Skip to content

מיקי זוהר תובע את עמותת חוזה חדש – סיפור בהמשכים

האם הוגש כתב תביעת לשון הרע נגד עמותת חוזה חדש? בתנועת קריים מיניסטר (חוזה חדש) הופתעו: לא קבלנו כלום. עורך הדין של חבר הכנסת טען כי כל הנתבעים קבלו את כתב האישום וחלקם גם הגיב. בעמותה הגיבו: לא היו דברים מעולם. בשלב זה הודיעה דוברת היו"ר, עורך הדין טעה הוא חשב שמדובר על תביעות לשון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר (רביעי) פרסם מגפון ידיעה בדבר תביעת דיבה (לשון הרע) שהגיש יו"ר הקואליציה חבר הכנסת מיקי (מכלוף) זוהר, נגד עמותת חוזה חדש שמפעילה את תנועת 'קריים מיניסטר' הידועה במחאתה  כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו.
העמותה החלה בגיוס המונים  וגייסה עד כה  כ 140 שקל. אלא שעד לכתיבת שורות (16:45) אלו לא קבלה העמותה את כתב התביעה שלא לדבר על מכתב התראה טרום תביעה כמקובל.

את הטוויסט לעלילה, נתנה הבוקר דוברתו המנומסת של יו"ר הקואליציה, לאחר שהעבירה למגפון את תגובת עו"ד שחר אגמון ממשרד עורכי הדין 'באום הנגבי ושות', לשאלה האם נכונה טענת ישי הדס כי הוא או מי מטעמו לא קבלו את כתב התביעה או מכתב התראה: "מדובר בטענות שקריות. כל הנתבעים קיבלו מכתבי אזהרה עם שליח ואישרו מסירה. כל הנתבעים גם קיבלו את כתב התביעה וחלקם אף הגיבו אליו" וכי " אין בכוונת ח"כ זוהר לבטל את התביעה". תגובה זו גרמה לתגובה נזעמת מצדו של הדס שטען כי לא היו דברים מעולם ועד לאותו רגע לא קיבל הוא או מטעמו כל כתב תביעה.

מיקי זוהר (צילום אתר הכנסת)
ישי הדס (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

אבל נחזור להתחלה – אמש (שלישי), תוך כתיבת הידיעה, פנה מגפון לאחד מראשי העמותה ומוביל תנועת קריים מיניסטר ישי הדס בשאלה: "מדוע לא הגבתם עד כה לכתב התביעה?". "אני יודע מהתקשורת שיש תביעה כזו", ענה הדס, "אבל אנחנו לא קיבלנו עד לרגע זה לא מכתב התראה בו מתריע הגורם את הגורם שלדעתו הכפישו כי הוא עומד להגישה כנגדו כתב תביעה בגין לשון הרע, כמו גם לא קיבלנו את כתב התביעה עצמו". "לא קבלנו ולא חתמנו על שום מסמך אישור קבלה" הוסיף הדס.

– יכול להיות שח"כ זוהר רק מאיים?

"שאלה זו תפנה אליו, אני לא יודע"

עו"ד שחר אגמון (צילום: יח"צ)

מגפון פנה לדוברת יו"ר הקואליציה זוהר ושאל: "לדברי ראשי תנועת קריים מיניסטר, איש מהם לא קבל מכתב אזהרה טרום תביעת דיבה (לשון הרע), כמו גם את כתב התביעה עצמו (לשון הרע), כפי שפרסם יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי (מכלוף) זוהר החודש ב12 בינואר. האם יו"ר הקוליציה וח"כ מתכוון לבטל את התביעה או להשהותה? אם לא, מדוע לא נעשו הפעולות הנדרשות כנ"ל".  הדוברת בדקה ומסרה כי מחר (היום) בבוקר תהיה לה תשובה וכי התשובה מגיעה מעורך הדין שחר אגמון.
ואכן, הבוקר הגיעה התשובה לטענות ישי הדס: "עו"ד שחר אגמון בא כוחו של ח"כ מיקי זוהר מסר בתגובה: מדובר בטענות שקריות. כל הנתבעים קיבלו מכתבי אזהרה עם שליח ואישורו מסירה. כל הנתבעים גם קבלו את כתב התביעה וחלקם אף הגיב אליו. אין בכוונת ח"כ זוהר לבטל את כתב התביעה".
מגפון פנה שוב להדס: עורך הדין של ח"כ זוהר אמר שכולם קבלו את מכתב אזהרה וגם כתב תביעה עם שליח וחלקם אפילו הגיבו לכך ואתם משקרים.  הדס זעם: "לא קבלנו דבר וחצי דבר. שום מכתב, שום כתב תביעה. לא במייל ולא עם שליח".
עקב כך הדס טלפן אל עו"ד שחר וכעס. "לא קבלנו דבר" אמר לעורך הדין. "אנחנו משקרים?".
זמן מה לאחר מכן צלצלה הדוברת למגפון, היא הסבירה כי חלה טעות ובקשה מהחתום על כתבה זו לשוחח עם עורך הדין אגמון. אגמון הסביר כי חל בלבול בהבנת השאלה וכי הוא הגיב לשאלה כאילו היא מתייחסת לתביעת דיבה קודמת שהגיש עורך הדין בשמו של זוהר כנגד סדי בן שטרית ואחרים. "לגביהם", כך אמר, "נשלחו המכתבים וכתבי התביעה". לגבי התביעה כנגד עמותת חוה חדש, אמר הפרקליט, התביעה נשלחה היום.
מגפון ביקש תגובה מנוסחת וזו אכן הגיעה ב – 16:11: "עו"ד שחר אגמון מבקש להבהיר כי תגובתו התייחסה לתביעה שהוגשה ע"י מיקי זוהר כנגד התנועה לאיכות השלטון ושורה של נתבעים ולא לתביעה שהוגשה לפני כמה ימים ע"י מיקי זוהר כנגד עמותת חוזה חדש בלבד. עמותת חוזה חדש קיבלה הבוקר את כתב התביעה".

עורכת הדין ליעד ורצהייזר (צילום מהווטסאפ)

מגפון פנה לישי ושאל: אם קיבל את כתב התביעה והאחרון ענה כי ב 14:53 הגיע מייל עם כתב התביעה.
– ישי, מעבר למייל, שליח הגיע?
"לא, אבל ביקשתי שיעביר את כתב התביעה פיזית לעורכת הדין ליעד ורצהייזר שתייצג אותנו בתיק הזה.  והוא הבטיח להעביר עוד היום".
הערב,  ב– 20:28 צלצלנו שוב לישי: – הגיע אליך שליח עם כתב התביעה?
"לא"
– אולי עורכת הדין ליעד ורצהייזר קבלה לידיה את כתב התביעה?
"אני חושב שלא"
– עורכת הדין ורצהייזר ערב טוב, האם קיבלת פיזית (באמצעות שליח) את כתב התביעה?
"טרם קבלנו את כתב התביעה, כשנקבל נגיב כנדרש"
מתי תגיע התביעה והאם תוגש התביעה לבית המשפט? כנראה שכן, לא בטוח.
סיפור בהמשכים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן