Skip to content

כתב אישום מתוקן הוגש כנגד נתניהו

כתב האישום המתוקן הפריד בין ההאשמות כלפי משפחת נתניהו ובינו. כתב האישום כולל מאות מקרים בהן מפורטות דרישותיו של ראש הממשלה מבעלי וואלה אלוביץ' לכתבות אוהדות או שינויי כותרות והעלאת כתבות שליליות כנגד מי שחשב שהם 'יריביו'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום מתוקן הוגש היום (ראשון)  לבית המשפט בירושלים,  כתב האישום המתוקן, קושר את בנימין נתניהו במאה וחמישים בקשות שנמסרו לוואלה לצרכי סיקור חיובי, סיקור שלילי אודות גורמים כמו בנט ורעייתו וגו'.

לכתב האישום צירפה הפרקליטות פירוט מקרים הנכללים בכתב האישום ובהם 315 'אירועים קונקרטיים' ו-230 דרישות לשנות את הסיקור של נתניהו ובני משפחתו.  כאמור, בין הבקשות, הורדת צילומים של יריבים פוליטיים, וביניהם  לדוגמה, דרישה להסיר תמונה של יו"ר ימינה דאז, נפתלי בנט או להסיר כתבה העוסקת בחקירה פלילית כנגד נתניהו ב- 2014, כמו גם להסיר כתבה על עדויות עובדי מעון ראש הממשלה נגד שרה נתניהו ודרישה לפרסום שתי כתבות שליליות על אב הבית לשעבר במעון ראש המשלה, מני נפתלי, בארבעת המקרים האחרונים היה נתניהו מעורב לכאורה באופן אישי.

נתניהו וצוות פרקליטיו בבית המשפט (צילום פול: עמית שאבי)

"הפניות כוללות דרישות להטיב את הסיקור התקשורתי של נתניהו ובני משפחתו, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות או מחיקה, דרדור או שינוי כותרות של ידיעות שליליות על נתניהו או בני משפחתו, דרישות לסיקור שלילי של יריבים פוליטיים ודרישה למנוע שידור ריאיון שנערך עם נתניהו", נכתב בכתב האישום. השינוי בכתב התביעה כולל גם את הזוג אלוביץ׳ ולתמורות שקיבלו או היו אמורים לקבל  מנתניהו.  ביחסים של שוחד ו״תן וקח״ לטובת העסקים של אלוביץ׳, אכן בוצעו שינויים רגולטוריים שהיטיבו עם עסקיהם של בני הזוג אלוביץ׳.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן