Skip to content

מנדלבליט מזהיר את כ"ץ – אל תגבש ותפעיל כלכלת בחירות

במכתב קצר וענייני פנה היועץ המשפטי לממשלה והבהיר לשר האוצר: אתה מגבש תוכנית כלכלית? אל תפעיל כלכלת בחירות ואל תכין תכנית שתעזור לך ולמועמד מסוים... יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה להשגת יתרון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה פנה הערב (רביעי) לשר האוצר, ח"כ ישראל כ"ץ והתריע בפניו שאור להכרזותיו כי משרדו מגבש תכנית כלכלית לסיוע והאצת המשק, בין היתר נוכח השפעות התפרצות נגיף הקורונה על המשק בישראל, הוא מברכו על כך ומשרדו ערוך לסייע לגורמי המקצוע. באותה נשימה מזהיר היועץ המשפטי את כ"ץ לבל יחל בכלכלת בחירות עקב תקופת הבחירות בה אנו מצויים.

מנדלבליט בנאומו: יום עצוב (צילום מסך מנאומו)
מנדלבליט: (צילום מסך מנאומו)

"אבקש להזכירך כי אנו מצויים בתקופת בחירות הגוזרת על הממשלה לרבות שריה ומשרדי הממשלה, חובת איפוק וריסון בכל הנוגע להחלטות, הקצאת משאבים ויוזמות חקיקה" כתב היועץ, אביחי מנדלבליט במכתבו לכ"ץ. "איפוק וריסון אלה נדרשים בין היתר על מנת שהממשלה היוצאת לא תקבל החלטות שתקשנה על הממשלה החדשה שתכהן מכוח אמון הכנסת הבאה, לממש את מדיניותה לפי רצון הבוחר", ציין היועץ והדגיש: "יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה לתעמולה או להשגת יתרון לא הוגן למפלגה או למועמד מסוים".
עוד הדגיש היועץ המשפטי: יש להבטיח שההחלטות והיוזמות שתציג הממשלה תתקבלנה במסגרת הוראות הדין ותוך שמירה על הריסון והאיפוק הנדרשים בתקופת בחירות".

מכתבו של מנדלבליט
קידום תכניות כלכליות בתקופת בחירות

מדובר בשתי ישיבות שנערכו השבוע במשרד האוצר ומהן עלה כי שר האוצר מתקשה להתמודד עם כך שפיזור הכנסת והיציאה לבחירות אינם מאפשרים לו לחלק מענקים ולקדם תוכניות צמיחה בחודשיים הקרובים. למרות זאת הודיע כ"ץ כי הוא הנחה את הנהלת המשרד לגבש תוכנית שתתבסס על ארבע מוקדים: מתן סיוע כלכלי לעסקים, תמרוץ שוק העבודה, התמקדות באשראי זמין לעידוד והסרת חסמי השקעה וחבילת חוקי צמיחה, האצת תשתיות והפחתת רגולציה תומכת צמיחה ועסקים. כ"ץ מבין היטב כי הוא שרוי עמוק בתוך קמפיין בחירות ומחפש כותרות שיבהירו שהוא ולא אחר עובד קשה ויצליח להוציא את המשק מהביצה אליה שקע.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן