Skip to content

טראמפ העניק חנינה ליועצו סטיב באנון שעומד לדין על הונאה ומעילה בגיוס כספים לטובת החומה של הנשיא היוצא

הבית הלבן שחרר הבוקר הצהרה ובה רשימה של 73 חנינות שחתם הנשיא היוצא בשעותיו האחרונות כנשיא ועוד 70 המתקות עונש לפליליים אחרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשעות האחרונות לשהייתו בבית הלבן כנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ החליט לחתום על חנינה גורפת ל 73 בני אדם והמתקת עונשם של 70 נוספים.
אחד השמות הגדולים ברשימה הוא יועצו לשעבר של טראמפ, סטיב באנון, שצפוי לעמוד בקרוב לדין באישומים הקשורים במעילה / הונאה במהלך גיוס כספים לטובת חומת הגבול של טראמפ מול מקסיקו.  הוושינגטון פוסט מדווח הבוקר (רביעי) כי החנינה לבאנון אושרה אמש ביום שלישי לאחר ימים של דיונים.

"התובעים רדפו אחרי מר באנון באישומים הקשורים להונאה הנובעים ממעורבותו בפרויקט פוליטי. מר באנון היה מנהיג חשוב בתנועה השמרנית וידוע בהשנקתו הפוליטית", אמר דובר הבית הלבן לאחר שהעניק למר באנון חנינה.

סטיב באנון לאחר שחרור בערבות (צילום מסך מתוך סרטון רוייטרס סוואשינגטון פוסט)

באנון, שסולק מהבית הלבן ב-2017, הואשם בשנה שעברה בהונאת תורמים לקמפיין מימון המונים לבניית חומה בין ארה"ב למקסיקו. אישומי הונאת התיל והלבנת ההון נושאים כל אחד מהם לכל היותר 20 שנות מאסר.

הוא הודה באשמה ושוחרר בערבות של 5 מיליון דולר  לקראת תאריך המשפט שלו בחודש מאי 2021. טראמפ הרחיק את עצמו שוב ושוב מהפרויקט, וצייץ בשנה שעברה כי זה "לא הקיר שלי", אך הוסיף: "לגמרי לא קשור, אבל אני חושב שסטיב יהיה גדול, הוא בסדר גמור".

לאחר מאמץ שתדלנות אינטנסיבי נוצר תמהיל של פושעי צווארון לבן ואנשים שהמקרים שלהם קיבלו חנינה על ידי פעילי צדק פלילי. כך לדוגמה מייסד "דידייט רואו רקורדס", מייקל (הארי או) האריס, עודכן אתמול כי עונש המאסר שלו על ניסיון לרצח וסחר בקוקאין הומתק.  "עם שחרורו, למר האריס יהיה מקום עבודה ודיור משמעותי בתמיכת משפחתו", אמר הבית הלבן בהצהרה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן