Skip to content

הדמוקרטים מנמקים את הדחת טראמפ: סיכן מאוד את ביטחון ארה"ב ומוסדות הממשל שלה

המפלגה הדמוקרטית הציגה היום בבית המחוקקים את הצעת ההחלטה להדיח את נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ. ההצעה תוקפא אם סגן הנשיא פנס יחליט לקדם את התיקון ה-25 בחוקה האמריקאית, לפיו טראמפ יוכרז כבלתי כשיר לנשיאות ויודח מתפקידו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדמוקרטים בבית הנבחרים הציגו היום (שני) רשמית את החלטתם להדיח את הנשיא דונלד טראמפ ביום שני, והאשימו אותו ב"הסתה להתקוממות" על חלקו במהומות בשבוע שעבר בקפיטול של ארה"ב.  החלטת ההדחה שבית המחוקקים האמריקאי צפוי להצביע בה בהמשך השבוע הזה היא הצעד הראשון של הדמוקרטים לקראת הפיכת טראמפ לנשיא הראשון בהיסטוריה שידחה פעמיים. בנאום ההדחה שנוצג רשמית הצביע על הטענות הכוזבות החוזרות ונשנות של טראמפ כי הוא ניצח בבחירות ועל נאומו בפני הקהל ב-6 בינואר לפני שהמתפרעים הפרו-טראמפים פרצו לקפיטול. הוא גם ציטט את שיחתו של טראמפ עם מזכיר המדינה הרפובליקאי בג'ורג'יה, שבה הפציר בו הנשיא "למצוא" מספיק קולות כדי שטראמפ ינצח במדינה.

טראמפ בנאום ההסתה (צילום מסך חדשות CNN)

"בכל זה, הנשיא טראמפ סיכן מאוד את ביטחון ארה"ב ומוסדות הממשל שלה", נכתב בהחלטה. "הוא איים על שלמות המערכת הדמוקרטית, התערב במעבר השלטון שליו ושקט של הממשלה. בכך הוא בגד באמון שלו כנשיא, בפציעה הגלויה של אנשי ארה"ב". ההחלטה גם ציטטה את התיקון ה-14 לחוקה, והצביעה על כך שהיא "אוסרת על כל אדם ש"עסק בהתקוממות או במרד נגד" ארצות הברית מלעסוק בתפקיד נשיאותי או ממלכתי באשר הוא.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי אמרה אמש  לדמוקרטים בבית הנבחרים כי בית הנבחרים ימשיך בהליכים מזורזים להביא השבוע להחלטת הדחה, וזה יכול להעצר אם סגן הנשיא מייק פנס יקדם את התיקון ה-25 לחוקה ברוב של הקבינט כדי להדיח את טראמפ מהשלטון.

בית המחוקקים היום (צילום מסך חדשות CNN)

הדמוקרטים קוראים לפנס להגיב בתוך 24 שעות, אמרה פלוסי. אם זה לא יקרה, הדמוקרטים יפעלו מידית להחשת החלטת ההדחה שלהם. התזמון של הצבעת ההדחה עדיין נזיל, אם כי הציפייה היא שזה יקרה ביום רביעי או חמישי השבוע. על פי הCNN  רפובליקנים רבים שוקלים לתמוך בהדחה, כך על פי מקורות של ה-CNN. החלטת ההדחה הוצגה על ידי הנציגים הדמוקרטים דיוויד צ'יצ'ילין מרוד איילנד, רסקין ו טד ליו מקליפורניה.

בראיון שהעניק פלוסי לרשת CBS כי אמרה כי היא רואה בחיוב את הרעיון להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה "כי הוא נפטר ממנו", והוסיפה כי "אחד המניעים שיש לאנשים לתמיכה בהדחה" הוא למנוע מטראמפ לחזור לתפקידו.  "יש תמיכה חזקה בקונגרס על הדחה של הנשיא בפעם השנייה", אמרה יו"ר בית הנבחרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן