Skip to content

סיירת מטכ"ל של מחאת בלפור

כתבת מגפון מלווה את המחאות בבלפור ובכלל והפעם היא "חושפת" בפניכם את סיירת מטכ"ל המחאה שמשטרת ישראל מכירה. הצלחת היחידה המובחרת הזו שאין בה מפקדים, ראשי צוותים ומובילים. כולם חיילים וכולם משתתפים באותה משימה הקוראת לראש ממשלה ששקוע עד צוואר במשפטו הפלילי ושרידות פוליטית בבלפור: לך הביתה, פשוט לך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במשך שבעה חודשים אני מסקרת את מחאת בלפור. מקבלות השבת אליהן הגיעו כמה מאות אנשים, רובם בוגרי כיכר גורן, שחצו את העשור החמישי לחייהם, ועד למצור השישי על בלפור – שנערך היום עם שחר, מול הוילון השחור בבלפור.

הייתי שם בהפגנת הביביסטיליה כשהם נעמדו מול המכת"זיות, הייתי שם בשלהי אוגוסט כאשר 40 אלף מפגינים נהרו לכיכר, והייתי שם בצעדות ברמת גן ותל אביב, שכללו רק כמה מאות אנשים נחושים, שלמרות הגשם השוטף לא הפסיקו ללכת ולצעוק. ראיתי מקרוב, כיצד מתהווה סיירת מטכ"ל של מחאת בלפור. אט אט, נשזרים לתוך הכוח החלוץ והנחוש הזה, צעירים בשנות העשרים לחייהם, שהשכילו להבין כמה העתיד הצפוי להם במדינה, כפי שהיא מנוהלת כיום, אינו מבטיח, לצידם אנשי עבודה ומשפחה בשנות ה-40 שמתייצבים ביחד עם הילדים, לכל הפגנה וצעדה, ומסביבם אנשים היכולים להיות בקלות הסבים שלהם, אנשים שחצו את העשור השישי ואפילו השביעי לחייהם.

צילום: ציפי מנשה

המשטרה עוקבת אחריהם, מכירה אותם כבר בשמותיהם, לפעמים מבקרת בבתיהם, ובסלולריים ובדפי הרשת החברתית שלהם, מחפשת את המנהיגים, המובילים, מתוך מחשבה כל כך מוטעית, שאילו יעצרו את המוביל, תקטע שרשרת המחאה והשקט ישוב אל מול הווילון של הנאשם בפלילים.
אלא עד כמה שזה ישמע מוזר, לא תמצאו שם את המ"פ, והמג"ד, וזאת מסיבה מאוד פשוטה: הם כולם רק חיילים. חיילים שנענו לצו שמונה של מצפונם, להגן על שאריות הדמוקרטיה המקרטעת במדינה.
זה נכון שיש את זה שאולי נואם קצת יותר בלהט, ואחרת שמניפה זרועות למעלה, ואחר שתמיד נמצא מתחת לצוללת, אבל אין פה באמת מובילים. ועל כל צעיר או צעירה שנשלף מתוך מעגל המחאה בהוראת קצין המשטרה הבכיר בשטח, מיד מתייצבים שלושה חברים חדשים תחתיו.

צילום: ציפי מנשה

הבוקר (רביעי), הנאשם בפלילים היה אמור לקום על רגליו. לקום ולהשיב על כתב האישום הכבד שהוגש נגדו. אלא שבמקום זה, הוא שוב סגר מדינה שלמה שאט אט מאבדת את שאריות סבלנותה, ורץ מהר לנצרת להכין את הקמפיין לבחירות הקרובות ב-23 במרץ.
המשטרה מצידה כבר השכילה להכיר את פעילי המחאה, נגדם היא מנהלת כבר חודשים ארוכים מלחמה לא ברורה, והבינה שאין סיכוי שאנשי המחאה, יתנו לראש הממשלה להתעורר בשקט.
וכך היום כניסות בלפור נחסמו בעשרות שוטרים ומפקד משטרת מוריה, תנ"צ קובי יעקבי בעצמו שוטט לפנות בוקר ברחובות הסמוכים למעון, בליווי סמויים, מנסה להבין מאיזה כיוון תפרוץ המחאה.
בשעה 05:00 בבוקר הוא עצר את הרכב שלי, כשעשיתי את דרכי לכיוון מאהל בלפור. הראית תעודה, והבלש שנילווה אליו אמר לי: "בוקר טוב, את רוית נכון?", וכל זאת לפני שהספקתי להציג את עצמי או להראות לו תעודה.

צילום: בן כהן

למרות היערכות המשטרה, סיירת מטכ"ל של המחאה שוב הצליחה לעלות על הווילון השחור בשירים לפידים והרבה נחישות. משטרת ירושלים נשלפה על מרבית שוטריה מהמיטות בשעות הקטנות של הלילה, ולא יכלה להתאפק ולוותר על סבב אלימות מיותר שהסתיים בעוד 11 מעצרי שווא של מפגינים שמעולם לא נקטו באלימות. אגב, מרביתם שוחררו ורובם ללא תנאים.

צילום: בן כהן

וכן, חברי הסיירת הזו עברו לאחר שלוש שעות של מחאה מול הווילון השחור בבלפור, לתחנת משטרת מוריה לחכות לחבריהם עד שישוחררו, ומשם המשיכו לבית המשפט בבירה להמתין לקומץ שלא שוחרר בתחנה אלא הובא בפני שופט ששוחרר גם כן. הרבה זמן לנוח לא נותר להם כי לפנות ערב , הם כבר מיהרו לצאת להפגנות בכיכר גורן ובחיפה.

סיירת מטכ"ל כבר אמרנו, לא?

 

1 Comment

  1. מיכל
    14 בינואר 2021 @ 23:36

    זה היה בוקר חווייתי ועוצמתי שלא יישכח – גם לא אצל יושבי בלפור

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן