Skip to content

למברגר לדרישת הימין להדיר את ראשת מח"ש מחקירת מותו של סנדק ז"ל: טענות סרק, חלקן עולות כדי הוצאת דיבה של ממש

המשנה ליעוץ המשפטי לממשלה הגיב היום לארגון הימין שדרש להדיר מחקירת מותו של נער הגבעות סנדק, את ראשת מח"ש בטענה כי חיבלה בחקירה. "אני דוחה מכול וכל את האמור במכתבך, ולפיו עו"ד בר-מנחם סיכלה את החקירה המתנהלת תוך שימוש לרעה בסמכויותיה", כתב המשנה בתגובתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשנה לפרקליט המדינה שלמה למברגר השיב היום (שלישי) במכתב חריף לארגון הימין 'חוננו', שפנה באמצעות עורך הדין מנשה צ. יאדו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להדיר את ראשת מח"ש קרן בר מנחם מחקירת מותו של נער הגבעות אהוביה סנדק ז"ל. סנדק נמלט מניידת ימ"ר ש"י עם 4 צעירים נוספים מהמשטרה  לאחר שנלכדו מיידים אבנים בפלסטינים. הרכב התהפך, 4 הצעירים נמלטו והותירו אחריהם את הצעיר ששכב תחת הרכב ההפוך.  מאז מותו לפני כשבועיים, מדי ערב נערכות מחאות ברחבי הארץ, שחלקן מלוות בתקריות אלימות הן מצד המשטרה והן מצד המוחים. המוחים מצדם מיידים אבנים בשוטרים, שוברים עמודי תאורה ומנתצים גדרות. הם מעידים כי הם לא מתכוונים להרפות, ועל אף שהמטרה המרכזית שלהם – סגירת ימ"ר ש"י – לא ניתנת להגשמה, הם מתעקשים שימשיכו לנסות.

"אני דוחה מכול וכל את האמור במכתבך, ולפיו עו"ד בר-מנחם סיכלה את החקירה המתנהלת תוך שימוש לרעה בסמכויותיה. החלטותיה של עו"ד בר-מנחם הנן החלטות מקצועיות וענייניות, אשר התקבלו לאחר שקילת מלוא הנתונים והשיקולים הנדרשים לעניין, ויש לי אמון מלא ובלתי מסויג בה, ובכל אנשי מח"ש, העושים עבודתם במקצועיות ובמסירות", כתב למברגר בפתח מכתבו. דרישת חוננו להדיח את ראשת מח"ש מטיפולה בחקירה הגיע על רקע מכתבו של משה סעדה, סגן מנהל מח"ש, שנחשף לכאורה בידי אראל סגל (ערוץ 20), בה חשף סעדה את הפגמים לכאורה בחקירת מח"ש את הפרשייה ו"בהתנהלותה המעוררת תהייה", כך לטענתו, של בר מנחם סביב החקירה.

שלמה למברגר ןקרן בר מנחם (צילומים: משרד המשפטים)

בדרישה ציין עו"ד יאדו כי בעקבות הדברים האמורים במכתבו של סעדה, אשר נחשפו כבר לפני מספר ימים בידי כתב הארץ ג'וש בריינר, הוא פנה במכתב לגב' בר-מנחם עם דרישה להכחשה או הבהרה "תגובת של גב' בר-מנחם התקבלה בהקדם אולם לא נאמרה בה לא הכחשה ולא ניתן הסבר." ציין עו"ד יאדו בדרישה.

עוד נכתב כי "המכתב של מר משה סעדה אליך, הוא מכתב קשה וחמור המגלה כי גברת בר מנחם סיכלה את האפקטיביות של החקירה כבר מראשיתה. כותב מר סעדה כי דוחות השוטרים הגיעו למח"ש בעיכוב של חמש שעות. כן כותב מר סעדה וזה החלק החמור של העניין כי ראש צוות החקירה התרשם כי דובר בעיכוב מכוון. חמש שעות עיכוב במסירת דוחות הפעולה אכן מקים חשד ממשי לשיבוש".

"חקירת האירוע, המנוהלת על ידי צח"מ (צוות חקירה מיוחד א.מ) משותף למשטרה ולמח"ש, מנוהלת בליווי צמוד של פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) ופרקליטי המחלקה לחקירות שוטרים, ודיווחים ועדכונים על אודותיה נמסרים לי באופן שוטף", השיב למברגר ליאדו וציין כי "החקירה מתנהלת בדרך מקצועית ואיכותית, ללא פשרות, וללא משוא פנים, כאשר כלל כיווני החקירה נבדקים. משכך, אין כל שחר לאמור במכתבך, ולפיו "חקירת האירוע לכל אורכה נגוע בגישה סניגוריאלית הגובלת בשערורייה ביחס לשוטרים". כתב המשנה ליועץ המשפטי.

למברגר מציין כי ההחלטה על הקמת צוות החקירה המשותף למשטרה ולמח"ש התקבלה על ידי, "לאור צורכי החקירה והרצון להגיע לחקר האמת באירוע טרגי ומורכב זה, ועל מנת לאפשר קיום חקירה איכותית ומקצועית שתבחן את מכלול היבטי האירוע, והכל תוך שמירה על זכויות החשודים כולם, ומתוך הבנה, כי קיים הכרח לראות את התמונה בכללותה, מתחילתו של האירוע ועד סופו", ומדגיש כי "הגם שהוקם צח"מ כאמור, הרי שחקירת השוטרים המעורבים מתבצעת אך ורק על ידי חוקרי מח"ש, ובנוסף, השוטרים החוקרים את האירוע בנוגע אזרחים שהיו מעורבים באירוע, אינם משתייכים לאותו מחוז בו משרתים השוטרים המעורבים באירוע". למברגר לא מסתפק בכך ומסיים את מכתבו לעו"ד יאדו באומרו "צר לי מאוד על כך, שבמקום להתרכז בחקירה, אנו נאלצים להשיב, שוב ושוב, לטענות סרק, אשר חלקן אף עולות כדי הוצאת דיבה של ממש."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן