Skip to content

תיק החקירה שנפתח כנגד השוטר שירה בשיראל חוברה נסגר מחמת הגנה עצמית

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה לסגור את תיק החקירה כנגד השוטר שירה בצעיר לוקה בנפשו שהתנפל עליו בסכין. חוקרי המשטרה נפגשו עם משפחת המנוח ז"ל והסבירו להם מדוע הוחלט לסגרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מח"ש החליטה לסגור את תיק החקירה שנפתחה כנגד שוטר הסיור שירה למוות בשיראל חוברה בסוף אפריל 2020. כך הודיעה היום (חמישי)המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) למשפחת המנוח. על פי ההודעה החקירה, השוטר שירה בבנם המנוח הגן על עצמו כשחש סכנה לחייו והיה במצב של הגנה עצמית.

כאמור, היום נפגשו חוקרי מח"ש עם בני משפחתו של שיראל חוברה ז"ל, צעיר הלוקה בנפשו שנורה על ידי שוטר בראש העין בסוף אפריל 2020. והודיעו להם על סגירת תיק החקירה שנפתח כנגד השוטר. המקרה המצער אירע כאשר בני משפחת המנוח הזמינו משטרה על מנת שתטפל בבנם, בן ה 22 שאיים באותה השבת לדקור חתולים וכלבים בשכונה בה הוא גר.

צילומים מסרטון האבטחה ומדף הפייסבוק

שוטר הסיור שהגיע לביתם, ראה את שיראל וזה לא גילה סימני תוקפנות או אלימות. מסיבות אלו ניסה השוטר  לשכנעם שבנם זקוק להתערבות פסיכיאטרית והסביר להם שאיננו יכול לפנותו בכוח היות ובאותם רגעים הוא לא ראה שהמנוח מאיים על משהו או פגע בדבר מה.
בני המשפחה בקשו מהשוטר לפנותו באמבולנס לטיפול פסיכיאטרי והשוטר חש במצוקתם וידע כי לא ניתן לפנותו ללא חתימת פסיכיאטר, אף התקשר למפקדו וסופו של  דבר הציע למשפחה להתקשר לפסיכיאטר המחוזי.

אלא שאז חלה תפנית. במפתיע, התנפל המנוח על השוטר וניסה לדקור אותו בראשו ובפלג גופו העליון. השוטר ניסה לברוח אך שיראל הצליח להשיגו ולדקור אותו ברגלו. השוטר נאלץ לשלוף את נשקו ולירות במנוח תוך כדי שהוא מנסה להימלט מהתוקף.

אזור האירוע (צילום: מד"א מבצעי)

לבסוף הדביקו המנוח ושניהם התגוששו על הקרקע. מח"ש קבעו כי על לפי סרט האבטחה שצולם במקום, נראה כי אכן נשקפה סכנת חיים רצינית וממשית לחייו של השוטר וזה פעל מתוך הגנה עצמית. בעקבות בראיות והבדיקות הגיעו החוקרים לבית המנוח ז"ל והסבירו לבני המשפחה כי לאחר בדיקת הראיות האלה, הוחלט לסגור את תיק החקירה שנפתח לאחר מות הצעיר. החוקרים הוסיפו כי מסרטון המתעד את האירוע נראה בבירור כי המנוח נמצא צמוד מאוד לשוטר ומנסה לדקור אותו. תוך כדי מנוסה, נאלץ השוטר לשלוף את נשקו, דרך אותו ותוך כדי ריצה ירה לעבר המנוח מספר כדורים. למרות הירי, שיראל ז"ל השיג את השוטר והפיל אותו ארצה. השוטר נפל ארצה והמנוח – שנתקל ברגלי השוטר- נפל אף הוא. במצב זה, בעוד שניהם על הארץ, הבחין השוטר כי שיראל ז"ל מנסה לקום, ולכן קם וירה לעבר המנוח כמה כדורים, בקצב מהיר.

האב יואל  בכה: "אני מבקש ממך סליחה שלא הצלחנו לשמור עליך", והוסיף, "בחלק מהזמן לא הספקתי. כל החיים האלה אני בצד אחד והוא בצד השני. לא הרגשתי מה שהוא מרגיש, הפסדתי את כל הזמן הזה…בפורים התעצבנתי עלייך, בעצמאות התעצבנתי עלייך,  אני מבקש סליחה, אני לא התכוונתי. באמת שלא התכוונתי."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן