Skip to content

יום המעשים הטובים ראוי שיחזור יותר מפעם בשנה

ש אנשים שעושים מעשים טובים במשך כל השנה, ללא צורך בימים מיוחדים. יש כאלה שרוצים אבל לא יוצא, אז מזכירים להם ביום מיוחד. היום, ג, היה יום המעשים הטובים. כך או כך – מי שיוצא נשכר הם כל אלה שהמעשים הטובים משפרים את איכות חייהם. אבל גם את חיי זה שעושה טוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ייש אנשים שעושים מעשים טובים במשך כל השנה, ללא צורך בימים מיוחדים. יש כאלה שרוצים אבל לא יוצא, אז מזכירים להם ביום מיוחד. היום, ג, היה יום המעשים הטובים. כך או כך – מי שיוצא נשכר הם כל אלה שהמעשים הטובים משפרים את איכות חייהם. אבל גם את חיי זה שעושה טוב

 כתבה וצילמה מלכה שחם דוראון

 זה  התחיל בשמש מדברית נעימה של בוקר וציוץ צפרים. בשעה שמונה, תלמידים הלכו ללא ילקוטים לבית הספר. כולם ביישוב היו נכונים מראש למשימות של היום הראשון באביב.

 בכל מיני פינות שזקוקות לרענון, במצפה רמון, פה ושם התגודדו קבוצות ילדים נוער ומבוגרים. הצטרפו גם קבוצות של חיילים וחיילות, בדואים מהשבט הסמוך וכל מי  שליבו רחב עליו ביום אביבי שכזה.

הוסיפו צבע וחיים. ילדי בי"ס "שלום"
הוסיפו צבע וחיים. ילדי בי"ס "שלום"

ילדי בית ספר "השלום", אחזו במברשות צבע. המעבר התת קרקעי מתחת לכביש המחבר בין המתנ"ס למועצה, אפור ומבוטן, נצבע בציורים יפים בהדרכתה של האמנית איזבל רובין.

הילדים אהבו את המשימה וגם המבוגרים שהצטרפו אליהם מילאו את החלל בציורי חיות ומדבר. אם ארכיאולוגים ימצאו את זה בעוד מליון שנים הם יוכלו לדעת בדיוק מה היה כאן אצלנו.

קבוצה אחרת אספה ניילונים וזבל שנזרק או עף ברוח החורפית.

בדשא, ישבו בוגרים בני שבע עשרה ליד שולחן ארוך, קילפו, חתכו וקצצו במרץ  ובניקיון מופתי עשרות ק"ג של תפוחי אדמה מלפפונים עגבניות כדי להכין ארוחת פסטה טעימה, ומאכלי שף, לכל אנשי היישוב. כל מי שרצה יכול היה ליהנות מהארוחה היישובית בשעת הצהריים.

הבנות מג'ומעה הכינו פיתות, שנחטפו
הבנות מג'ומעה הכינו פיתות, שנחטפו

בנוסף, שתי בחורות מהשבט של ג'ומעה הכינו פיתות דקיקות, שנחטפו מיד עם עשייתן. השתיים הקפידו לנפות את הקמח ולהשאיר מעט בצק כדי שגם הדתיים בחבורה יוכלו לאכול וליהנות. את הפיתות מרחו בממרח שוקולד או ריבה והרי לכם מעדן.

הצפרדעים כבר לא ירוקות, והניילונים כבר בתוכן
הצפרדעים כבר לא ירוקות, והניילונים כבר בתוכן

בפינה אחרת  נראתה קבוצה שצבעה את כל הצפרדעים המכוערות (פחי זבל ענקיים- מ.ש.ד.) בצבעים מרהיבים. הם הקפידו מאד שלא ללכלך את האדמה בצבע ושמרו על איכות הסביבה. העבודה הייתה קשה, אך התוצאה מעניינת. הצפרדעים הפכו ללבנות ואדומות. במדבר הצהוב הזה, גם צבע בוהק הוא משהו שיש להתענג עליו.

את הגדרות במועדון הנוער היישובי, צבעה קבוצה אחרת באדום. כדי שיהיה מושך ושונה. "אדום זה הצבע הכי יפה"  כך אמרו הנערים והנערות, שנראו נהנים מאד.

 יוזמי היום היפה הזה, מהמתנ"ס, וראש המועצה פלורה שושן, לא הפסיקו להתפעל מהעשייה הברוכה.

גם לגדולים וגם לקטנים, אכפת מהמקום בו הם גרים. כך שבסופו של יום,  נאספו כמויות גדולות של זבל וניילונים, מה שעשה את מצפה רמון נקייה יותר, יפה יותר, ומוכנה למבקרים שיבואו בפסח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן