Skip to content

אלפים בהפגנת מחאה מספר 30

סגר הדוק או שלא, אלפים הפגינו היום מעל גשרים וצמתים ואלפים צעדו ברחובות ירושלים מגשר המיתרים ועד כיכר פריז כשהם קוראים: ביבי לך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני אופנוענים התפרצו הערב (שבת) בנסיעה לתוך מצעד המחאה שנערך הערב בירושלים. האירוע התרחש כשאלפי צועדים נעו  מגשר המיתרים לעבר כיכר פריז כשלפתע הגיחו שני האופנוענים ונכנסו לתוך המצעד שאמור היה להיות מאובטח בידי המשטרה. מפגינים הזעיקו מיד את המשטרה ושני שוטרים, אחד מהם לפחות קצין משטרה הגיעו במהירות ולטענת המפגינים "זעמו על הרוכבים "מדוע אינכם עוטים מסיכה?", ושחררו את שניהם מבלי לעכבם ולחוקרם. בירור של משטרת ישראל העלה כי השניים עובדי חברת שליחויות ניסו לעבר בעד המפגינים ונעצרו על ידיהם. שוטרים שהגיעו למקום לא מצאו מקום לעכב ולחקור את השניים ולכן הם שוחררו לדרכם.  בפתח תקווה דווחו מפגיני הדגלים השחורים על ביצים שנזרקו לעברם, איש לא נפגע.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


צילום: ציפי מנשה

לפחות  5 אלפי בני אדם צעדו הערב (שבת) מגשר המיתרים לכיכר פריז. זה השבוע ה – 30 ברציפות למחאה הציבורית כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו.  בכיכר פריז נאספו כ 7000 אנשי מחאה ולמעט תקרית האופנוענים לא נרשמו עד כה אירועים מיוחדים.
קודם לכן, במהלך הפגנה בפתח תקווה אמרה שקמה שוורצמן, מובילת הדגלים השחורים: ״הקריאה להתאחד יוצאת היום מכל הארץ. לא ניתן לרסיסי מפלגות לבזבז את הקולות שלנו״, הקהל בתגובה קרא: ״תתאחדו״. עו"ד גונן בן יצחק(תל"ם) שהשתתף בהפגנה בבלפור: ״מדינת ישראל נמצאת בסגר בזמן שראש הממשלה עסוק בקמפיין בחירות. המצב הבלתי אפשרי שנאשם בפלילים מכהן כראש ממשלה הביא אותנו למצב של סגר שלישי, אלפי מתים וכלכלה בקריסה. מדינת ישראל לא יכולה לצאת מהמשבר כל עוד נתניהו בשלטון- נעשה הכל כדי להחליף אותו".

צילום: בן כהן


צילום בן כהן

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מתנועת הצעירים ״קומי ישראל״ נמסר: ״בשעה שהפוליטיקאים עסוקים במלחמות אגו וגררו את מדינת ישראל לגירעונות עתק, אנחנו הצעירים נמצאים בהישרדות יומיומית. הדור שלנו משלם על הכישלון שלהם במזומן בהווה, והולך לשלם עליו גם באשראי בעתיד.״

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שהשתתפה בהפגנה נגד השחיתות השלטונית בגשר החקלאים בקיבוץ עינת: "אנחנו כאן זה השבוע ה-30 ברציפות כי יש לנו בקשה אחת פשוטה – ממשלה נקייה משחיתות. בשיאו של משבר כלכלי, בריאותי, חברתי ודמוקרטי, מגיע לנו ראש ממשלה שלא שקוע עד צוואר במשפט שלו ופועל מתוך אינטרס אישי. המחאה הזו נגד השחיתות ובעד הדמוקרטיה היא חובתנו האזרחית, ככה נלחמים על המדינה, ואין לי ספק שאת השפעתה נראה בכנסת הבאה. כולי תקווה שאחרי הבחירות הקרובות נקים ממשלה שוויונית, אזרחית ודמוקרטית. שנוכל לנשום לרווחה – ולומר שהמחאה המוצדקת הזו הצליחה והשיגה את מטרותיה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן