Skip to content

ביטוח חובה לרכב – מה זה אומר ומדוע זה חובה?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רכישה והחזקה של פוליסות ביטוח היא חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים, כאשר במגוון רחב של תחומים מהחיים רבים מאיתנו מצטיידים בביטוח זה או אחר, לעיתים מרצוננו החופשי ולעיתים כחלק מדרישות החוק. אחד מסוגי הביטוחים הנדרשים על פי חוק והמוכרים ביותר לרובנו הוא ביטוח חובה לרכב, בו מחויב להחזיק כמובן כל בעל רכב ובכל נקודת זמן. מה בעצם מכסה ביטוח חובה לרכב ומדוע בכלל מדובר בדרישת חובה שמציבה לנו המדינה בהקשר זה?

איזה כיסוי מציע ביטוח חובה לרכב?

מאחר וקיימים כמה סוגים נפוצים שונים של ביטוחי רכב נרצה לעשות כאן סדר ולהבהיר מה מכסה כל אחד מסוגי הביטוחים הללו:

נתחיל כאמור בביטוח חובה לרכב – ביטוח חובה מכסה את בעל הרכב והנוהגים בו עבור פגיעות גוף שונות שעלולות להיגרם כתוצאה ממעורבות של הרכב בתאונת דרכים. עלות הטיפולים הרפואיים השונים במקרה של תאונה, החל מפינוי באמבולנס מזירת התאונה ועד לטיפולים רפואיים ושיקומיים ארוכי טווח, עלולים לעלות לא מעט כסף. ביטוח חובה בא להבטיח כי כל בעל רכב מכוסה ביטוחית עבור הוצאות אלו, המהוות כמובן הוצאות הכרחית ומצילות חיים, ועלולות להתנפח לסכומי עתק במהירות רבה.

צילום: פוטוליה

בעוד ביטוח חובה מכסה נזקי גוף, ביטוח צד ג' מכסה נזקים לרכוש (ובפרט לרכבים אחרים), אשר נפגע כתוצאה ממעורבות שלנו בתאונה בה אנו גם אחראים לנזק, לפחות באופן חלקי. בעוד כל פגיעה או שריטה קטנה ברכב אחר עלולה לעלות בקלות אלפי ועשרות אלפי שקלים לתיקון, ביטוח צד ג' מבטיח כי לא ניכנס לברוך כלכלי בעקבות טעות תמימה או חלקיק שנייה של חוסר תשומת לב על הכביש.

ביטוח מקיף, בדומה לביטוח צד ג', מכסה עבור נזקים לרכוש, כאשר הפעם מדובר גם ברכוש שלנו עצמנו,  כלומר – נזקים לרכב המבוטח עצמו. ביטוח מקיף כולל כיסוי גם עבור מקרים של גניבה, הרס מוחלט של הרכב במקרה של תאונה ומקרים אפשריים רבים אחרים בהם עלול להיגרם נזק לרכב המבוטח עצמו.

מדוע המדינה מחייבת אותנו לרכוש ביטוח חובה לרכב?

לאחר שהבנו טוב יותר מה מכסים ביטוחי הרכב העיקריים השונים, ניתן להבין טוב יותר מדוע ביטוח חובה הוא בגדר חובה על פי חוק (בנוגע לשני סוגי הביטוחים האחרים שהוזכרו אשר מהווים אופציות אפשריות, לא חובה בחוק) – הסיבה העיקרית לכך היא כי עלויות טיפול רפואיות במקרה של פציעות ופגיעות גוף כתוצאה מתאונות הן לרוב עלויות גבוהות ומשמעותיות ביותר (כבר מהשלב של פינוי באמבולנס אנחנו כבר חייבים למדינה לא מעט כסף, ועדיין לא דיברנו על נזקי גוף שעלולים להיגרם לאחרים כתוצאה מתאונה לה אנחנו אחראים…), ומאחר ומדובר בהוצאות הכרחיות וראשונות בחשיבותן, זהו אינטרס של

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן