Skip to content

משפט נתניהו: הדיון בתיק האלפים נדחה למועד לא ידוע

שופטי הרכב בית המשפט המחוזי בירושלים החליטו כי לאור הודעת הנהלת בתי המשפט על צמצום דיונים בעת הסגר הכללי ולנוכח כמות המשתתפים בדיון, הוחלט לדחותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופטי המחוזי בירושלים הודיעו הבוקר (שישי) כי החליטו לדחות את הדיון בתיקי האלפים של ראש הממשלה שנועד להישמע ביום רביעי הבא בשל ההסגר וחוק הקורונה. בית המשפט לא ציין מועד חדש.
בהחלטתם כתבו שופטי ההרכב רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר עם ועודד שחם, כי "בהמשך להודעת מנהל בתי המשפט בדבר התאמת מתכונת הפעילות בבתי המשפט ובבתי הדין לעבודה – התמודדות עם נגיף הקורונה; ובהתחשב בריבוי הנוכחים המגיעים לבית המשפט לדיון ובסגר הכללי, הדיון הקבוע ליום 2021.1.13 מבוטל בזה".

צילום פול עמית שאבי

קראו כאן את החלטת השופטים:
67104-01-20 netanyhu08.01.2021.pdf.pdf (1)

ביום רביעי האחרון דחה הרכב השופטים במשפט את בקשתו של נתניהו לדחות את מועד התשובה לאישום בתיקי האלפים. "לאחר עיון בטיעוני בא כוח המשיב לא מצאנו כי יש מקום לדחות את מועד התשובה לאישום", כתבו השופטים. בו בעת הודיעו פרקליטיו של נתניהו כי הם בוחנים הגשת בקשת חסינות חדשה לנוכח כתב האישום המתוקן שהוגש נגד ראש הממשלה ובשל הבקשה לדחות את המענה לכתב האישום. במקביל לכך  צייץ יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, שמחזיק גם בתיק המשפטים אחרי פיטוריו של אבי ניסנקורן: "נתניהו, אל דאגה. בתי המשפט יישארו פתוחים – עליי". 

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן צייץ: גם אתם רואים את הקשר לסגר?

הדגלים השחורים על דחיית משפט נתניהו: עכשיו הכל ברור- כולנו בסגר בשביל שביבי לא יעמוד לדין על פשעיו. ראש הממשלה הכניס את מדינת ישראל לסגר בשביל דחיית משפטו. קוראים לכל עם ישראל לצאת להפגין בשבת הקרובה נגד הסגר הפוליטי, נגד הנאשם ונגד פירוק הדמוקרטיה הישראלית!

התנועה לאיכות השלטון התייחסה לדחיית משפטו של נתניהו: ״נתניהו הטיל עלינו סגר מהודק ימים ספורים לפני דיון חשוב במשפטו ואכן הצליח כעת לגרום לדחייתו. הכיצד נוכל להאמין שההחלטה על הסגר התקבלה נטו בצורה עניינית ולא הייתה מנועה משיקולים זרים? זו עוד הוכחה מובהקת לניגוד העניינים החריף בו מצוי נתניהו והמסקנה זועקת לשמיים – נאשם בפלילים העומד למשפט לא יכול ולא כשיר לנהל מדינה במקביל בשום צורה. התוצאה, שאנו כבר חווים את השלכותיה ביתר שאת, היא ריסוק מוחלט של אמון הציבור בשלטון. כל יום שבו הטרלול ממשיך עלול להוביל אותנו לנזק בלתי הפיך״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן