, מנכ"ל יש דין: "במקום לעצור את הפורעים, משטרת ישראל והצבא מאפשרים לאזרחים ישראלים להשתולל ולפגוע בחפים מפשע. במילים אחרות, כנופיות אלימות משתוללות ופוגעות באוכלוסייה חסרת מעמד ואזרחות. הם עושים זאת כי הם יודעים שהם חסינים ושהצבא עומד לצידם. כך מתפקד משטר אפרטהייד אלים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן