Skip to content

לישון עם פסנתר: אלרוב פותחת את מלון קונסרבטוריום באמסטרדם

כיום אנשים בוחרים את העיר שבה הם מבקרים, לפי המלון. כך אומר ג'ורג'י אקירוב, מנהל הפעילות של אלרוב מלונות יוקרה, לרגל פתיחת המלון האירופי הראשון של החברה – קונסרבטוריום שבאמסטרדם. עד סוף 2013 צפויה החברה המלונאית להשקיע במלונות בפריז, אמסטרדם ולונדון 2.7 מיליארד שקלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כיום אנשים בוחרים את העיר שבה הם מבקרים, לפי המלון. כך אומר ג'ורג'י אקירוב, מנהל הפעילות של אלרוב מלונות יוקרה, לרגל פתיחת המלון האירופי הראשון של החברה – קונסרבטוריום שבאמסטרדם.
עד סוף 2013 צפויה החברה  להשקיע במלונות בפריז, אמסטרדם ולונדון 2.7 מיליארד שקלים

מאת עירית רוזנבלום

 

מלון קונסרבטוריום באמסטרדם של אלרוב מלונות יוקרה. חיבור בין המלון לעיר.
מלון קונסרבטוריום באמסטרדם של אלרוב מלונות יוקרה. חיבור בין המלון לעיר.

בהשקעה של לא פחות מ-157 מיליון אירו ולאחר שנתיים של שיפוץ מקיף, פותחת חברת אלרוב מלונות יוקרה את מלון הקונסרבטוריום באמסטרדם, המלון הראשון באוסף מלונות היוקרה של החברה באירופה. המלון שוכן במוקד התרבותי של אמסטרדם, בלב מחוז המוזיאונים והגלריות ולצד רחוב הקניות היוקרתי המפורסם, P.C hoofstraat.

לדברי ג'ורג'י אקירוב, מנהל הפעילות המלונאית של החברה, זהו השלב הראשון בבניית קונספט מלונות היוקרה באירופה. השנה גם ייפתח בלונדון מלון קפה רויאל, לקראת האולימפיאדה ובמהלך 2013 יעבור מלון לוטסיה בפריז התאמה לאסטרטגיית המלונות שלה. "נפעל לאיתור מבנים נוספים בערים תיירותיות חשובות כמו מילאנו, רומא, ברלין וברצלונה מתוך כוונה להעניק חוויית אירוח תרבותית, חברתית וקולינרית בערים נוספות", אמר אתמול אקירוב במסיבת עיתונאים לרגל פתיחת המלון באמסטרדם. לדבריו, בכוונת החברה להוסיף מדי שנה-שנתיים לאוסף מלון חדש וייחודי, שיזוהה עם החברה, אותו יבחרו "בפינצטה". בארץ מחזיקה אלרוב במלונות ממילא ומצודת דוד, שניהם בירושלים, והיא מחפשת מלון שתוכל לפתוח בתל אביב.

בשנתיים האחרונות עוסקת קבוצת אלרוב, שבשליטת משפחת אקירוב, בפיתוח בתי מלון יוקרתיים באירופה, המאופיינים במבנים בעלי ערך היסטורי ותרבותי ובעלי חשיבות בינלאומית.

אקירוב, בנו של אלפרד אקירוב, מדגיש שלא מדובר ברשת, אלא ב"אוסף" של מלונות, בהם כל מלון משלב את המורשת הייחודית של המבנה, ואת הסביבה שבה הוא נטוע. "אנחנו רוצים לייצר חוויית אירוח, מלונות מיוחדים ברמה גבוהה, לא רק כדי לישון. כיום אנשים בוחרים את העיר שבה הם מבקרים, לפי המלונות", הוא אומר.
"חוויית האירוח" היא כיום המגמה במלונאות בעולם, המתבטאת בריבוי מלונות בוטיק ולייף סטייל, עם דגש על ייחודיות ושירות.

מלון קונסרבטוריום באמסטרדם של אלרוב מלונות יוקרה. בניינים ייחודיים
מלון קונסרבטוריום באמסטרדם של אלרוב מלונות יוקרה. בניינים ייחודיים

מוסיקה עתיקה

במלון הקונסרבטוריום 129 חדרים וסוויטות, במבנה היסטורי ששימש את הקונסרבטוריום, הוא בית הספר למוסיקה של אמסטרדם. המבנה העתיק שהוקם ב-1897, שופץ ועוצב מחדש ע"י מעצב העל והאדריכל האיטלקי פיירו ליסוני, שעיצב גם את מלון ממילא של אקירוב בירושלים. כיום כולל המלון מקומות בילוי ועסקים רבים, מסעדת בראסרי, מסעדת שף, בר אקסקלוסיבי והמתחם ההוליסטי "אקאשה", הכולל בריכת שחיה וספא, חדר כושר, בר אורגני ומרכז יוגה ופילאטיס. בדומה למלון ממילא בירושלים.

על הצד הקולינרי במלון הופקד השף ההולנדי המפורסם Schilo Van Coevorden, שסגנון בישולו מורכב מחומרי גלם מקומיים איכותיים, תוך שמירה על פשטות ועונתיות.

במלון מוצע לובי אלגנטי, האטריום, הממוקם תחת גג זכוכית ובתוכו מסעדת בראסרי, המשקיפה על הרחוב בו נמצא ביתו של ואן גוך. בנוסף למסעדת הבראסרי מציע המלון מסעדת שף בשם TUNES BY SCHILO ובר עם מגוון משקאותDJ , תפריט טאפסים וחדר נפרד לעישון סיגרים.

במלון הקונסרבטוריום 13 סוגים של חדרים, ביניהם גם סוויטות דופלקס וסוויטת פנטהאוז המשתרעת על פני 4 קומות. המחירים נעים בין 375-1,435 אירו ללילה לחדר על בסיס לינה וארוחת בוקר ואילו מחיר הטריפלקס מגיע ל-2,500 אירו ללילה ומחיר סוויטת הפנטהאוז – 3,000 אירו.

 

קפה רויאל: סוויטה לכוכבי רוק

המלון שייפתח אחרי הקונסרבטוריום הוא מלון קפה רויאל בלונדון, במבנה קפה רויאל המיתולוגי הממוקם ברחוב ריג'נט. בין אורחיו לאורך השנים נמנו אוסקר ווילד, ווינסטון צ'רצ'יל, בריז'יט בארדו, הנסיכה דיאנה ועוד רבים אחרים.

ג'ורג'י אקירוב במלון קונסרבטוריום באמסטרדם עם העובדים. מתייחסים בכבוד למורשת
ג'ורג'י אקירוב במלון קונסרבטוריום באמסטרדם עם העובדים. מתייחסים בכבוד למורשת

המבנה הוא רכוש של המלכה אליזבת וקבוצת אלרוב זכתה בו במכרז. "המלון יכלול את אותו הדי.אן.איי, כמו באמסטרדם, אבל יותר אנגלי כמובן", אומר אקירוב בחיוך. כל חדרי המלון כבר הוזמנו לתקופת האולימפיאדה במחיר של כ-500 פאונד לחדר. חלק מטקס פתיחת האולימפיאדה יהיה בבניין הזה.

המלון יכלול 160 חדרים וסוויטות בעלי חשיבות היסטורית, מסעדות וברים, מתחם ספא וכושר, כמו גם סוויטה המיועדת לכוכבי רוק, כולל חדרי הקלטות ונגינה וסוויטת אירוח לכוכבי קולנוע, ראשי מדינות ומלכים.

המלון השלישי באירופה, המנוהל עד שנת 2013 על ידי חברת ניהול חיצונית מהמובילות בצרפת ולאחר מכן יותאם לאסטרטגיית ואוסף אלרוב מלונות יוקרה, הינו מלון לוטסיה ההיסטורי בסאן ז'רמן שבפריז.

המלון נחשב לאחד מששת הארמונות המשמשים כמלונות יוקרה בעיר הבירה הצרפתית והוא היחיד בגדה השמאלית של הנהר החוצה את העיר. במלון 231 חדרים וסוויטות, אולמות אירועים, מרכז עסקים, מסעדות וספא .

ההשקעה ברכישת מלון לוטסיה בפריז והרכישה והשיפוץ בבתי המלון באמסטרדם ובלונדון, צפויה להסתכם בכ-2,7 מיליארד שקלים.

 

היתר לבנייה באירופה – תוך שנה

בכנס האדריכלות הבינלאומי שנערך ביום שני ביוזמת חברת בית ונוי והתאחדות המלונות, אמר היזם והמלונאי, דוד פתאל, כי "קל ומהנה עשרות מונים לעבוד בחו"ל מאשר בארץ. יש בישראל ערים שמשוועות לחדרי מלון והממשלה יודעת שזה מה שצריך ומצהירה על כך, אבל מלונות לא נבנים. בתל אביב לא הרימו מלון משמעותי זה שנים". לדבריו, באירופה הבירוקרטיה היא מועטה ביותר, בעיקר בגרמניה, באוסטריה ובשוויץ.

ג'ורג'י אקירוב אומר בתגובה שלצערו גם הם שותפים לחווייה הזו. "בישראל כל העשייה עוברת יותר קשיים בירוקרטיים וחבל. היינו רוצים להיות פעילים פה, להביא עוד תיירים ולהוסיף מקומות עבודה, אבל כשמכירים את ההתייחסות בחו"ל ליזמים, קשה לעבור את מה שצריך לעבור בארץ", הוא מספר, "באירופה תהליך האישורים לוקח כשנה ובארץ גם לא ידוע מה יהיו הקשיים. שם הכללים ברורים ותוך שנה מקבלים אישור בנייה. כאן לא יודעים אם נתקעים ואיפה. זה יוצר חוסר בהירות שמקשה על ההחלטה להיכנס להשקעות כל כך גדולות בארץ". בחו"ל הפרוייקטים מלווים על ידי רשויות מקומיות ורשויות שימור. אנחנו נותנים המון כבוד למורשת ולהסטוריה ולא באים בדרישות שמקלקלות את המורשת של הבניין ויש דיאלוג פורה".

 

הישראלים כבשו את אירופה

מלון קונסרבטוריום באמסטרדם של אלרוב מלונות יוקרה. שיפוץ ושימור
מלון קונסרבטוריום באמסטרדם של אלרוב מלונות יוקרה. שיפוץ ושימור

באמסטרדם ובלונדון קבוצת אקירוב אינם הישראלים היחידים. רשת מלונות פארק פלאזה מקבוצת מלונות ים סוף שבשליטת אלי פפושדו, נסחרת בבורסה בלונדון והיא בעלת המלון הגדול ביותר בלונדון – הפארק פלזה וסטמינסטר ברידג', בן יותר מאלף חדרים, ובאמסטרדם היא בעלת המלון המהודר ויקטוריה ומלונות נוספים. שלא לדבר על רשת פתאל ומלונות ליאונרדו שלה באירופה וחברות נוספות.

בתשובה לשאלה אם אין תחרות בין החברות אומר אקירוב: "אני חושב שאנחנו פונים לקהלים שונים. כל אחד עושה את מה שהוא יודע. מלון ויקטוריה הוא בתפוסות גבוהות, אבל אבל אנחנו פונים לקהל שמחפש חווייה אחרת, אירוח ברמה של לייף סטייל. יש מקום לשני סוגי המלונות".

נשאלת השאלה איך מתייחסים באירופה לכל כך הרבה יזמים ישראליים. האם נוצר אנטגוניזם כלפיהם?
אקירוב: "באירופה מייחסים חשיבות רבה לפיתוח המלונאי והגורמים המקומיים מושיטים עזרה רבה. אנחנו מתקבלים בצורה הכי הוגנת ומכובדת על ידי הרשויות ותושבי העיר. בחו"ל הפרוייקטים מלווים על ידי רשויות מקומיות ורשויות שימור. אנחנו נותנים המון כבוד למורשת ולהסטוריה, לא באים בדרישות שמקלקלות את המורשת של הבניין ויש דיאלוג פורה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן