Skip to content

מפגינים השכימו קריאת השכמה בבלפור: הנאשם יקום על רגליו

מאות מפגינים הגיעו לפנות בוקר לבלפור והפגינו מול המסך השחור בכניסה למעון ראש הממשלה במחאה על דחיית הדיון במשפטו של נתניהו, אשר אמור היה להתקיים היום . 9 מפגינים עוכבו / נעצרו עד כה בידי המשטרה. המפגינים מתכננים לעלות לאחר מכן לבית המשפט המחוזי, שם היה אמור להקיים הדיון במשפטו של נתניהו (ידיעה מתפתחת)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ 5 מאות מפגינים מקיימים בשעה זו (06:50) הפגנת השכמה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, במחאה על דחיית הדיון במשפטו של נתניהו, אשר אמור היה להתקיים היום (רביעי), ונדחה בחסות הסגר הפוליטי שהטיל הנאשם מבלפור על אזרחי ישראל.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


צילום: ציפי מנשה

המפגינים נושאים לפידים בוערים ומניפים שלטים עם הכיתוב 'הנאשם יקום על רגליו' ו- 'פחדן, לך למשפט!'. במקביל, מקריאים המפגינים קטעים מתוך כתבי האישום החמורים נגד נתניהו, ומציגים את סדר היום של בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר דחה באופן תמוה את הדיון של הנאשם חרף העובדה כי דיונים רבים ממשיכים להתקיים בו ולמרות שנערכו באולם שיפוצים והתאמות שנועדו לקיום משפט נתניהו בתקופת הקורונה. המפגינים הדליקו מדורה קטנה מול מעון ראש הממשלה שכובתה בידי המשטרה. בסמוך ל 06:00 כרזה המשטרה כי מדובר בהפגנה לא חוקית והתרתה כי תעצור את אלו שלא יפנו את שער היציאה מבלפור מעון ראש הממשלה, המפגינים מצדם צוטטו את בית המשפט שקבע כי כל הפגנה גם אם היא מעל 50 איש איננה זקוקה ותלוית רישיון להפגנה. על פי המפגינים נעצרו / עוכבו על ידי המשטרה 11 מפגינים. בהמשך היום צפויה להתקיים הפגנת מחאה גם מחוץ לכותלי בית המשפט המחוזי בירושלים, שם היה אמור להתקיים דיון במשפטו של ראש ההמשלה ובו נשמעת תגובת הנאשמים לכתב האישום בתיק האלפים שנדחה לפברואר הקרוב.


צילום: ציפי מנשה

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: בן כהן

כאן המקום לציין כי למרות השעה המוקדמת והלא שגרתית, מארגני ההפגנה אמרו כי נרשמה היענות גבוהה במיוחד לפעולה, "וזאת בעקבות ההסתה המתמשכת של הנאשם ואנשיו כלפי המפגינים, אשר הגיעה לשיאה בסוף השבוע האחרון עם הפרסום השקרי בנוגע לניסיון הפריצה למעון".

החל מהשעה 07:00, החלו המפגינים לצפור עם זמבורות בהתאם לחוק הרעש ופסיקת בג"צ. לטענתם את נצ"מ את קובי יעקובי, מפקד תחנת מוריה, "כל זה לא מעניין והוא טוען בפניהם שחל איסור להפגין בימי רביעי ועוד כל מיני שקרים על הפסיקה שלא היו ולא נבראו. החלו החרמות".

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר: "הגענו הבוקר כדי להזכיר לנאשם שלא ניתן לו להמשיך להרוס את המדינה ולחמוק ממשפט. אם הוא לא מגיע לבית המשפט לשמוע את האישומים נגדו, האישומים יגיעו אליו. ביבי, ההסתה והשקרים שלך ושל חייליך לארגון הפשע לא ירתיעו אותנו. אנחנו נחושים לנקות את המדינה מהשחיתות ומהניהול הכושל שלך ונמשיך להפגין נגדך כחוק, הכי קרוב בכל זמן ובכל מצב. נבוא אליך מכל כיוון ונסגור עליך עד שתלך!"

מהמשטרה נמסר כי בעקבות מחאה המתקיימת במקום בה עשרות מפגינים נושאים לפידים וחלקם אף מפר את הסדר, נחסמה הדרך לתנועת כלי רכב מכיכר פריז עד רחוב רמב"ן", וכי "כוחות משטרה נמצאים במקום ופועלים להשבת הסדר. עד כה עוכבו / נעצרו 9 מפגינים בגין הפרת הסדר ותקיפת שוטרים".

בתגובה למעצרים נמסר מתנועת קריים מיניסטר "שוב הוכח שמשטרת ירושלים היא משטרה פוליטית שפועלת בחוסר סמכות לדכא את המחאה,  בשירות הנאשם מבלפור. מפקד תחנת מוריה קובי יעקובי הוא עבריין במדים. נדאג שכל עצור יגיש נגדו מחר בבוקר תלונה חריפה למח"ש". המפגינים הוסיפו כי על פי סעיף 26 בהכרעת הדין של משפט השכנים כנגד המפגינים לא צוינה שעה בבוקר בה אסור להפגין."

ראו החלטת בית המשפט
פסק דין בגצ השכנים

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן